Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 842 ggr
[Wera]
0

Intressekoll: Teddydvärgvädurskull

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lägger ut den här intressekollen eftersom jag planerar att ta årets första kull. Främst till de som är intresserade att avla!

E. Nattglittrets Safir, havanna
U. Rania, blå (egern?) brokad wienertecknad
Parningsdatum: 1 september 2011
Födelsedatum: 1 oktober
Leveransklara: 1 december
Förväntade färger & teckningar: Havanna, svart och vit blåögt - både i wienertecknat och brokat, om Safir har dolt blåanlag kan även egern dyka upp, samt kanel och japantecknat (gul/svart, gul/brunt, gul/blått) om Rania bär på gulanlag.
Övrigt: En havanna hona kommer att sparas. Ev. kommer en havanna hane säljas för reducerat pris mot att jag som uppfödare har rätten till att använda honom i min Avel.
Båda föräldrarna är över 1.5 och 2 år, och de visar inga tecken på avfällning. Dvs teddy!

Finns i: Ovanåker (Gävleborg) transport över hela landet brukar inte vara några problem!
Kontakt: wera.berggren@hotmail.com

Här gäller inte "först till kvarn."

Picture
Picture

Obs. Bilderna är lånad av Borgbackens & Nattglittrets!

[Kanintokan]
0

Verkligen supersöta! Får se hur det blir med kanin för min del… Skulle vilja ha men föräldrarna är inte på min sida för tillfället xD

Men hur är dom i temperament?

[Wera]
0

#1 Hanen har jag inte fått hem än, han kommer hit om två veckor, men enligt uppfödaren är han hemskt snäll och go! Honan är galet lugn, hon skulle aldrig göra något gumt! Jätte snäll verkligen, t.o.m. när hon var ny inflyttad fick man göra vad man ville på henne utan protest. :)

[Kanintokan]
0

låter jättaintressant. Men nu vet jag inte riktigt hur det blir med kanin och hur jag ska göra xD Var inne på en utställningskanin, men teddysar är så sjukt sööööta :D Ska tänka lite till!

[Wera]
0

#3 Enligt mina erfarenheter av teddydvärgväduren brukar alla vara som en "trasdocka" och väldigt lugna och snälla :) Har dock bara träffat en (av mina egna hanar) som inte är det, han är det lite mer fart i och som gärna vill gräva och vara i hagen istället för att mysa i famnen ^^

Ja tyvärr är ju inte teddydvärgväduren godkänd dock är den godkänd som angora, vet en som ska testa ställa ut sin teddydvärgvädur som dvärgvädur angora, pappan till den har jag. :) Jag är dock inte medlem i SKAF längre, och har inte heller uppfödarnummer längre, så mina kaniner har varken stamtavla eller märkning. Om man nu hade viljat testa ställa ut sin teddydvärgvädur som dvv angora.

[Kanintokan]
0

Har fått den kännslan av dom också ;)

Ja, fast om det blir Avel så ska det bli en teddyuppfödning ;) Är helt frälst (stavning) med rasen :) Men då om jag är medlem, då kan jag ändå inte ställa ut den eftersom den inte har stamtavla? det går inte att fixa sen? (som du hör har jag aldrig varit intresserad av utställning förut) xD

[Wera]
0

#5 Starta gärna en egen tråd eller PM:a. :)

[Wera]
0

Om honan hinner bli frisk kommer parningen att ske något tidigare, har tänkt mig runt 20 augusti.

[Wera]
0

Tråden kan låsas eller tas bort. Ej aktuellt längre.