Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2132 ggr
moa88
0

kissar utanför sin låda

Hej.
Min kanin har på senaste tiden fått för sig att han ska kissa just bredvid sin toa, har haft honom i 3 år (han var vuxen när jag köpte honom) och han har aldrig gjort så förut. han har en stor toa med spån i och även om det inte är kiss/bajs i den så ska han prompt kissa utanför D: nån som vet vad det kan bero på?

Han är okastrerad men som tidigare nämnt har han aldrig gjort så förut.

moa88
0

*putt*

CaptainBunchie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det samma material i buren som i lådan? Om inte så kanske han gillar materialet i buren bättre än i lådan. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

moa88
0

har alltid haft spån i toan och en matta i buren har aldrig varit problem förut ;/ så tror inte det kan vara matrialet

moa88
0

är det ingen som har nån mer tanke? skulle jätte gärna veta hur man kan ändra på hans beteende :(

CaptainBunchie
0

Han hade ingen toa innan du köpte honom? Då kanske det blir svårare att lära honom eller så?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

elinab
0

Hade en kanin som började trycka upp rumpan mot kanten av lådan när hon skulle kissa. Blev så att kisset hamnade utanför, tog ett tag innan jag fattade varför det plötsligt började hamna kiss vid sidan av. Det löste sig när jag skaffade en låda med lite högre kant. Kanske din kanin också börjat göra så? Annars vet jag inte.

moa88
0

# 5 om du läst noga så ser du att jag har haft honom i 3 år och under dom åren har han haft en toa och det har fungerat utmärkt, han var rumsren sen dag 1.

#6 aah okey, ja det kan ju vara så ^^ ingången till toan har ju relativt låg kant. får försöka se om man kanske kan fixa till den på nått sätt.

ho0mii3z
0

Min hona gjorde så när hon vart sjuk ifrån början antagligen av att de sved när hon kissa, men honm gnydde aldrig.
Jag ringde o rådfråga Vetrinär. kom dit och dom fann tumör i livmodern

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

kaninjosse
0

Tror att om de är kinkiga kissar de utanför när toan är för "smutsig", men vad vet jag Flört

moa88
0

#8 ajdå lät inte alls kul D:, men min kanin är en pojke så tror inte han har en tumör.

#9 haha jo har faktiskt tänkt samma tanke där xD får se till att hålla den alldeles ren :P

ho0mii3z
0

oj, nej men tänkte på om de sved, kan ju vara något de ätit som fjort ph värdet lite surt i urinen.
Hoppas han börjar på på "toan" igen :D

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag