(K) Söker kaninhona.
Har länge funderat på att skaffa en till kanin och tänkte se om jag hittar någon jag fastnar för.
Ras och färg spelar ingen som helst roll, dock vill jag att det ska vara en hona. Åldern spelar inte heller någon roll, kan lika gärna köpa en vuxen som en unge.
Här kommer kaninen få bo i en någorlunda stor utebur (den är inte helt klar ännu med bör bli ca 120*60*70 cm) & få daglig utevistelse i hagar. På sommaren brukar dom få vara ute hela dagarna sålänge jag är hemma, dock inte fullt lika mycket på vintern. Den kommer även få sällskap av andra kaniner.
Bor typ i Uddevalla, västra götaland, men har möjligtvis tillgång att hämta i Borås och på Göteborgs centralstation.
Så säljer du någon kanin eller har en planerad kull får du gärna höra av dig :)
Jag har en dvärgvädur som tyvärr visat sig ej vara lämplig för utställning (skadat öra + vit klo) Hon är något skygg, men hanterbar :)
Hon är viltgrå och är född 2010. Kan ev. ta med henne upp till Dalarna, annars finns jag i Skåne. Hade tänkt mig 150:- för henne men det är självklart diskuterbart :)
På bilden är hon ej skadad i örat.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har just nu en kull med lejonhuvade, födda idag. Ska även ta en kull på hoppkorsningar, pappa dvvkorsning och mamma dvv.
Har även en viltgrå dvv hona jag tagit emot för omplacering. Hon fyller 1 år den 2:a augusti. Hur gullig och trevlig som helst!
Finns i Eskilstuna, men transport brukar inte vara något problem! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vi har en dvärgvädur teddy hona som behöver nytt hem.
vi tog hand om henne tillfälligt men de vill inte ha tillbaka henne.
mer info kan jag lägga in om senare och bild.
hon var här för PARNING.
kullen är också till salu de är levklara nästa v när de blir 8v.
pappa är mammas Mbuti svart lejon.
Jag har en svart dvärgvädurhona på 2 år som är snäll, dock har hon sin bästa vän Boba som är svart/brun och kastrerad hane med sig som är lika gammal . Båda vill till en godhjärtad människa som har mer tid för demn än vad jag har. Hör av dig om du är intresserad.
mvh fredrika
Hälsningar
Fredrika
Om jag får köpare så parar jag en kull i vår.
Jag har två renrasiga dvärgvädurshonor, en viltgul wienertecknad och en svart wienertecknad 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Jag planerar 1 lejonkull till vinter, & en dvv rex - kull till vår. :)
Sedan har jag en vuxen hona tillsalu med.
Hemsidan: skogsdalens.tk
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 

Har en hermelinkull som kommer om ca 2½ vecka :)

