Ras du inte vill ha
Finns det någon ras du inte skulle vilja ha?
> Varför?
Nej, det är nog ingen.. Inte vad jag kommer på för tillfället iaf.
Eller isf Engelsk Vädur.. Jag tycker så synd om dom eftersom dom trampar på sina öron :(
Jag vill inte ha en långhårig kaninras eller en med hängande öron.
Gillar mer Rex och normalpälsade och så ska kaninen ha öronen stå upp,enligt mitt tycke och smak!
Jag vet faktist inte.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#3 naw, hängande som är såå sött ! :)

Hermelin är en ras jag inte kommer skaffa i första taget. dom är för små i min smak…sen tycker jag do är lite för kompakta på nått sätt.
Jag tror inte det finns någon. jag älskar alla kaniner men man kan ju inte äga alla olika raser så det finns många jag inte skulle skaffa men enbart för att jag inte kan äga alla raser, jag hatar inga kaninraser.

Det var nån ful kanin Louise visade mig för ett tag sen. Tror det var rex/dvärgvädur, det var riktigt fult.
#5 Jo visst är dom söta på sitt vis,hängöron! Men måste man välja så är det öronen upp! =)
Engelska vädur skulle inte jag vilja ha, skulle må dåligt varje gång jag såg den. Men annars är det nog ingen ras jag så direkt kan komma på jag inte vill ha. De är ju charmiga på sitt eget lilla vis alla raser (:
#7 Samma här =) Jag skulle inte hata en Engelsk vädur om jag fick den, den kanske är jätte charmig. Men det är ingen jag skulle skaffa.
#9 Okej! :D
Engelsk vädur, pga öronen.
Sen skulle jag inte vilja ha en angora.
Visst, angoror är jättesöta.
Men vet att det skulle bli för mycket jobb för mig med all klippning det innebär.

Svår fråga.. kan nog inte säga en ras jag inte vill ha, bara raser jag vill ha :) Men som med engelsk vädur, går det inte att sätta upp öronen i en toffs? Eller gör det ont på dom? :/
#13 HAHA xD vad kul det borde se ut! det kanske inte är så skönt för dom, men det vore ju ganska praktiskt ^^

#14: Hihi *känna sig smart* xD Men deras öron ser ju rett så "sladdriga" ut så man tycker ju inte att det borde göra ont x)
#15 haha, kanske det;) Du får väl köpa en engelsk vädur o testa *smart* :D

#16: Det rent ut sagt kliar i händerna nu på att köpa en och prova ;D Fy dig (A)
#17 hahah ;D gör det :)
Det är ju många raser som jag inte anser passar mig som person, men det är bara några få som jag verkligen drar mig från att köpa, där ibland engelsk vädur och belgiska jättar (dålig erfarenhet av dem, men man vet ju aldrig).
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#19: Då måste du ju bara komma hit och träffa Järnsaxa!
Hon kommer definitivt få dig att ändra syn på BJs. ;)

jag föredrar dvärgvädurar och hermeliner, men tycker belgiska jättar är jättehärliga. holländare är den enligt mig -vackraste rasen. det enda jag skulle säga NEJ till är kaniner med röda ögon, de tycker jag ser läskigt ut :S
#22 Snygging!
Nepp, tror inte det.

Jag gillar inte engelsk vädur och belgiska jättar, tycker inte det är så värst snyggt med stora öron
Engelsk vädur.. hmm.. nån mer? ^^ Måste tänka.. Rysk kanin tycker jag inte är så snygga, men vet inte alls hur dom är till sättet. Men jag säger Rysk kanin ändå, o är lite utseendefixerad^^ ;P
#26 Jag måste instämma där, tkr inte heller om dom till utseendet så mkt. Dock kanske dom är helt underbara annars, men det kan ju engelska vädurar vara också ;)
#20 Haha, ja det finns nog riktigt mysiga BJs, jag har nog bara haft otur o träffat en massa hormonstinta honor som låter mer som grisar än någon liten kanin :O
#22 Ja superfin! Men som sagt, jag har nog bara haft otur, träffar man någon riktigt mysig BJ någon gång får den säkert följa med hem endå ;)

#28 Har du inte träffat Lindas bj's? 
Jag vill inte ha Engelsk vädur för öronen!
Och inte angora tycker att dom är grymt fula.
#29 Jodå, hon var ju jättefin, men tyckte hon var rätt läskig :P Hon var så stor att hon överrumplade mig helt när hon hoppade ut buren och ut i stallet xD

Den enda rasen jag kan komma på är engelsk vädur. Sen vet jag inte om jag skulle vilja ha en BJ heller direkt.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jag skulle inte vilja ha en angora.

- Eng vädur pog av örona ( tycker synd om att de blivit så )
- Renrasig Hermelin ( av personliga skäl gillar jag inte deras kroppsbyggnad :P )
- Angora eller annan långhårig ( har inte tid o borsta )
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

hermelin hade jag inte kunnat ha,
har så enormt dåliga erfarenheter av dem.
hermelin är inget jag vill testa igen, det finns säkert jättesnälla och trevliga sånna men de jag träffat och den jag tog hand om var riktaga små monster som gjorde allt för att bitas och vara elaka :(
Fast det kan ju bero på uppväxten honan jag tog hand om haft också.
Riktigt långhåriga raser är inget för mig heller, skulle aldrig ha den tid eller ork att hålla på att borsta dem :S
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
typ engelsk vädur och angora. Skulle nog inte vilja ha en fransk vädur heller, eftersom dom är som en förstoring av en dvv eller en BJ med hängöron (på ett ungefär) o jag föredrar uppåtöron :) Men har inget emot dom^^

