Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4633 ggr
[bebba]
1

Vikten på en hermelin/lejonhuvad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min kanin är en blandis mellan hermelin/lejon. men hon är dubbelt så stor som min kompis hermelin och dom är normalstora. Hon är större än ett lejon. också. Dessutom väger hon dubbelt så mycket.

Så jag undrar hur mycket ska en hermelin/lejonhuvad kanin väga??

[bebba]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild

[Niike]
0

Har precis varit uppe exakt samma fråga.

Eftersom hermelin/lejonhuvad kanin inte är någon godkänd ras har den ingen bestämd vikt, att så mycket SKA den väga.

[bebba]
0

Har det?

Jo men jag tänkte vi har ett par utställnings avlade hermeliner hemme och Dom är hälften som stora som Vilma. Hon kanske har en till ras i sig. Typ holländare eller nåt…

Zvintos
0

Olika individer inom samma ras kan variera i storlek, så nog kan korsningar det också. =)

Ex: Har två dvärgvädurar  på 1.6-1.7kg här hemma.
Men deras dotter, 8 månader gammal, väger enbart 1.15kg.
Hennes ena kullsyster väger runt 2kg.
Och dem andra två syskonen däremellan.

Sen har jag haft hand om ett syskonpar (honor) som var korsning mellan dvärgvädur och hermelin.
Ena systern vägde runt 1.8kg, medans den andra vägde runt 4kg.
Och det var alldeles lagom vikt till deras respektive kroppsbyggnad.

Vissa blir helt enkelt större/mindre än vad dem "ska" vara. =)

nybban
0

Hermelinkaniner får väl väga upp till 1,2 kg eller nåt sånt, lejonhuvade upp till ca 1,7 så är den en korsning mellan hermelin och lejonhuvad så ska den väl väga nåt däremellan. Vad väger hon?

nybban
0

En fråga bara, är det kaninen på bilden du menar så ser den ju inte ut som nån blandning av hermelin/lejonhuvad alls. För det första har den ingen man och har ju jättelånga öron och fel huvudform.

[bebba]
0

Jo hon har en lite men inte alls mycket och sen som jag skrev att jag tror att hon har hollis i sig också men enligt dom jag köpte henne av var et hemelin löwen

[Wera]
0

#3 Tror också hon kanske har en till ras? Är du säker på att hon bara är lejon/hermelin? Tycker hon har extremt långa öron för att vara hermelin/lejon? Båda raserna har ju hyfsat små öron :P

[bebba]
0

#8 Tyvärr har jag inte träffat föräldrarna och dom jag köpte henne av hade henne typ i två månader och sen tröttnade dom så dom brydde sig väll inte:( Men dom sa att det var hermelin/lejon. Hon har tre gånger så stora öron som hermeliner!

[Wera]
0

#9 Precis :S jag tror iaf. hon har någon ras mer :)
Kanske ena föräldern var lejon/dvv och andra föräldern hermelin/lejon eller någon annan korsning.
För hon har ju ingen man vad jagser på bilden, så hon lär inte ha mkt lejon i sig, fast vissa brukar bli helt korthåriga?

HappyHeart älskaren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en Dvärg/Hermelin/lejonhuvad han väger 1.5 kg

tesselituss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min blandis hermelin/lejonhuvad kanin väger runt 1500gr :)

Kram /Tess