Åh vad glad jag blir!
Jag måste få skriva av mig samt dela med mig av nånting som kanske är en självklarhet för er, men en helt fantastisk händelse för mig.
För 2 år sedan, då hon var 1 år, fick jag ju hem en tös vid namn Sophie, hon var väldigt aggressiv, rädd, och otroligt dåligt skött. Ända sedan dess har jag knappt kunnat hålla i henne. För några månader sedan blev det ganska okej, & det gick bra att flytta henne från inneburen till utehagen. Jag kunde gå ut med henne i sele osv. Men hur bra det än har blivit, har hon varit så fruktansvärt stressad att jag varit lite smått rädd. Och nu, den senaste veckan var hon så aggressiv & stressad att jag knappt kunde röra henne. Och efterssom jag känner att hon måste ju ut så hade jag sele på henne hela tiden, även i buren då hon är selvav, så jag lätt kunde få tag i henne. Nu, idag så hade hon tydligen legat i hennes kiss & bajs, men bara tassarna såg hemska ut. Så jag skulle bada tassarna & eventuellt svansen. Jag lindade in henne i en handuk, satte henne i mitt knä & försökte torka henne i ansiktet & över nosen för att hon fått vatten där. Då somnade hon! Hon har aldrig varit så avslappnad i min närhet förut & jag blev så himla överlycklig! Hon var så avslappnad att, jag vet inte vad! Jag blev otroligt glad, & jag kan fortfarande inte sluta le!
För er kanske det är en självklarhet för att kaninerna är lugna & så. Men det här var första gången hon var så, efterssom hon alltid varit så himla vild & aggressiv innan. Särsilt nu helt plötsligt efter en lågg aggrationsvecka, om man kan kalla det så.
Gud vad lycklig jag är! Var tvungen & skriva av mig, tkr de är så underbart..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Naaaw :D Det är ju en stor framgång! :)
Jag är inte alls så insatt i kaniner men jag fick även tanken att hon kanske spelade död? O.o Fast då borde hon ju varit skitjobbig innan, men det låter som om hon somnde normalt :)
#1 Tror inte hon spelade död. Såg på tv samtidigt så hon vaknade när det blev högt ljud. & hon kisade när jag strök henne på öronen. 
Vad kul! :D Föstår att du blir glad. :) Supersöt tjej det där. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#3 Ja, visst är hon supersöt nog! 
Jag har varit med om exakt samma sak med en hona som jag har. Hon hittades i en låda i skogen och var extremt skygg, aggresiv och dåligt behandlad. Nu efter mycket om och men har vi funnit varandra och jag känner sådan otrolig lycka för det. När jag idag tänker på hur hon var då och hur hon är nu får jag tårar i ögonen. Hon har fortfarande idag lite svårt för människor utöver mig och jag är otroligt tacksam att hon känner tillit till mig. Det är en fantastisk känsla, det håller jag med om till max!
#5 Ja, visst är det härligt!
Sophie har fortfarande problem med resten av familjen, men jag vet att hon är en sån som väljer sin egen människa. Huvudsaken är att hon känner sig lugn med mig. Det är otroligt!
#6 Så är det med min hona också. Mamma kan mata henne och så men gör inte ens ett försök till att klappa eller lyfta upp hene. Min pojkvän håller sig på avstånd och slänger in något gott genom burgallret då & då. Min hona har precis som din valt mig som en "trygg punkt" och det är otroligt skönt.
#6 Ja, man känner sig lite speciell. 
Nån bild på din flicka? :)
Åh vad härligt!! Kul att höra såna här berättelser, då man faktiskt lyckas få kontakt med sin kanin på det här sättet. 
Härligt att det går framåt!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 & #10 Ja, det är superhärligt!