Engelska vädur ;P

Belgisk hare eller Anogora.. Usch jag tkr inte om dem "/

jag skulle inte vilja ha Angora , hermelin de känns för små för min smak:P
och inte dvärghare heller
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag gillar inte engelska vädurar, teddyvädurar eller angoror pga deras utseende.
Har haft angora, och det vill jag inte ha igen pga klippning och så. F ö var de coola och mysiga.
Måste hålla med om engelsk vädur. Grotesk kroppsbyggnad som deras extrema öron är inget för mig.
Sen tycker jag inte om utseendet på "fina" hermeliner. Öronen är alldeles för korta. Kaniner ska ju per definition ha långa öron (fast inte groteska) tycker jag. Dessutom har hermelinerna ofta utsående ögon, vilket jag också tycker ser lite läskigt ut.
Hermeliner som inte är så fina att de går bra på utställning kan vara ganska fina.
Har heller inte förstått varför dvv ska vara så väldigt "trubbiga" i ansiktet för att anses som riktigt lyckade. Blir snart lite "perservarning" på dem om man strävar vidare i den riktningen. Men det är ett sidospår…
Stooora kaniner vore kul att ha, men bara om jag hade lagård/stall, så de kunde få flera kvadrat stora boxar.

#40 Får man fråga varför du inte gillar Belgisk hare? :)

Engelsk vädur pågrund av öronen. Vill inte heller ha angora, helt underbara i både temperament & utseende, men jag vet inte hur man klipper den rätt & sådär. Kanske i framtiden :)
Inte heller viltgrå hermelin eller viltgrå dvärgvädur, för det är så tråkigt tycker jag. Gillar både hermelin & dvv, men inte när viltgrått är inblandat ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Engelsk vädur, Angora och Hermelin.
Annars så (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Engelsk Vädur - Öronen
Angora - Har inte tid med all klippning :S
Hermelin - Tycker inte rasen "passar" mej , men visst är dem söta <3 :)
Jag vet faktiskt inte ..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Många som tycker Engelsk vädur, Angora och Hermelin :)
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en Angora, dock ej vit rödögd, bara jag klarar av klippningen och så :) Dom verkar helmysiga och är så söta när dom har all päls. Klippta angoror är fult, hah!
skulle inte kunna tänka mig en jätteras, typ bj eller frasse, tycker båda dessa raser är massor med söta och allt sånt men jag vill gärna ha kaniner av lite mindre storlek än så, bla för att de ska vara lättare att hantera och resa med och så :)
När det gäller utseendet skulle jag inte kunna tänka mig engelsk vädur, teddydvv. och japansk kanin förstås, fast den är fin förutom färgen :P

ska kanske tillägga också att jag total vägrar ha kanin som är vit med röda ögon xD , har typ maffia fobi för de :P
20 årig djurgalen moder*

#50: Japansk kanin är väl ingen ras? (:

#52 jo eller har för mej det.
20 årig djurgalen moder*
Jodå :)
Solbackens kaniner

#53+54: Jaha okej, har aldrig hört talas om det förut x)

#55 njaj, jag lärde mej det typ för kanske 3 mån så för mej är det nytt också :P
20 årig djurgalen moder*
Skulle inte få för mig att skaffa en Eng. vädur lr Angora.
Eng. vädur: Öronen..ni fattar nog.
Angora: Skulle inte hinna med all klippning och brostning.
Not your mom, not your milk.
Jag tror att det är många här som inte riktigt förstått det där med angora, iaf de som säger att de inte har tid med borstning och klippning. För det första borstar man ALDRIG en angora, eftersom det förstör pälskvalitén något otroligt, och för det andra tar det EN TIMME var VAR TREDJE MÅNAD att klippa, har man inte tid med det tycker jag man inte ska ha kanin i huvud taget ;) Sen att man inte tycker de är fina att titta på är en annan sak, men att säga att de inte har tid pga. borstning o klippning är att man antingen bevisa sin okunskap, eller så tycker man att man inte ska lägga ner mer än 1 timme på sin kanin var tredje månad ;) Ingen av alternativen är ju vidare toppen, så läsa på lite eller omvärdera lite kanske? ;)

#58 bara så lite :P , oj jag trodde typ 1h per dag med borsting :P ,
20 årig djurgalen moder*

Jag borstar min Dior några ggr i veckan. Hon är angora/lejonhuvad. Men borsta en angora varje dag är som att… sparka på en sten eller bli påkörd av en betongsugga xD

#60: HAHA xD

#60 haha xD , okeej :P
20 årig djurgalen moder*
Engelsk vädur.. pga. öronen. Belgisk hare. De ser så… vet inte. De är ju söta i ansiktet men kroppsformen gillar jag inte. Sen tycker jag inte heller om teddysar.. De ser så feta ut i pälsen. Bara en enda klump! Ibland är de söta. Men oftast inte! Sen vill jag inte ha vilken rödögd kanin som helst!
#59 Haha, nej ingen borstning på angora inte, jag hade en bild på en päls på en angora som blivit borstad, man ser tydligt hur pälsen blivit utsliten. Vilket man inte direkt vill ha ;)
#60 AHHAHAHAHHAHAH IDA! xD

#64 ja jag har inte precis läst på om angåra precis :P , men då kanske den inte behöver vara här isåfall :P
20 årig djurgalen moder*
#66 Nej många tror att det är mkt jobb, men alltid bra att läsa på, kaniner blir man aldrig färdiglärd på :) Fast sen tycker vissa att de inte är så fina att titta på heller, även om de är helt UNDERBARA i temperamentet ^^, Men smaken är som baken!

