Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1527 ggr
minkaninester
0

(S) Stjärnans Lavender Perfection

E: Stjärnans S. CH. Wellington
_Svenskt rekord i höjdhopp, 97 cm. 
_Färg: Viltzobel manteltecknad
Ras: VädurskorsningRak: Elit, 7 cert. (Ch.)
Krok: Elit, 10 cert. (Ch.)
Längd: Elit, 1 cert, 220 cm. 
Höjd: Elit, 5 cert, 97 cm. (Ch.)

U: Silverados Secret Wind
Färg: Viltgrå
Ras: Vädurskorsning

Rak: Svår, 2 pinnar.
Krok: Svår, 2 pinnar.
Längd: Ej Elit
Höjd: Ej Elit

Mer om föräldrarna kan ni läsa här;
http://67.23.246.50/~runaways/stjarnans/

---
Namn: Stjärnans Lavender Perfection
Färg: Viltgul brokad
Ras: Vädurskorsning
Ålder: Fyllde 1 år den 3 juli.

Rak: Lätt, 2 pinnar.
Krok: Lätt
Längd: Ej startad
Höjd: Ej startad

Ella, som hon då kallas är nog den mest personliga kanin jag någonsin träffat. Hon väldigt nyfiken och är orädd för det mesta. När jag fick hem henne så var hon mer harig i utseendet än vad hon är nu, men fin är hon fortfarande! 
Hon är ganska högrest när hon väl sträcker på sig, men för det mesta är gräset mycket roligare än att visa upp sig! 

I hoppningen var hon först ganska osäker och sprang mycket åt sidorna, men numera är det max 2 korr när man tävlar, och hon hoppar högt och luftig över. När hon tar i för kung & fosterland flyger benen upp i luften och hon blir så snygg då!

Jag vill att Ella ska komma till någon som har mer tid för henne än jag har, anledningen till att jag säljer henne är att jag kan inte ge henne den uppmärksamheten som hon kräver längre. Jag början 9;an nu i höst och skolan tar upp mycket mer av min tid än vad jag skulle vilja att den gjorde. 
Den nya ägaren ska kunna ge henne ett livslångt hem där hon kan få uppnå sin fulla kapacitet inom hoppningen, hon är väldigt sparsamt tränad & tävlad, därav klassningen.  
Det som passar henne bäst är rak, då hon är ganska dragig när man ska styra henne, men detta beror helt på mig då jag tyvärr inte lagt speciellt mycket tid på att träna henne i krok.

Det är viktigt att den nya ägaren har erfarenhet inom Kaninhoppning men framförallt inom kaninhantering. 
Hon är ingen första kanin eller enbart kel kanin!

Det smärtar något oehört att skriva denna annonsen, och tårarna är inte långt borta just nu. 
Men för hennes egna bästa så tror jag att hon kommer må psykiskt bättre om hon kommer till en ägare som har mer tid för henne!

Jag har ingen brådska med att sälja henne, utan hon stannar här hemma hos mig till rätt köpare dyker upp!

Känner du att detta är en kanin för dig?
Kontakta mig då på min mejl för mer info, bilder och filmer. 
Var inte rädd för att fråga! 

hafeti_@hotmail.com

Där når ni mig absolut lättast!

Priset disskuteras med rätt köpare!

Min speciella tjej, tackar Annelie för denna underbara kanin, ren personlighet rak igenom denna kaninen… ♥Stjärnan's Lavender Perfection "Ella". <br /> Tror hon skulle starta sin första tävling om något vecka på denna bilden. <br /> <br /> Foto: Hanna Persson <br /> <br />Stjärnan's Lavender Perfection "Ella".  Tror hon skulle starta sin första tävling om något vecka på denna bilden.  Foto: Hanna Persson 

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

minkaninester
0

Hon finns i Skåne, 20-30 minuter utanför Malmö!
Transport går alltid att fixa.

MVH.
Louise T

Cloudberrys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan!

Jag har kanin erfarenhet ända sedan 9år tillbaka! Genom dom åren har jag haft 7st kaniner och nu har jag 5st av dom. Har dock inte hållt på med hoppning fören 1½år tillbaka. Men den sporten har jag fäst mig otroligt mkt vid. Jag har dock aldrig tävlat men ska ut med 2-3av mina kaniner på en lätt rak bana om någon månad.

Vet dock inte en om jag kommer att få köpa henne. Men skulle vilja ha en tävlingskanin till, så jag kan ju alltid fråga!

<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3

Wellingtons.weebly.com

minkaninester
0

Hejhej! 
Vill du mejla mig på hafeti_@hotmail.com
så pratar vi mer där!

Kram!

MVH.
Louise T

Cloudberrys
0

Japp,

Har du fått mitt mejl än? :)

Min hotmail kan krångla ibland så ibland kommer det inte fram…

<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3

Wellingtons.weebly.com

minkaninester
0

Det har jag, svarade precis på det! Glad

MVH.
Louise T

minkaninester
0

Lite fler bilder på henne, ska ta nya bilder idag!
Hoppbilden är från den andra gången hon hoppar!

Jag går sönder på mitten…<br /> Går inte beskriva hur nära tårarna är.<br /> <br /> <a href="http://kaninhoppning.ifokus.se/discussions/4e3d78a388f4721978002ca5-s-stjarnans-lavender-perfection" class="" onClick="javascript: window.open('/externalLinkRedirect.php?url=http%3A%2F%2Fkaninhoppning.ifokus.se%2Fdiscussions%2F4e3d78a388f4721978002ca5-s-stjarnans-lavender-perfection');return false">http://kaninhoppning.ifokus.se/discussions/4e3d78a388f4721978002ca5-s-stjarnans-lavender-perfection</a><br /> <br /> <br /> fuckmylife.<br /> älskar dig världens bästa kanin.Glömde att skriva hur det gick på ribban, har helt varit uppe i att svara<br /> på mejl om Ella och så, fått några mejl, men ingen som känns som "the one" för henne… Vet inte hur jag kommer att kunna välja köpare. Är så rädd över att hon ska komma till någon som inte kommer ta hand om henne väl!<br /> <br /> Men i alla fall,<br /> <br /> För Ella gick det faktiskt bra, i grunden gick hon på endast ett fel, ganska dragig (som vanligt i kroken) och stressad över alla ljud och människor som stod runt omkring banan men jag är nöjd med henne. I finalen var hon trött av värmen så hon rev två hinder, men sötnöten var toppen för att inte fått hoppa sen förra tävlingen..<br /> <br /> Ester hoppade sååå snyggt!<br /> I grunden gick hon på två fel, båda två mina då vi missförstod varandra. hon hoppade galet högt över. Fina lilla plutten.<br /> I finalen gick hon på ett fel, rev det sista på hela banan! Mitt fel där också då jag skulle korrat henne så hon fick mer plats!<br /> <br /> Men är så nöjd med båda mina fisar. <3<br />

MVH.
Louise T

minkaninester
0

Sen har vi lite tävlingsbilder + en video ifrån en tävling i Skurup. 
Som sagt är hon lite dragig, något man får träna bort.

Stjärnan's Lavender Perfection "Ella".  Sin första tävling, gick på 2+1 om jag inte minns fel. (?) Duktig tjej! Foto: Olivia Lundborg Stjärnan's Lavender Perfection "Ella". <br /> Sin första tävling, gick på 2+1 om jag inte minns fel. (?)<br /> Duktig tjej!<br /> <br /> Foto: Emma Malmqvist 

MVH.
Louise T

[Kanintokan]
0

Hon värkar helt underbar :) Synd att du inte längre kan ha kvar henne.

jag skulle jättegärna ha köpt henne om jag hade fått för mina föräldrar. Har en hankanin nu, 6år gammal. Han var väldigt duktig på hopning, men det var ganska så länge sedan och jag var då mindre och inte riktigt intresserad av att fortsätta med hoppningen. Så synd tycker jag nu då jag har blivigt väldigt intresserad av det.

Skulle gärna vilja ha en hoppkanin att träna och umgås med! Hon skulle få det jättebra här hos mig kan jag intyga. Dock, somsagt, så finns det två "hinder" ivägen för mina framtidsplaner. Så ingen kanin för min del även om mitt hjärta så gärna vill ha…

Hoppas du finner ett bra hem åt henne. Om om du tvekar det minsta, leta vidare <3 En sådan undebar tös som du har ska ha det bästa :) Du får även gärna PM mig om du hittar ett hem åt henne, skulle gärna vilja veta hur hon har det i det nya hemet. Fasnade för henne så… Hon har något änglalikt över sig. Precis som det var när jag såg min nuvarande kanin :')

Oj, svamlade på lite… Men hoppas det inte gör något :)

Kram!!!

minkaninester
0

#8: Nej gud vad gullig du är! 
Skicka ett mejl till mig, hafeti_@hotmail.com så kan jag berätta lite
om vart hon antagligen kommer hamna!
Många kramar på dig!

MVH.
Louise T

[Kanintokan]
0

tack!! Jag blev ju helt kär i hon, så kände att jag ändå måste skriva, även fast jag inte kan erbjuda henne något hem <3

Tack så mycket!! okej! :)

Kramar på dig med!

[Kanintokan]
0

Så, nu är du addad ;)

minkaninester
0

#10-11: Jag har lagt till dig! Glad

MVH.
Louise T

[h-malm]
0

Gud va fin hon är! Att man alltid ska fastna för kaniner som inte får gå i Avel också…

minkaninester
0

#13: Ja det är verkligen synd! För hon har både kapaciteten och "the look". Rynkar på näsan

MVH.
Louise T

minkaninester
0

Nya bilder tagna idag på sötnosen!

<3<3<3mysig kanin <3

MVH.
Louise T

LovePoppy
0

Bild 2    Precis som Pianella :)   + sista med :D

minkaninester
0

#16: Aw :D

Tråden kan låsas då hon är såld.

MVH.
Louise T

Ambellah
0

#17 vad bra!:D