(S) 2.0 Lejonhuvade kaniner
Nu finns det två hanar kvar ur Twilight kullen. De föddes den 20/5-11 här hemma hos mig. De blev 5 ungar, varav en hona. Mamma till dem är Hallsjös Cassandra, hon är en blå lejonhuvad kanin, utställd på 93p, även stambokförd på det. Hon är gudasnäll med mycket fart och frammåt. Pappan är Solställets Quit, också en blå lejonhuvad kanin utställd i C klass på 94,5p då var han 4 dagar för ung för A klass sen dröjde det länge innan han kunde ställas i A och då fick han nen usel poäng på 90p. Han är en underbart social kanin, det finns så mycket att skriva om honom. Både Fabulous Edward och Fabulous Carlisle är myccket hanterade sedan dag 1 och sociala små krabater. För mer info om föräldrarna och annat, kika in på min hemsida, fabulous kaniner.
De kostar 400 kr styck. Fabulous Carlisle fås med stamtavla och ringmärkt, Fabulous Edward fås med härstamningsbevis på grund av en sne undertand han fick via en olycka vid två veckors ålder, men tanden håller på att räta till sig och och slipas ner.
Stamtavla/härstamningsbevis
- Papper om kaninen
- Kulluppgifter
- Bilder från kaninens uppväxt kan mejlas om så önskas
- Kloklipt och borstad kanin
- Om så önskas kan jag även gå igenom hur en vanlig hälsokontroll går till, hur man klipper klorna osv.
- En frisk kanin.
Kaninerna finns i Nykvarn ca 30 min söder om Stockholm. Transport runt om i Stockholm är inga problem, även till utställningar vi ska på. Men transport runt om i övriga Sverige är inga problem. Mejla fabulouskaniner@hotmail.com om du är intresserad, eller skicka PM här eller skriv i tråden.
Mvh Linnea
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fabulous Edward
Edward är en blå lejonhuvad hane, överpälsad, EV Teddy. Han är en otroligt go och kelig hane, hur snäll som helst i hanteringen. Bilden är ganska gammal.

Fabulous Carlisle
Isabella lejonhuvad hane. Han är en supermysig kille, med något benig kropp, man och kjol nu, men som troligen fälls av tidigt. En söt pojke, samma sak där, gansa gamal bild.

Putt för skruttarna, Fabulous Edward på bild.