Lilla tysk vädur
Har nyligen skaffat mig en skönhet vid namn Tingeling, hon är av rasen Tysk vädur och uppfödd av My H. ute i Nacka. Det är en trevlig pigg och otroligt söt tjej med ständigt snubblande över sina charmigt stora öron. Tanken är att hon skall gå i Avel och jag vill veta vilka färger som finns inom rasen, utöver järn grå och vilt grå, gul. Har ni bilder att visa eller sidor att länka till så blir jag så klart jätte glad.
Tack för oss!
Blå finns även inom rasen (har ägt en blå manteltecknad, som numer bor hos MajaFilippa här på sajten).
Gammal bild på honom som är tagen hos mig.
Tingeling växer på ser jag! :) Så roligt att se bilder på henne och se hur hon har det nu :)
Jag vet att det finns färgen svart också.
Hej och tack för era trevliga svar!
Jo Tingeling är en riktig pärla och jag "diggar" henne verkligen. Kan helt klart tänka mig flera kanske rent av ur din nästkommande kull My. Men dem får inte vara besläktade för jag vill kunna använda honom som avelshane tillsammans med henne. Blå och vit är åxå fint, finns det chanser att det kan komma en unge av den färger (gärna hane) så kan jag mkt väl vara intresserad. Vet ni om det finns helgrå/ svart o vit åxå?
Visar en bild på henne när hon undersöker vem som kommer på besök.
Jag har en kull om borde komma i september. Men mamman till den kullen är tingelings syster från förra årets kull. Så då är dom ju släkt men jag får hem en ny hona som inte är släkt med tingeling och så har jag en hane som inte heller är släkt kommer para dom två i vinter/vår.
Då kanske du är intresserad men jag kan höra av mig senare om den kullen :)
Åh tysk vädur. Funderade på en sån när jag skulle skaffa en ny kanin men det var svårt att hitta uppfödare och någon i närheten var omöjligt. Dem verkar himla trevliga.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
ja det är verkligen en underbar ras :)
Min franska vädur väger bara 4kg så han är något liknande i storlek men kanske lite mer kraftig. Ska definitivt skaffa en tysk vädur någon gång
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
franska vädurar är ju också såå mysiga o stora :)
Det tycker jag du defenitivt ska göra! :)
Ja det är klart vi skall höras om det My, men jag vill gärna ha en kull på henne till vår/försommar 2012 och då får jag se mig om efter en lite äldre hane till den kullen, sen har jag tänkt ställa henne någon gång åxå.
ja det är nog bäst att para henne då :)
stefan fernlund föder upp lilla tysk vädur han bor lite längre ifrån mig men det kanse är lite för lång för dig att åka?
johny stolpe har också tysk vädur finns i arboga