Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 463 ggr
thildatessie
0

sammanföra vuxna honor plus kastrerad hane?

Hej, jag ska eventuellt ta hand om "oönskade" kaniner i framtiden. Det är två honor på ca 2 år tror jag. Från min kompis, sen är det hennes kusiner som har kaniner med, mamman och pappan tror jag.  Dem är ca 3 år (gissar)och honan är steriliserad. Jag tänkte att i framtiden då kanske kastrera hanen och sätta ihop alla? Dem är utekaniner och skulle isf få en stooorbur. Skulle detta funka?

Detär också så att min kompis kaniner är inavel.. (vet inte om det är första ledet eller ej) Dem är tydligen aggressiva och hugger när dem ska ha mat, inget som stör mig då man kanske kan träna bort det. men kan det bero på inaveln eller är dem bara ovana och kanske för liten bur? MVH Madde

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Putt..

Fridaaaa
0

Jag satte ihop 2 vuxna honor, en som var lite mer än 1 år och en som är 5 år. GIck kanon. Satte ihop dem på neutral mark.
Ska försöka få min 3e hona att gå med dem. :) Hon är 14 veckor gammal :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
0

#2 ok tror du att det skulle funka för mig? med hanen med… det är bara ett alternativ, men skulle kunna ha större bur då :p

Lina R
0

Inavel skapar inga defekter, men anlagen kan förstärkas/dubblar upp. Om föräldrarna hade tendenser till att vara aggresiva är risken stor att inavelsungar efter dom blir det.

Hugga efter den hand som föder… Är inget jag tolererar i min gård. Punkt. Det går att träna bort men jag orkar inte ha med det att göra. Det är snällt av dig att du vill ta hand om dom men om dom är helt vidriga tycker jag att du ska ta bort dom.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Saaara
0

Ibland kan man få två honor att gå tillsamans. Ibland inte. Vissa vill helt enkelt leva ensama. :p

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Fridaaaa
0

#3 Ja kan gå. Beror på kaninerna med:) Jag har ju min på stor yta i en bod :) Men en stor yta är viktigt, många gömställen osv.

Bitska kaniner tillåter jag inte här hemma :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
0

okej, ja vi får se hur dem är om dem ens kommer hit. Tydligen är dem bitiga när dem ska matas men inget jaghar sett själv. Honorna bor tsm och hanen+honan tsm, så dem är ju vana vid dem dem bor ihop med.