Jag tycker inte om kaniner mer uppåtöron! Med lite undantag på vissa! Men jag tycker de flesta är mycket mer stela och rädda av sig än dvv tex;)

#44 Usch de ser så läskiga ut ju :/ x'D
#52: Kolla in denna bild får du se hur en sån ser ut. =P
Var en riktigt häftig bild, måste jag säga. ^^
en rex dom har avlåååååååånga hövven jue XD
eller en engelskvädur
#70 Det är så jag vill att alla japantecknade ska se ut! riktiga magpies Ninni! :D
#72: Skulle jag hitta på en med så perfekt teckning, skulle den följa med oavsett om jag hade plats för tillfället eller inte.
Skulle helt enkelt göra plats åt den, om jag så skulle snickra bur tills jag stupade. =P
Skulle jag börja med en ny ras så skulle det lätt bli japansk kanin.
Solbackens kaniner
#73 Ja jag håller med HELT! Fast i kroppsformen tycker jag däremot inte att de är särskillt snygga, iaf inte de som var på LU, men åhh om jag fick tag i en sådan snygging *drömmer*

Hm.. jag skulle nog inte vilja ha hermeliner igen (har haft två st, visserligen trevliga och tama, men så.. nipprigax) ), eller belgisk hare ( Ser ståtliga ut, men för pinniga för min smak), eller rödögda kaniner, ser lite scary ut. Älskar dock kaniner med vädurs öron.. :)
Kan inte direkt komma på någon ras jag inte skulle vilja ha, men det finns säkert någon/några.
- Mvh Emma
Hm.. även fast jag tycker att belgiska jättar & frassar kan vara jättejättefina och vackra så skulle jag inte vilja ha en, just för storleken. Vill ha en någorlunda liten man kan gosa med ju, om jag vill ha ett större djur skaffar jag hellre en hund ;)
Men som sagt var, jag tycker att dom kan vara jättejättevackra och så, så det har inget med utseendet att göra. Bara storleken.
Angora skulle jag inte vilja ha, just för att jag inte kan nånting alls om dem eller dess päls osv. Iofs så kan man ju alltid lära sig :)
Rex är ingen kanin som hittils har fallit mig i smaken heller, men om jag träffar nån någon gång som är fin så vet man ju aldrig.
Å så engelsk vädur då, just för öronen. Huvva!
#77 Att du tycker det är svårt sa jag ingenting emot, och du skrev inte heller att det tog en massa tid eller att de ska borstas en massa, så du ska då inte ta åt dig :)
Ingen aning faktiskt. :P

ANGORA ! ursch så håriga
Utseendemässigt finns det massor med kaninraser jag ogillar - bland annat angora, belgisk hare, alla hängörade kaniner (jag har ytterst sällan sett till exempel en dvärgvädur som jag har tyckt är söt), "riktiga" hermeliner med de där yttepyttiga öronen och stora, runda huvudet, med fler. Kaniner med "långa" huvuden ogillar jag för det mesta också. Min egen kanin som jag ganska nyligt har skaffat, ser ut precis så som jag vill att en kanin ska se ut kroppsmässigt. :)
Dock finns det självklart alltid söta exemplar av alla raser, men jag tycker inte alltid att det är så ofta man ser dem.
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Lejonhuvad kanin, mest pga. utseendet då.
Sen Engelsk vädur, pga. öronen. Stackars djur! :(
Jag har aldrig riktigt gillat långhåriga kaniner, tycker att en kanin ska vara korthårig - kaniner har ju bara lång päls för utseendets skull. Blev helt förtjust i min kusins kaniner dock, de är långhåriga (enligt min faster angoror, men ser mer fuchspälsade ut enligt mig..) och dessutom vit rödögda (jag som aldrig har gillat rödögda djur). Men de är de enda långhåriga kaninerna som jag blivit riktigt förtjust i.
En teddydvv skulle nog inte sitta helt fel dock. ;P Gillar pälsvård ändå (har en långhårig hund och en långhårig katt), så det vore väl nåt ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Engelsk vädur p.g.a. öronen.
Kaniner med man, då jag ogillar manen.
Belgisk jätte och Tysk jättescheck, p.g.a. storleken.

Jag skulle inte villa ha en sån där kanin med nästan ingen päls, jag tror att det heter rex. och en engelsk vädeur med jätte länga öron. För att jag tycker det är fula och att det är äkliga, helst det med jätte länga öron.
Jag vill inte ha en sån där "rex" och typ i en belgisk jätte heller , dom är såå stora :P

JAG skulle inte vilja ha en teddy, pga att jag tycker att pälsen är för mycket runt ögonen, inte heller engelsk vädur pga öronen eller angora pga lång päls. Sen tror jag inte att en stor ras som BJ eller frasse skulle passa mig!!

Holländsk kanin är dock ingen som faller mig i smaken, men det finns ju undantag som japantecknad blå-gul ;) dom är riktigt snygga..
Lejonhuvade kaniner är någon jag aldrig kommer skaffa mig, tycker dom är fula
haha samma med teddy…
Jag skulle inte vilja ha belgiska jättar,engelska vädurar.
Tycker mer om långhåriga kaniner…:P
Med vänlig hälsning,
Jenny
#8 - Haha, nu mobbar du ut min kanin x'D Nae, men han var också rex/dvärgvädur, söt som socker (se bild) ^^
Jag skulle inte kunna tänka mig att ha engelsk dvv, tycker precis som #2. Eller Angora, för mkt pälsjobb..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jag skulle inte vilja ha någon långhårig kanin, men andra får gärna ha det för dem är ju så söta :P
En dvärghare skulle jag inte heller vilja ha för de är så små, fast häftiga iof..
det finns nog ingen kaninras jag inte skulle vilja ha ^^

ingen aning :> vistte inte att det fanns raser :/ :D

Kaninraser jag inte kan tänka mig att äga :
- Belgisk jätte- för stooor
- Hermelin- har dålig erfarenhet av dem
- Holländsk kanin- jag tycker inte om deras utseende
- Angora kanin- för mkt päls
eller ngn slags albino variant med röda ögon. så fula så jag ryser…
#68 Fy, jompa-pompa;) Det hänger inte på öronen hur de är i temprament. Uppåtöron är det som är naturligt! Kolla på hararna;) Jag säger inte att jag inte gillar hängöron, men det är finare med stående. :)

