Avsky när man plockar upp henne
Hej för några dagar sedan plockade min mamma hem en fyra månader gammal kaninhona från jobbet (hon praktiserar i en djuraffär). Hon tyckte synd om henne, i regel blir ju inte så gamla kaniner sålda i en djuraffär utan avlivas eller blir ormmat. I alla fall så passade det perfekt då jag nyss flyttat hemifrån och behövde lite sällskap, jag tog hem henne och hon har varit helt ljuvlig de senaste dagarna, hon har en bur i köket och går fritt där större delen av dagen.
Nu är det så att även om hon är väääldigt nyfiken och sällskaplig på golvet (hon håller sig gärna nära en när man är i köket) så avsky hon att bli upp plockad. Idag kom hon igenom barriären mellan köket och allrummet där jag satt så jag var tvungen att plocka upp henne, hon stretade emot och jag fick ta i lite mer än jag ville för att lyckas få in henne i buren vilket resulterade i flera svidande rivmärken för min del och stress för hennes del. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få henne bekväm med att bli upp plockad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läs tråden "kaniner som sprattlar". Finns kanske några knep som du kan ha nytta av. Lycka till!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack
Ja den tråden är bra.
Träning med som jag sa innan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.