Djurvårdare på högskola?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
någon som vet om man kan utbilda sig till djurskötare på en högskola? för att jobba på T.ex djurpark. Djur är mitt största intresse men jag valde inte det på gymnasiet. Eller finns det någon typ av kurs?
Jag går djurvård på gymnsiet, så jag kommer ju vara färdig djurvårdare när jag är klar. Dock kommer vi kunna utbilda oss vidare till djursjukvårdare.
Djurvårdslinjen är ju dock rätt ny, så det måste ju finnas utbildning på högskolan också..
Har du sökt och kollat upp vad som krävs för att bli djurvårdare? :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1 har inte kollat då jag inte ens vet om man kan gå något liknande på högskola…
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
tack, sett att man kan gå komvux med. men tydligen är det en utbildning i skara som är mest eftertraktad och ibland finns somkriterie för att få ett jobb.. åh, om det är sant så krossas mina drömmar.. för långt bort.. :(
#4; Det är jobbigt det där.. :/ Själv har min dröm alltid varit att bli djurpolis. Men för det krävs utbildning till vanlig polis och det är jag för kort för.. :/
Jag kan tänka mig att det måste gå att "jobba upp" sig till djurvårdare? Kan man inte få göra någon av praktik eller så?
Du kan ju kolla med olika djurparker :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#5 - Hur lång måste man vara för att bli polis? o:
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#6; Har för mig att det är 165 cm..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#7 - Åh, skit. Skulle också vilja bli djurpolis men är knappt 160 cm. :(
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Det finns ingen längd som är ett krav för att bli polis…
Detta är deras Formella krav:
- Svenskt medborgarskap
- Lämplig för polisyrket (personliga
egenskaper och laglydnad) - Fylla lägst 20 år under antagningsåret
- Körkort för bil (B-behörighet)
- Normal fysisk förmåga. (Du får inte
lida av kroniska sjukdomar eller ha sådana
belastnings- eller förslitningsskador som kan komma
att försvåra dina möjligheter att fullgöra polisyrket.) - Simkunnighet
- Fullgod synskärpa
- Normalt färgseende
- Fullgod hörsel
- Grundläggande behörighet för högskolestudier
(läs mer på www.studera.nu) - Särskild behörighet (lägst G eller 3) i Svenska B, Historia A, Samhällskunskap A
- Högskoleprov eller Högskole-/universitetspoäng
Övriga meriter:
- Akademiska studier
- Ytterligare språkkunskaper
- Arbetslivserfarenhet
- Förtroendeuppdrag, verksam i föreningar med mera
taget från http://www.polisen.se/sv/Bli-polis/Bli-polis/Ansokan--krav/Formella-krav/
däremot så kan man bli nekad att söka in om man har några sjukdomar som ev kan påverka arbetet negativt så som förvärra situationen, utsätta partnern för skada osv för att man inte kan ex diabetiker om du måste ta din medicin när ni ska fånga en tjuv osv dom sekunderna är ju super viktiga att sjukdomen inte ska hindra arbetet.
det är strängare att bli antagen inom militären än polisen konstigt nog ps. jag tycker att dom är strängare inom militären (för antagningen) x)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#9; Så glad jag blir! :) När min syster skulle söka stod det att man var tvungen att vara minst 165 cm lång. Men då måste det vara ändrat! :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#10 va bra xD
har aldrig hört om att man ska vara längre än 165 :O
men inget hinder för mig ändå är 170 ;)
är också sugen på polis yrket inom ridande och m hund, men tror min sjukdom kan ev vara ett hinder x) sen är jag så himla sugen på att bli förskollärare också ^^ haha!
synd att det är så dyrt att då gå på högskola annars hade jag gärna gjort det med flera utbildningar^^
Till TS
den högskolan som jag känner till är den i Skara.
men har också för mig att det finns en i danmark också.
tyvärr så har jag för mig att det itne går att plugga på distans så man måste bor där under utbildningen som har ca 3,5år (tror jag) :/
den i skara har jag med hört om, den är ibland ett krav för arbete men det är för långt bort och för stora krav på att komma in, måste nog ha matte D eller något.. :s
#4 hur menar du med "jobba upp"? På Borås djurpark fick man inte jobb bland smådjuren (vilket jag vill) om man inte hade treårig gymnasieutb inom djurvård + ytterligare någon kurs.. -.-
Har ev hittat en lämplig utb för mig! Iaf skola! Dingle :) dem har vuxenutb med, men vet inte om det är för långt.. får se. :)
#12 det med arbete har jag för mig att dom tog bort.
men det är väldigt svårt att komma in, tror det bara var matte B dom hade krav till veterinärutbilningen har dom stora krav på i matte.
googla lite på utbildningarna det är nya krav för varje år..vissa ändrar mkt och vissa ändrar inte mkt.
#13 ok, tack för svaren iaf! :)
#14 var så lite så :D
hoppas ni hittar en utbildning ni gillar (:
#10 Nej har inte varit någon speciell längd, bara en myt!
Jag vill bli djurvårdare, men supersvårt att komma in, kräver en hel del bra betyg plus att det är svårt att få jobb :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.