#97 men dvv är ju aning mer kända för sitt lunga temp. än en hermelin, om man borster från nitro?:P hihi
Det är en svår fråga men jag skulle faktiskt inte vilja ha en stor kanin, jag gillar mest små raser men kan tänka mig att ha en mellanstor;)

**Min syrras kanin måste ha en toffs för att hon är rätt så långhårig! <33 Fasdt hon får en rosett.., Kattrosett., xD
* känna mej som om jag vore en kanin nu ***
#98 Det är bara dumma rykten;) För några år sen kanske det stämde, men hermelinerna har fått så mycket bättre temprament nu:) Men dvv har ju övertaget för att det finns många fler som avlar på dem och avlar med bra temprament och allt, det behövs flera som avlar på fina hermeliner.

Hermelin, för jag tycker dom är fula
Madagaskar färgad Dvv- -II-
Rex -II-
Holländare- För stora
Frassar- -II-
BJ- -II-
Sen är det massa mer
#102 har du sett en holländare? de är ju inte stora ^^
- Mvh Emma
Hmm, Engelsk Vädur: Pågrund av öronen
Örestad: Tycker inte att den är fin men jag har aldrig sett någon i verkligheten.
Vit Lant: Samma som innan
New Sealand White: samma som innan. Men New Sealand Red är jättefin :)
Emma

#102, då kan du inte ha träffat Tjoffsen
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

103# Jo det har jag, och de är för stora för mig
105# Tjoffsen och Ruffsan är nog de ända rex jag gillar (:
Jag skulle absolut inte vilja ha velgisk jätte xP Dom är för stora, jag gillar inte så mkt stora raser så som engelsk vädur, belgisk jätte, fransk vädur, heller inte rex, Angora, dvärghare och silver. Det är inte många raser jag gillar jag vill helst ha teddy dvärgvädur, dvärgvädur, dvv fuch, hermelin och hermelin fuch de är nästann dom enda jag vill ha. xP Lite kräsen på sånt.
#102 Oj vad du var kräsen.
Finns många raser jag inte vill ha.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#102 de var väl inte längesedan du funderade på att köpa en holländare??
#106 Dumt uttalande egentligen, tänk på alla andra med rex då. I en annan tråd sa du att min Nitro va "underbar". Dina ord kan man alltså inte lita på…
Bilden är fejk.
Och rasen är belgisk jätte.
Solbackens kaniner

Belgisk jätte, den hade inte rymts i min lägenhet :)

Engelsk vädur pga öronen.
teddyvädur för mkt päls
Löwen

Engelsk vädur och dom där långhåriga sakerna…
Åå , jag skulle inte vilja ha en Fransk vädur , Belgisk Jätte elr nån annan bautaras .. (Jätteras) .. Men ååå älskar bara dom med hängande öron och teddysar .. Såå sööta .. Har några st hemma och ska hämta en till imorn .. xD :)
Asså , hur kan man bara inte älska teddyn ? (sorry men det e min åsikt ..) :)
Jag skulle vilja ha EN teddy men inte fler för de tar nog lite för mkt tid för mig att borsta osv.. men dom är urgulliga, iaf. Weiner tecknade :) med blå ögon <333 Jag skulle annars inte vilja ha en TS, BJ, Engelsk vädur, eller någon större kanin ras än vad dvärgvädur är.. ^^ (Och alltså finns det bara lejonhuvad, Tdvv, dvv, hermelin, löwen och dvärghare och så typ blandraser..) Jag gillar bara mindre kaniner xO Men holländare är fina, iaf. deras teckningar.
Skulle ALDRIG kunna köpa en naken kanin då detta enligt mig är lite som djurplågeri. Djuren kan inte leva ett naturligt liv.
Däremot skulle en sån kanin misskötas och dom skulle fråga mig om jag skulle kunna omhänder ta den skulle jag det. Det är ju ett liv trots allt med känslor och tankar ^^
http://www.petrabbitworld.com/InterestingInfo/InterestingInfo.htm
Kan fortsätta lite på #46 kanske :P
Hermelin - Helt klart fulaste rasen tycker jag. Dock är ju många av dem trevliga och charmiga. Men ja fula :P
Engelsk vädur - Behöver jag förklara varför? Bara att titta på de där öronen känns hårt i hjärtat :/
Angora - Helt klart sjukt coola kaniner! :) Fulsöta.. Vet inte varför jag inte vill ha en :P. De känns "stora", dock älskar jag stora kaniner. Men jag skulle inte vilja ha en, de är iof. ganska (väldigt) fula..
Dvv i många färger, inte alla men många! Skulle inte vilja ha tex, madagaskar, viltgrå, svart, brokad, manteltecknad osv. Lux är ju för fult på dem också (A). x)
Sen skulle jag nog kunna tänka mig de flesta :) Utom nakenkanin då^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#118 jag ser inte dt söta i dom. Bara massa päls.

Nakenkanin!!!!!!! Uscha! (Det kanske inte är en ras menmen.. Jag vet inte ^^)

#112 Dem kanske har gett kaninen anabola steorider xD
#124 HAHAA
Hmm.. skulle aldrig få för mig att skaffa en eng. vädur. Jag behöver nog inte ens förklara varför. Inte hermelin heller, för små. x) Gillar inte spec. stora raser, te.x belgisk jätte & tysk jätte scheck. Inte långhåriga heller, eller rex, ska vara normalpälsade.

#112 vad gosig den var =) skulle kunna ha en som kudde :D
Jo, jag skulle nog aldrig vilja skaffa en hermelin elr dvärghare elr belgisk hare. För det första hermelin och dvärghare är för små för min smak. Gillar mer dom här gosiga, stora knubbiga djuren xP , och Belgisk hare är hmh ja inte min smak iaf.
// Michis
jag vill inte ha angora kanin är fula så är dom jobbita me
jag gillar mer lejonhuvade,hermelin,dvärgdur, ochså teddy kaniner är så söta
så gillar jag inte kaniner som har röda ögon aldbino
Jag skulle inte vilja ha någon jättekanin eller långhåriga. =/ Lite jobbigt att sköta om för mig.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

jag skulle inte vilja ha en kanin med uppåtöron.. hängnade har alltid varit en favorit hos mig + att de brukar ha bättre temperament.
#131 temperamentet sitter inte i öronen..
- Mvh Emma

#131 haha nej :P men har hört att de skulle vara så ^^
#133 men stämmer gör det då inte ^^
- Mvh Emma

#134 kanske inte för alla men det finns dem som gör, men så äre när det gäller allt ju. men vilket fall som helst så är vädur min favorit =) helst blandat med lejonhuvad också ^^

#60 Haha intressanta jämförelser :P

Aldrig Engelsk vädur. pgr. öronen. Tycker så synd om den….
Sen så är de vell andra raser som finns som gör att de är synd om kaninen som jag inte skulle vilja ha. Jag som har utekaniner skulle aldrig komma på tanken att ha en naken kanin t.ex.
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Eng. vädur, angora och teddyvädur/lejon. Det var nog alla. Är inte så mycket för långhåriga kaniner överhuvudtaget, förutom uts. bara lejonhuvade, och Eng. Vädur är ju inte så svårt att fatta egentligen.

Jag skulle inte vilja ha en hermelin. Dom är söta såklart…men så smååå. Vill ha lite "mer" kanin att ta i ;P
Gillar inte:
Harraser, albinos eller kaniner med långt hår i ansiktet. Föredrar nog korthåriga över lag, men kan falla för speciella individer oavsett ras och färg
Kommer inte ha fler hermeliner, men älskar min Emil.
Just det… Glömde varför:
Hermeliner -väldigt små, lite nervösa
Harraser -aldrig träffat, men inget intresse där
Albinos -läskiga ögon, problem med ögonen/sol mm
Långt hår i ansiktet -tycker inte de är fina, måste irritera kaninen

Tror inte att jag skulle skaffa Hermelin, pga att de är så små xD
BJ skulle jag inte vilja skaffa nu, men säkert när jag blir större<3
Angora skulle jag inte heller skaffa.. Har inte tid att klippa hår och borsta och fixa, det är inte min grej..
Jag tänker inte så när jag ser att andra har den rasen, jag skulle tycka de var ursöta.. Aja, jag har inget emot dem :)
Mvh Sigrid

Jag skulle inte vilja ha en engelsk vädur…

Engelsk Vädur, de har för stora öron för min smak.
Mvh Ellenfyrkant
Engels vädur; för att de har så stora öron. Jag tycker synd om dem. Tycker faktiskt att det är djurplågeri att fortsätta att avla på dem. Till vilken nytta kan det vara att ha stora hängande öron, som de troligtvis trampar på? Enligt mig är de bara elakt mot kaninerna…
Kastanjegårdens Kaniner
hermelin.
asså visst dem är söta och små,
men för mig är dem alledes för små!
just nu känns det iallafall inte som att jag ska skaffa hermelin,.. men man vet ju aldrig!
puss på alla fina hermeliner! <3
Jag skulle inte vilja ha en angora och hermelin. angora har jag inte tid med pälsen och att klippa. hermeliner är ju jätte söta men dom är för små för min smak

Engelsk vädur vill jag inte ha, inte heller normalhårad dvägvädur eller normalhårad hermelin. Jag förderar långhåriga kaniner, tycker om hermelin fuchs och teddyvädur men annars är hermelin och vädurar ingenting för mig. Inte heller en dvärghare eller en belgisk hare.
www.frihetenskaniner.se

#148 Cecilia du vill visst ha en dvärghare, innerst inne (;
Själv skulle jag inte vilja ha en teddylöven, lr varom nu heter. Eller en lejonhuvad (varken med upp eller ner öronen).
Hermeliner och dvvar är ju inte så direkt snygga heller. Iaf inte när dom ser sådär "ihopmosade" ut. Så tror inte jag kommer skaffa någon mer sån.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Vill inte ha:
Belgisk hare, bland annat för deras temperament brukar vara.
Dvärghare, _oftast lite mer sprattel i dom.
_Engelsk vädur, för långa öron.
Belgisk jätte, för stora.
Korsningar, (t.ex. dvärgvädur/hermelin, fast det är ju ingen ras).Lejonhuvad, just för jag inte gillar deras utsende.

#149 Jo det vet ju du Lisa ;) Nej, men jag gillar Tryggur (det är svårt att inte gilla honom), och dina småfisar men det är bara för att dom är så pluttiga. När dom blir stora är dom inte så fina tycker jag, kantiga och konstiga :)
www.frihetenskaniner.se
Jag skulle inte vilja ha någon..
Jätteras, pga. storleken
Angora, pga. pälsen och temperamentet
Teddyvädur/löwen, pga. utseendet
Hermelin, pga. temperamentet och utseendet.
Michiis skriver:
Belgisk hare, deras temperament och utseendet
Engelsk vädur, för långa öron
Teddyvädur, för mkt pälls
Angora, för mkt pälls
Teddylöwen, för mkt pälls
kommer inte på något mer.

