Söker bilder att låna!
Hejsan!
Jag är i full gång med mitt informations blad med skötselråd och allt annat som ska upp på hemsidan och andra material en uppfödning behöver.
Ett av mina arbeten är något jag tänkt dela med mig av till andra uppfödare om de gillar idén.
Jag håller på och skriver en saga med rim som för tillfället heter Kaninen berättar. Detta är all viktig fakta och skötselråd m.m som finns tillgänglig i mitt informationsblad som jag delar ut till köpare men detta är skrivet med pedagogiska jämnförelser och lätt att läsa och förstå för barn.
Målet är att det skall funka som ett mer intressant roligt läsande som barnen själva läser och tar sig del av den rena faktan och lär sig lite och blir inspirerad att själv göra samma roliga äventyr som pojken och kaninen i sagan.
Jag hoppas på lite bild hjälp från iFokus i detta projekt då jag snart skrivit klart och ska pröva den bland de kanin intresserade barnen på omrpådet som hjälper mig med kaninerna och vi går promenader, städar, klicker tränar och hoppar under min uppsikt.
Jag söker bildhjälp.
hur man lyfter en kanin (helst ett barn som håller)
Klappa rätt och fel
bild på ren bur och smutsig bur
ett barn och en kanin som kramas
ett trött kanin/varm som vill vara ifred
en kanin som söker uppmärksamhet (buffar) i en säng eller ute i gräset eller en bild på en kanin som ställer sig mot gallret i buren och bara ber om kärlek.
en kanin som blir matad med maskrosblad eller annat grönplock.
har ni andra härliga bilder som kan passa in så är ni jätte välkommna att dela med er. :)
Mvh//Andrea
Kan lägga in bilder när jag kommer hem igen med några på när han "vilar" mm men du får vänta någon vecka då.. :)
Varför just med barn som håller? (bara undra)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Fast så ska man normalt sätt inte hålla en kanin.
Man ska hålla den emot kroppen, helst när barn håller
#5 Det vet jag. Min kompis bär sina som bebisar och så skulle jag testa lite med honom och han sträckte ut sig och låg och sov. Vissa kaniner är lärda att bli burna så och då så är det inte fel att bära dom så
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
#6 Jo man ska inte bära runt kaniner så. Inte barn i alla fall, för sprattlar kaninen, har ett barn defintivit inte en chans att hålla kvar kaninen = kaninen riskerar att skada sig om den trillar till märken.
Nej bättre att visa en bild vad som är bästa sättat att hålla.
#7 Men om kaninen har blivit buren så hela livet kan man faktiskt fortsätta bära så. Min kompis kaniner är ju alltid burna så och dom sprattlar om man bär dom på andra sätt
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
#8 Många kaniner gillar dock inte att ligga på rygg, och man ska helst inte ha dem på rygg särskilt länge heller, inte bra för dem
#3 Jag håller också min kanin så där fast håller precis bakom tassarna dock mot magen
What doesn't kill you makes you stronger.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En kanin som vilar :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
En kaninunge som väldit gärna vill ut och gosa ♥
En till kanin som vilar ♥
många kaniner som vilar & inte vill bli störda ;P ♥
Varför det ska varea just varn med är att det handlar om ett barn och barnets nya kanin och de går på äventyr, och har roligt tillsammans och de pratar med varandra och kaninen berättar hur den haft det förut och om kanin mammans visa ord om kaninens härstammning m.m….
Det är informationsblad till dem som köper kanin till sina barn.
Många bilder som skall följa sagan till slutet. Och sista bilden är en bild på kaninen familjen köpt/hyrt.
Tack för så många bilder!
Bilden var jätte söt med barnet som håller sin kanin men meningen är att det skall visas ett grepp med ena handen om baken och andra under bröstet som är sättet att lyfta en kanin smidigast sen hur man håller den är individuellt.
Bara bilderna visar hur man hanterar sin kanin korrekt.
Kan fixa bilder nar jag kommer hem pa mandag. :)
/ Tilda
Kommer att lägga upp sagan i utskriftsformat på min hemsida när den är klar med bilder och allt.
lägger upp utvalda bilder i tråden med ett smakprovs stycke ur berättelsen så får ni säga vad ni tycker!
Och gärna lägga till och rätta den.
Och själva ladda ner den om ni önskar. hoppas att arbetet skall insperera barn och lära dem rätt och fel och respektera djur samt hjälpa föräldrar som själva är nya djurägare.
#3. Måste hålla med Frida till 100%. även om kaniner är vana att ligga på rygg så älskar dom det knappast - dom tolererar det. När (inte om) dom börjar sprattla så har du inte samma kontroll som du har över kaninens rörelser när den är emot kroppen, vilket kan resultera till brutet ben eller bruten rygg som värst. Vilket i sin tur leder till avlidning- är det verkligen värt att chansa, även om man tror att man har kontroll? Fridaakesson, vilken underbar bild du fick på dig och Alex. Tänkte tvinga min fästman att leka paparazzi någon dag =D
Jag har en bild på när min lillasyster håller min kanin. Ska försöka leta upp den! :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
#22 Tack ska du ha :)
Den tog jag med självutlösare på kameran:)
#22 Jag brukar hålla på magen pricis bakom framtassarna och så håller jag vid rumpan, Jag har full kontroll och när han börjar sprattla jag då får han sitta i famnen istället.
men i #2 där håller du lite fel om du vill ha kontroll om den sprattlar
Och om jg håller honom son Frida då börjar han sprattla och det resulterar en massa rivsår vid halsen = inte skönt , men alla har somsagt olika sätt att bära.
TS tror sagan kommer att bli suverän :)
What doesn't kill you makes you stronger.
Coccos letar efter gott i en toarulle.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Åh vilken underbar idé! Jag vill ha massor av dina informationsblad till när jag ska sälja ungar ;D
Mvh N
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom
Här är en bild på Busen och Bella som vilar.
Hur man kan bära en liten kaninunge.
Här är en underbar bild på när jag borstar Busen, man ser hur mcket han njuter för han tycker det är så skönt 
# 38 Så söt 
#40 Jag vet, egenuppfödd! Det är han som är på bilden nedanför när han var liten. Skulle du vela köpa hans mammas ungar med en pappa som är samma färg som honom och som hans pappa var?
Skulle gärna göra det, om det fanns plats för fler kaniner här(bor i en 1:a på 34 km2 med 2 kaniner och 3 hamstrar, så det är fullt :/)
#42 Så synd. Annars kan man ju ha fackbur (om du inte redan har det).
Nä, dom har "vanliga" burar
#44 Okej, men vi kanske inte borde ta det här i någon annans tråd.
#34 Du kan få hur många du vill och ändra lite i texten om du hittar saker att förbättra.
Fasnat lite för tillfället mycjket med bur buggen och att göra hemsidan fullständig. mycket att göra. Men den blir klar innan avelsässongen kan jag ju lova. då behöver jag den själv :D
Är jätte glad för alla bilder. Meddelar när bilder är valda:)
Någon som har bilder med en kanin i sele?
Ska kämpa på med sagan när tiden finns till detta arbete.
Begravning i hgelgen så lite annat som känns viktigare just förn tillfället..:/
Jättebra idé att skriva på ett sätt som barn och deras föräldrar förstår. Jag tycker det är jätteviktigt att det är vuxna som har huvudansvaret, men jag har barn själv och vill att de ska få växa upp med djur och lära sig rätt sätt att umgås med dom och respekt från första början.
Alldeles för många (föräldrar) skaffar kanin på impuls och det är inte alltid så lätt för nybörjare att hitta bra information och fakta.
Jättebra initiativ!