Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 694 ggr
dermot
0

(S) Rensning i aveln

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu behöver jag "städa upp" lite i aveln och har därför några kaniner som behöver nya hem, jag är noga om vart de hamnar och så. Dock så vill jag gärna ha väck de innan höst/vintern då min rygg belastas alldeles för mycket (har ryggproblem som lär förvärras med de antal djur jag har nu) och den behöver få stillas något.

De som säljes är:

Vilda - viltgrå dvärgvädurshona, har stamtavla men kan ej ställas ut pga skadat öra. Något blyg men jag försöker plocka så mycket jag kan med henne. Född 2010 (juni?)

Elsa - viltgul rexhona, har stamtavla och har blivit ställd i klass B på 93,5p, kan säkerligen ställas igen men hon behöver troligtvis bantas, som jag har börjat med så smått. Har fått stora, fina och friska kullar! Född 2009 (december)

Arnaldur - castorfärgad rex/dvvrexhane, har stamtavla och kan ev. ställas ut om han lägger öronen, skulle ingå i mitt avelsprojekt som tyvärr inte blir av, inte i år i alla fall. Är blyg och sprattlar gärna! Född 2011 (mars)

Équipe - viltgrå rexhona, mysig kelkanin. Jag har själv fött upp henne och hon är verkligen vacker med sin viltgrå päls och sina långa öron! Född 2011 (maj)

Gucci - viltgrå hermelinhona, kelkanin. Något småtjurig i buren, stampar och har sig! Men är vänlig att bära och gosa med! Född 2011 (maj)

Cidde - g/s japantecknad rex/dvvhane, kelkanin. Är lite blyg, men är annars jättesnäll! (är son till Elsa ovan) Har lämnat en kull ungar efter sig. Jag har själv fött upp honom och han har återvändt då han visade sig vara en pojke istället en flicka som utlovat, (därmed fått ungar med sin syster) hans söner och döttrar kommer komma till mig när de fyllt ca 8 veckor och sedann säljer jag vidare de till dem som är intresserad, finns både rexpälsade och normalpälsade i olika färger, bland annat japantecknat.  Född 2011 (februari)

Jag tror det var alla! Bilder kommer nedanför!

Kontakta mig via mejl först så kan vi prata mer över telefon senare om ni hellre vill det.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Elsa…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Arn…

// Anka

dermot
0

Équipe…

// Anka

dermot
0

Gucci…

// Anka

dermot
0

Cidde… (Bild lånad av Sara Berg)

// Anka

dermot
0

Ungar (Cidde är pappa) bild på mamma finns att se.

Fler bilder kan mejlas/visas! Skriv ett önskemål på någon av kaninerna så fixar jag färska!

// Anka

dermot
0

ungar,… (Bild lånad av Sara Berg)

// Anka