Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 469 ggr
Kiyona
0

(s)Lejonhuvade dvärgvädurar kulllar 2012

Får 2 - 4 kullar i viltgult antal kullar beror på om det blir bra avelsmaterial att behålla i de 2 första kullarna och om jag hittar köpare.

Det kommer bli blandade pälsvarianter då hanen är dvärgvädur.

Vet ej vilken av koppartorps hanar jag får hem men alla kaninerna har fina poäng 94, 95 samt en del champions. Och vill man avla viltgult är det koppartorps man skall vända sig.

Mål 2012,

I helhet med avlen är det blå anlaget som ska bort i min Avel och få folk att öppna ögoonen  för den lejonhuvade dvärgväduren och väcka intyresse för mer seriös Avel av rasen samt finns det alldeles för få som avlar viltgult och g/s japan.

Till våren hoppas jag att främst att renare viltgul och mindre kroppar utan det välkända höft problemet skall synas i kullarna.

Bland Kiaras avkommor hoppas jag se hennes underbara temprament, förmåga att lära sig nytt samt de starka sociala egenskaperna och klolugn i alla situationer när det kommer till barn.

Backsippans Kiara är änsålänge min bebis men skall ställas i b klass i helsingborg för att se hur det ligger till med den biten. och få vetskap om vad för kaniner jag skall behålla för bästa möjligheter i det fortsatta avelsarbetet 2013.

Mysticas Midvinter sol har jag inte fått hem än och har inget att skriva här först på tisdag då vet jag hennes poäng och kroppsform lynnet kan jag inte bedömma först senare.

Sen om intresse finns för g/s japan weiner med underbart temprament och förutsättningar att bli bra hoppkaniner. Finns intresse tas en kull isådanafall i juli/agusti mellan:

Hagabergs willbur och turbolyckans Zoe

Hachii från deras första kull som sparades för Avel och hoppning och se hur han utvecklas. Än sålänge en perfekt blandning mellan de båda i temprament, betende är lika charmigt korkat som Leslie och sociala egenskaper likt sin far som alltid vill vara i centrum. Hoppas på stabil och övergående tonårsperiod då åker han in i Avel och en ren hoppkull skall då tas mellan hachii och Kiara.

Är ni intresserade så kommentera gärna här och ta en titt på min hemsida. Hemsidan är under uppbyggnad men jag jobbar för fulla rullar med att få den fullständig. Sidan uppdateras dagligen. Bilder m.m på mina kaniner finns på sidan.

Har ni frågor eller synpunkter så kan ni kontakta mig via min mail.

Snowfall@mindless.com

Jag och kaninerna vi finns i Varberg Halland.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **