Veckoscheman för kaninen?
Hur ser ett komplett veckoschema ut?
Om man lägger i hoppning, rasthage, sele osv.
Skriv så som du tycker att det ska vara, hoppning och rasthage och sele är ett måste i schemat, men lägg gärna till dina egna ;)
Jag har inget schema, jag gör allt som jag känner för det!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag har inte heller något schema ;)
Släpper ut i hagen när jag har möjlighet att hålla de under någorlunda uppsikt och då vädret är okej ^^ Hoppar en gång i veckan, oftast på helgen, men lite olika nu på sommarlovet ;) Går även ut i sele så ofta jag bara hinner, helst en gång per dag :) ;pp
men ska kanske testa ett schema ? :D
Jag har inte heller något schema, men vore bra! ;)
Jag vill inte göra något för få eller för många gånger i veckan, så kanske ska fixa schema :) Jag älskar att hoppa med alla kaniner. Jag har fem stycken. Jag ska hoppträna fyra stycken. En har jag aldrig hopptränat, men ska kanske göra det. Sen så har jag en som jag inte tänker börja hoppa med då hon är aggressiv och då är det svårt med tilliten ;)
Skriv scheman nu!! :)
Kan ju vara kul med schema om man bara har enstaka kanin! Men han man som jag och många andra över 10 kaniner så blir det svårt att ha schema, då tar man det då man får tid!
För mig eftersom jag gör så mycket olika varje dag så kan jag inte göra ett schema! Och har lite för många kaniner för att det ska fungera
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Ofta blir det bara rörigt när man har scheman till flera kaniner, man kan lätt blanda ihop osv.
Jag är dock lite av en person som gillar att ha koll på saker runt mig och mina kaniner, så när skolan började på hösten satte jag mig ner och kollade igenom nya schemat för att se vad jag skulle hinna med på ett ungefär.
Exempelvis att man ser om man slutar tidigt på onsdag kan man i tanken ha med sig att man då kan hinna hoppträna.
Att göra scheman blir ofta svårt och rörigt, ta det du hinner med men man kan ha i baktanken vissa dagar att; "aha, men då hinner jag det" osv.
Har inget direkt schema för mina.
Men jag ser till att kaninerna får komma ut i Hage minst 5 da´gar i veckan om vädret tillåter.
Och så får dom hoppa då och då beroende på om det är nån tävling snart,något hinder det ska hårdtränas på,om nån ska bantas lite osv
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
har inget schema för hoppning men ett schema när de är ute i sele:) Iom att jag tävlar nästan varje helg så tränar jag knappt mina.
Har shema för städning och så:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Jag har inget schema.
Städar när det behövs, sele eller rasthage kommer dem ut i varje dag.
Hoppning tränar jag knappt här hemma då jag tävlar. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Njae, inget "schema" här heller… :-) Förutom att jag ger pellets ungefär samma tid varje dag, samt försöker ha honom ute i rasthagen också ett par timmar varje dag…annors blir det som det blir…
Jag har inget schema, men jag har endå organiserat upp kaniner och ridnig, så att det får ungefär lika mycket tid. Sen så har jag 6 kaniner, alla måste få det dom behöver, så då kanske jag tex bestämmer att i dag ska den få det, den det, sen får det ju bli mer tid åt dom om jaghinner;) Men alla går tex ut varge dag;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En gamal tråd kanske, men tänkte att personen som skrev den ändå kanske skulle bli glad över att se ett schema? ;) Så här ser mitt ut:
Mikkis schema
Måndag: Hälsa på morgonen. Hälsa efter skolan. Gosa och gå ut i hagen efter stallet. Mata och byta vatten. Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt!
Tisdag: Hälsa på morgonen. Hälsa efter skolan. Trixträning med belöning och skutta i hagen. Städa buren ren, tvätta matskål, städa under buren. Mata och byta vatten. Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt!
Onsdag: Hälsa på morgonen. Hälsa efter skolan. Gosa och gå ut i hagen. Kanske lite hoppträning också. Mata och byta vatten. Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt!
Torsdag: Hälsa på morgonen. Hälsa efter skolan. Gosa lite efter stallet. Kanske hagen eller selen. Mata och byta vatten. Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt!
Fredag: Hälsa på morgonen. Hälsa efter skolan. Skutta sele och Hage, hoppträning. Kanske gosa. Mata och byta vatten. Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt!
Lördag: Mata och byta vatten! Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt! ( Frivilliga aktiviteter. Kan ju hända att jag inte är hemma. Eller tillexempel är på tävling.)
Söndag: Mata och byta vatten. Se till att hon har gnagarpinne, gräs och hö. God natt! ( Frivilliga aktiviteter. Kan ju hända att jag inte är hemma. Eller tillexempel är på tävling.)
Utfodring: Ca en näve stampe kaninpellets. Rent vatten. Gräs och gnagarpinne, ibland grönsak/ frukt. När hon varit duktig, strö på lite kaninblandning som belöning eller något godis.
Har skrivit med slarviga "meningar", men när jag gjorde det hade jag inte i baktanken att jag skulle lägga upp det allmänt. Hehe :)
Medarbetare på Jättekanin.
Måndag;Rasthage
Tisdag ; seel
Onskdag;hoppning
Torsdag;rasthage
Fredag; sele
Lördag Hoppning
Söndag;sele
Har inget schema men jag hoppar 1-2gg i veckan, sele nästan varje dag på olika stigar så träningen blir rolig. De får även vara i en rasthage varje dag om vädret tillåter ):
Kram Emelie och djuren!<3