Har en planerad teddyvädur´s kull i början på nästa år.
Har släkt i Uddevalla, så transport skulle kunna gå att ordna. :)
_Honan på bild.
_
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Jag har 2 Zobel Bruna honor som är till salu , Lejonhuvad kanin . Dom är födda den 17 juni 2011 och leveransklara den 12 augusti . 
Underbara temperament , kompakta och snygga huvuden och mycket fin kropp . Man får med härstamningsbevis .
Dom finns i Ljung/Herrljunga , Västra Götaland , ca 30 min från Borås och 1 timme från Göteborg . 
Vid intresse , mejla VictoriaHedelin_@hotmail.se eller ring 0761 85 59 53 .
bor i stockholm :) men transport kan nog ordnas
Jag har tre honor född den 15/7 som är 50% Teddydvärgvädur 50% Hermelin/dvärgvädur, och kommer bli/är enkelmanade. 3 svart wienertecknade varav 2 har blå ögon. Dom är leveransklara om ca 1-2 veckor, då dom nu är 6 veckor :) Finns i Örnsköldsvik, men transport brukar gå att ordna.
Kolla in på min hemsida för mer information och bilder :)
Black Shadow
Har en hona till salu, se denna tråd: http://kanin.ifokus.se/discussions/4e2e9a1c88f47239f200104a-s-dvargvadursunge-hona-rb
Jättefin och snäll är hon!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Har en hona till salu, se denna tråd: http://kanin.ifokus.se/discussions/4e2e9a1c88f47239f200104a-s-dvargvadursunge-hona-rb
Jättefin och snäll är hon!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Hej!
Har en kull som beräknas om ca 2 veckor. renrasig dvv med stamtavla.
Mer info om kullen finner du här :
http://skylineskaniner.weebly.com/aktuella-kullar.html
Vi finns i Borås, men har även vägarna uppmot vargön då och då.
Hör av dig om de finns intresse! :)
Kram /Tess
Jag har en kull på 5st nu, har ej kunnat kolla könen ännu men de är dvv med blandade pälstyper. från en otroligt charmig och framåtriktad pappa och en lite blyg och kelen mamma. 
Ska ta nya bilder imorgon då alla förhoppningsvis öppnat ögonen då.
Mer info om föräldrarna hittar du på min hemsida, samt nyare bilder på bäbisarna. De är födda den 19 Juli 2011.
Finns utanför Helsingborg i Skåne, går att ta sig lätt med tåg hit 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har 2 viltgrå manteltecknade dvärgvädurs honor. Ska till Borås i mitten av augusti :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#14 Glömde skriva min hemsida, www.coellos.weebly.com
Har skickat PM till dom jag är intresserad av :)
Hej!
Jag har en rex hona, svart wienertecknad. Hon är nu 1 år och helt underbar. Hon är verkligen som en hund, jag skulle vilja ha henne som frigående inne kanin, men det kan jag tyvärr inte ha, och jag behöver hennes plats till mina avelskaniner. Så det känns verkligen hemskt att sälja henne - men jag måste. Hon gillar inte (som de flästa rexar) att bli buren. Priset är inte viktigt, ändast en symbolisk summa. Hon finns i Stockholm. 

Hej!
Kanske du kan "slå två flugor i en smäll" genom att skaffa kanin och samtidigt stödja ett försök att återuppliva en gammal, svensk ras?
Jag njuter just nu av 2 kullar där det finns några honor kvar i olika färger. Ena kullen är född i slutet av mars och den andra i början av april. Bilder finns på hemsidan men nya kommer att läggas ut snart (och kan fås vid förfrågan): http://www.mingle.se/ljusvattnets/index.html
Dessa kaniner är mycket hanterade så de är snälla och sociala, har umgåtts med hundar och är vana vid barn. De är vana att vistas både inomhus och utomhus med allt vad det innebär. Friska och utan defekter så som bettfel.
De säljs vaccinerade och öronmärkta. Du får med härstamningsbevis och mat etc. Säljs med friskhets- och omplaceringsgaranti, dvs sker något som gör att du ej kan behålla den så tar jag tillbaka kaninen!
Pappa kanin är unik, finns inte många som han i Sverige. En duktig hoppkanin om du vill testa på det. I övrigt väldigt lugn och snäll. Hoppar gärna upp i knäet på känd som okänd. Mammorna är av en mer ovanlig ras (Zobel) som är känd för sin enormt mjuka päls. Väldigt lugna och snälla de också. Vikten på ungarna kommer att bli mellan 2 och 3 kg.
Transport inga problem då jag har kontakter över hela Sverige!
Hoppas att du finner det du söker!
Mvh Therese Norberg,
Ljusvattnets Kaninuppfödning
Jag har sett könen på mina nu.
Valencia(på bilden) och Lleida(japanen) är honor. :)
Lleida finns där intresse på och vet inte helt säkert om hon ska sälas :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
vår hona har fått ett bra hem nu.
Nästa år kommer jag att ha 3-4 kullar, jag finns i Skåne! :)
Skriv pm vid intresse! :)
Ska ta en kull av den ovanliga rasen Dvärgteddy nu i höst.:)
Pm:a gärna om du är intresserad eller gå in på www.storkebodaskaniner.weebly.com.
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

Jag har en hona till salu nu som är 1 år och en månad gammal.
Är en hoppkanin, men inget krav på att du ska tävla. Men jag ser gärna att man hobbyhoppar henne! :)
Mejla mig på hafeti_@hotmail.com om du är nyfiken och har några frågor.
Info, bilder och filmer finns.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Kolla in min hemsida, både ungar och vuxna finns! :) www.dragongarden.tk Transport går att lösa! 
Letar du fortfarande? Min kompis har en underbar hona på ca två år som måste omplaceras akut då hon flyttar om tio dagar och inte kan ha med sig Irma, som hon heter. Vi bor i göteborg. Hör av dig!