Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1126 ggr
Moalinn
0

bankar i väggen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

nu kommer jag här igen, känns som att jag har mer problem än något annat men jag brukar inte ha kanin såhär så ah.

Ibörjan när min kanin kom så satt han väldigt ofta och sparkade mot väggen (buren alltså). Koncentrerad på det jag gör som jag är så hoppade jag ju upp i luften varje gång och han väckte mig även på natten när han höll på sådär. Nu är det inte lika ofta utan bara ibland. Har inte haft några planer på att fråga här eftersom att han nästan slutat med det, men nu kan jag inte sluta undra längre. Varför gör han så? Nyss så gjorde han det igen. Asså, han skrämmer skiten ur mig när han håller på så, både för hans beteende och för att han gör det så oväntat och det låter.

Jag bara mest undrar, varför? Själv har jag funderat på om det är för att han är rädd, men jag har kommit fram till det att det kan inte vara det längre isf måste han vara rädd för allting för han gör det när man minst anar det.
Någon som vet? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina niner gör så när de "varnar", speciellt min dvvhona, riktig surtant den ;) Men eftersom jag har de i stall och jag inte tillbringar natten där ute så störs jag inte av det. ;) annars vet jag inte vad det kan va :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Denna kommentar har tagits bort.
Moalinn
0

Hm okej, konstigt. Vad kan min lilla kille "varna" för då? :o

Medarbetare på Djurfoto

Eriikaa
0

Han kanske vill ha uppmärksamhet, min kompis hade en kanin som stampade när han ville ha uppmärksamhet. :]

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Moalinn
0

ja, så kan det ju vara. Inte tänkt på eftersom att han gjorde det mitt i natten när han visste att jag inte var där han var men det kan ju hända att det var uppmärksamhet :)

Medarbetare på Djurfoto

LoveYourRabbit
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kanin håller också på med att stampa i buren, men hon bor utomhus så jag störs inte av det :)

♥Somriga hälsningar från Vilma♥

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni ♥

Bamse 08
0

Jag har min kanin i mitt sovrum och iblanda när han ligger ner och ser hur avslappnad ut som helst så bang säger det det skrämmer också skiten ur mig men det är för min kanin vill ha uppmärksamhet av mig :)

What doesn't kill you makes you stronger.

Kristall
0

Osäkerhet, rastlöshet eller brist på uppmärksamhet, beror lite på situationen. Har själv haft kaniner som smällt vid utfodring, då har de snällt fått vänta tills de slutat smälla, inte trevligt med kaniner som håller på så och knappast bra för dem själva heller. Dvs ignorera oönskat beteende, beröm önskat beteende :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)