Belgisk jätte då jag anser att den är för stor
sedan är det ju Engelsk vädur med de alldeles för långe öronen
skulle heller inte vilja ha en angora de har alldeles för mycket päls..
Jag skulle inte vilja ha en hermelin. Vet inte riktigt varför men det kan väl kanske bero på att jag aldrig träffat en hermelin som varit lugn och trygg i sig själv. De jag träffat har varit nervösa individer som jag faktiskt tyckt synd om. Vet att det så klart finns urglada och trevliga hermeliner och jag kan tänka mig att många säger precis detsamma om tex dvv som jag har 8 st av och bara älskar.
Smaken och erfarenheterna är ju helt enkelt bara olika.
# 83 - Blev bara nyfiken, kan du inte lägga ut en bild på din kanin? Gick in på din sida men det fanns inga bilder i ditt fotoalbum.
Engelsk vädur: Pga av öronen, inte så vackert utséende heller.
Långhåriga raser, speciellt teddy"raserna.": Gillar inte över huvudtaget långhåriga kaniner.
Belgisk Jätte: För stor.
Hermelin: För kompakta, och tycker de ser lite läskiga ut med korta öron och utstickande ögon.
Måste bara påpeka, harraserna är nog mina favoriter, de flesta uppåtörade raserna, som holländare också.
Jag skulle inte ha angora kanin och naken kaninen engelsk vädur med långa öron men jag gillar dvärgdur,lejonhuvade korsningar men ge inte mot hermeliner,dvärhare och teddy löwen och stora raser jag tycker dom är söta me och jag känner många som har sådan kaniner det ingen fel på dom.så har jag haft stora raser me

För stora kaniner skulle inte funka då jag vill kunna ha med mina djur på tåget när jag åker hem o hälsar på. Annars är det tufft med jättekaniner :)
Har marsvin som är långpälsade och hatar bli borstade och klippta, samt att den ena fäller en del, så på sätt o vis föredrar jag en kanin med "enkel" päls, men de fluffiga är ju så grymt söta.. :) Kompakta och lurviga är finast enl mig, gärna stora öron, hade en kanin som var blandning mellan vädur o holländare som hade ett öra upp o ett ner (ibland båda långa öronen upp). Grymt charmigt.
Hur ser en engelsk vädur ut? Finns det någon som har en bild

så se engelsk dvdur ut jag låna denna bilden få de
det är sund om engelsk dvädur deras öronen ska vara långa
Jag skulle inte vilja ha:
Engelsk vädur - Öron är vidrigt långa och tänker aldrig stödja sån Avel!
Harar - Verkligen superläckra i kropp och så men temperamenet är inget som lockar.
Hermelin - Tycker dom ser dumma ut med korta öron, men det finns vissa individer som jag gillar.
Angora - Tycker dom helt enkelt inte är fina.
Lejonhuvad - Dom är fina men ingen mer igen pga av dålig erfarenhet. Har nog mycket med uppfödaren att göra.
Tan - Har aldrig träffat en snäll sån.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Jag skulle nog inte vilja ha en Engelsk Vädur, men det är bara pga öronen. Annars är dom helt underbara<3, iaf den som jag träffat. =)
Det var väldigt stora öron den har. Hur kan man vilja avla fram något sådant det kan ju inte vara en fördel för kaninen. Men det är väll som med hundar som har olika problem med olika raser.
fortsätter på #120
Skulle ALDRIG kunna köpa en naken kanin då detta enligt mig är lite som djurplågeri. Djuren kan inte leva ett naturligt liv. http://www.petrabbitworld.com/InterestingInfo/InterestingInfo.htm
Inte heller vill jag ha någon långhårig kanin då jag inte orkar/hinner med att borsta 1-2 ggr/dag.
Däremot skulle en sån kanin misskötas och dom skulle fråga mig om jag skulle kunna omhänder ta den skulle jag det. Det är ju ett liv trots allt med känslor och tankar ^^
Skulle ínte kunna ha en rex.. Blää, tycker att de är så..så..så! Äsch, jag gillar inte pälsen och de.. -,-
finns ingen ras jag ratar bara sådär. Men då jag sysslar med Kaninhoppning finns det ju raser som inte är vidare lämpade för det och dom väljer jag bort att köpa.
Jag tror inte att Engelsk vädur är en vidare bra hoppras… den skulle nog ställa sej på öronen med bakbenen när den hoppar av och ja ni fattar resten xD (men skämt åsido tkr jag synd om dom)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
kom på att hermelin och dvärghare skulle jag nog överväga noga innan jag köper. Jag tkr dom ser lite ut som små djävular som hoppar upp i nyllet och mördar en xD sorry alla men det är mitt tycke haha
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Som #25.
#135 "vädur min favorit =) helst blandat med lejonhuvad också"
Då brukar dom flesta som är korsade med dessa två raser ha uppåt öron, så vrf skriver du då att du inte gillar kaniner med uppåt öron när vädurar som är korsade med lejonhuvade brukar ha uppåt öron? :S :P
#173 Hon kanske menar lejonhuvad dvärgvädur?
Det finns ju även korsningar mellan vädur och lejon som får nedåtöron..
#174 Ja, jag vet att det finns korsningar som kan få hängande öron men jag tycker inte det är spec. ofta det händer, oftast brukar de få uppåt öron. Ja om hon menar med lejonhuvad dvv är det en annan sak men hon skrev aldrig dvv elr vädur :) Men då brukar de ju nästan inte vara någon skilnad om man parar en lejonvädur med en vädur ;D
#175 Hon kanske bara träffat lejon/vädurskorsningar med hängande öron :)
Jag skulle nog inte skaffa Hermelin, just för att dem har så korta öron. Men annars tycker jag rasen är helt okej. <3
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 
Hermelin vill jag inte ha. Har ingen erfarenhet alls av de men det jag läst har avskräckt mig… Jag vill inte ha något nervpaket liksom :P
Diverse raser med väldigt stora hängöron går bort också, anledningen är väl rätt uppenbar.
Stora raser går bort också. Jag skulle sååå gärna vilja ha en belgisk hare, har velat ha en sen jag såg en på en utställning för typ 10 år sen men jag har för lite erfarenhet av kaniner för så stora raser. Jag vill inte bli sittande med en kanin som jag inte ens kan klippa klorna på liksom :P Men nån gång i framtiden, då jäklar. Då ska jag ha en belgisk hare <3
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Alla långhåriga raser, eng. vädur och hermelin.

Tänk att Engländarna anses vara dom mest djurvänliga i hela världen.
Ofattbart då dom ständigt har en förmåga att avla fram djur med extrema drag.
Kaninrasen med dessa öron. Hundraser som knappt kan andas. Ja listan kan göras lång.
Jag sällar mig till skaran som bojkottar Engelsk vädur.
Har även svårt för Angorakanin samt Lejonhuvad kanin.
Men är inte sämre utan att jag för några år sedan var nära att ta hand om en angorakanin som omhändertagits tillsammans med ett gäng misskötta kaniner.
Men tyvär så gick Flippen min kanin INTE med på det.
Marsvin 4-ever
.
Hermelin skulle jag kunna tro dem är ju söta och så, men jag vill ha en "rejäl" kanin, med mycket päls! (:

Men Anette, tycker du inte om Dior? 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Är Dior en Angora? 
Men hon är ju helt klart läcker. Hon påminde ju inte alls om dom 12 stackars vanvårdade ullhögarna som en bekant till mig räddade för några år sen.
Det var en av dom som jag försökte ta hand om, men Flippen hade helt annan åsikt om det, som ju allt annat jag vill. hm.
Marsvin 4-ever
.
Jag har kärat ner mig totalt i fransk vädur. Alla andra hamnar numera på vill-inte-ha-listan. Jag har blivit "kaninrasist".
Har verkligen hittat den perfekta rasen för mig!

Jag skulle inte kunna tänka mig att ha dvärgvädur eller någon ras alls med hängande öron. Uppåt ska det vara^^
Sen vill jag inte heller ha (efter att ha provat på) en kanin med lång päls. Jag klarar inte av det helt enkelt..
Sen gillar jag inte för stora raser heller=)

#184 Hur går det har Texas brorsa flyttat hem?
Marsvin 4-ever
.

Anette, ja, Dior är en korsning mellan angora och lejon ;)
varför inte engelsk vädu? om det är ngn ras som jag vill ha så är det ju en engelsk vädu och några till, visst dem har långa öron men det är väll lika dant med jakt hundar som har båder TUNGA OCH LÅNGA öron det är ingen som säger ngt om dem ju!!

#188 För man avlar inte på deras öron utan deras vilja till att jaga, lynne och kroppsform m.m…
#189: Snarare efter en standard som vill ha så missbildade och sjuka hundar som möjligt… :(
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#190 Finns människor som vill avla på utställningsbara hundar och vissa inte.
Äh, jag missade att hon skrev just jakthundar och inte bara hundar. Ignorera mitt inlägg…
#188, är inte direkt konstigt att ingen säger något om jakthundar osv, då vi diskuterar kaninraser (; hihi:)
#188 men tror knappast att jakthundar har en hängande tunga ner till marken? Eller öron som släpar? XD :O
#193 så sant :D
#194 det har hon ju inte skrivit heller? ;P

#194 Hon syftade på öronen
#195 och #196 OJ! Haha fattade som om hon menade att de har lång tunga, inte vikt mässigt tunga! XD Annars menar jag öronen då ^^
SKulle inte vilja ha holländare, rex och tan. Dom rä för "stora". Men skulle vilja ha en franskvädur X)

#198 Och hur går det ihop? 

om jag ska köpa en till kanin så kommer jag inte köpa någon stor ras som BJ och fransk vädur iallafall :)
Tror inte heller jag skulle köpa något med hängande öron, dem är jättesöta men det fins ju kaniner med uppåtöron också :) (<3)
jag skulle inte vilja ha en engelsk vädur och inte heller en angora.. tycker itne dem är så fina och en angora måste ju ha mycket pälsvård :P
angående eran lilla diskution om hundar med långa öron,
Basset och blodhund tex.. dem har långa öron.. men dessa raser mår inte dålig av detta och dessa hundar är väldigt gammla raser och har alltid haft dessa öron. och dem har dessa öron av olika anledningar, både basset hound och blodhund är eftersökeshundar och deras öron används typ som en tratt för att fånga upp så mycket ljud som möjligt.
här är en bild på en blodhund, erica var namnet ;) -->
och en basset tex trampar ej på sina öron fastän dem e långa eftersom att dessa hundar har längre ben än vad en kanin har så dem mår inte dåligt av dessa öron!
hundidiot som man är XD

#201 Det har ju redan nämnts i tråden att en angora inte behöver lika mycket pälsvård som en teddydvärgvädur. Angoror ska inte borstas, de ska klippas var tredje månad eller oftare…
Hmmm.. eftersom jag itneha rskrivit nått i denna tråden får väl jag också skriva Vilken ras? jag aldrig skull vilja ha :P
- Hermelin, jag vet inte varför men jag har aldrig gillar hermeliner, alla jag har träffat har vatt så otroligt stirriga och usch.. Men jag tror säkert det finns jätte snälla hermeliner också, men det är bara inte min ras.
- Dvärghare, påminner rätt mycket om hermelin, fast mycket smalare, och det ska liksom va lite att ta i :P (mm jag vet fin förklaring)
- Harar, jag gillar inte harar över huvud taget.. ! tycker dom är så otroligt fula och känns som dom är så himla stirriga osv.
Ja.. hm.. det va väl mest dom tror jag ^^. Nu är det ju inte så att jag hatar dom raserna, jag skulle bara aldrig själv skaffa dom.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Skulle inte vilja ha en Engelsk vädur, p.g.a deras öron.
Säger precis som Jetaime, dom är oftast väldigt "stirriga".
Finns bara ett undantag på alla jag träffat. Den hade lite mer "snälla" ögon.
engelsk wädur!
#21 - Rödögda färger/teckningar är ju de allra finaste. :) <3
Ingen jag skulle tycka illa om, men helst inte hermelin. Tycker de är lite små fula (förlåt mig ;) )

Skulle inte vilja ha en Frasse..
Jag tycker på nåt sätt inte om deras ansikts utryck och
för tunga för min smak ;P <3
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

**Rastypiska Hermeliner
**Gillar inte utseendet, och sen så ska dom tydligen inte ha det bästa tempramentet ? Har dock aldrig träffat en renrasig hermelinis.
Lejonhuvad
Gillar inte alls dom. Hade en som yngre. För stirriga och ja.
20 årig djurgalen moder*
Jag skulle inte vilja ha Hermelin kaniner pga att dom är alldeles för små för min smak och dom hermeliner jag träffat och det är några stycken har inte varit så värst snälla lite bitska och tjurskalliga kaniner men nog är dom söta :) fast dom är ju inte elaka eller så men bara lite mera egna av sig :D
Jag skulle inte vilja ha angora kanin
pga så mycket pälsjobb för min del :) men dom flesta är ju hur fina som helst :)
Mina favorit kaninraser är ju självklart
Belgisk jättar och Tyska jättesheckar + franska vädurar :) ja alltså dom 3 största kaninraserna :D kommer ev ta en kull ungar med min Bj hona :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Engelsk Vädur - Gillar inte att dom trampar på öronen, det borde nästan vara djurplågeri :/
Angora - Rädd att klippa dom i skinnet, då jag läst tråd om det förut.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Vädur av alla slag är något jag inte tycker om, men jag kommer att testa dem någon gång…:) Angoror är inte så fina tycker jag, men älskar alla andra långhåriga raser!;)
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
Engelsk Vädur - Ja som många säger. Det är så synd om dom, alltså att de trampar på öronen!:/
Hermelin - Rasren hermelin då. Hermeliner i sig brukar vara ganska ivriga & spralliga. Sedan gillar jag inte deras utseende speciellt. Korsningar däremot brukar vara fina.
Jag skulle inte kunna ha en Angora om jag har andra kaniner också, dem ska ju borstas varje dag och gud vet vad. Men aldrig någonsin skulle jag kunna ha en rödögd kanin, oavsett ras. Dem skrämmer mig.
# 215 som # 58 skriver så borstar man inte angorakaniner:
Jag tror att det är många här som inte riktigt förstått det där med angora, iaf de som säger att de inte har tid med borstning och klippning. För det första borstar man ALDRIG en angora, eftersom det förstör pälskvalitén något otroligt, och för det andra tar det EN TIMME var VAR TREDJE MÅNAD att klippa, har man inte tid med det tycker jag man inte ska ha kanin i huvud taget ;) Sen att man inte tycker de är fina att titta på är en annan sak, men att säga att de inte har tid pga. borstning o klippning är att man antingen bevisa sin okunskap, eller så tycker man att man inte ska lägga ner mer än 1 timme på sin kanin var tredje månad ;) Ingen av alternativen är ju vidare toppen, så läsa på lite eller omvärdera lite kanske? ;)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagonskaniner.tk :)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Oj, gammal tråd, men jag skulle inte vilja ha Engelsk vädur, tycker de är fula.
Sen tycker jag att Dvärgvädur rex som inte är rastypiska är riktigt fula (så kallade fårskallar). Nu har jag Dvv rex själv men jag tycker inte att de är snygga än ;)
Sen faller inte harar mig i smaken, alldeles för slanka.
Orastypiska kaniner över lag tycker jag är fult, ex snipiga hermeliner och Dvärgvädrar, och det vill jag inte ha (om jag inte behöver ;).
Ljustadalens kaningård
Jag skulle inte vilja skaffa en angora, eller en annan långhårig ras.. Det är för mycket jobb med borstning och klippning. Gillar normal/rex plälsade mer.
Sen skulle jag nog inte skaffa en hermelin,de är för små och nervösa. (kanske inte alla är nervösa, men de jag har träffat var)
Men jag "hatar" ingen ras :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Engelsk Vädur - Just för att jag tycker synd om dom, det kan inte vara praktiskt att ha så pass stora öron, som bara är i vägen.
Angora - De jag har träffat har varit så pass lugna och "ointresserade av människor" helt enkelt en för lat ras för mig.
Sen gillar jag de flesta raser, några jag kan tänka mig: Dvärgvädur, Holländare, Hermeliner, Harkorsningar, Franskvädur, mer rexar.
Inte för att det är någon ras meen.. Vädurskorsningar måste vara bland det fulaste som finns! Och som #217 säger så orastypiska kaniner överlag är inte särskilt tilltalande!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se