nu blir jag galen!
hej!
nu blir jag och min kompis GALNA! igår väll såg min kompis att kanin honan kanske var på G med ungarna!
läs detta så förstår ni vad jag menar: http://kanin.ifokus.se/discussions/4e2f33c188f47239eb002ae1-nu-ar-det-igang-vad-spannande#4d712496b9cb462141046e59-1
men nu så säger hon att när hon vaknade så ser hon att hon har förstört boet totalt (villken hon gör då och då) och laggt över jätte mycket kutterspån på!
varför har hon gjort detta!?
Antagligen skendräktig? .
nej, hon visar tecken på dräktighet och vi har kännt ungarna i magen! :D
Låt henne sköta det där själv. Hon fixar det nog. Är det hennes första kull? I så fall kanske hon är lite osäker på hur man gör. Honor kan ibland bygga ett bo för att sedan förstöra det och bygga nytt. Det är inget konstigt. Ta det lugnt och låt henne göra som hon vill. Sen får ni se om hon boat ordentligt när ungarna kommer. :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
3# tack för svar!
ja deta är hennes första kull! jag ska nog lägga in jätte mycket halm och hö, och bara avvakta :D tack för svar allihopa!
Gör inget med boet, hon fixar det innan hon föder om hon vill det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
5# ok den ska jag inte tack för svar!
hahaahahah asra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skendräktiga honor visar tecken på dräktighet de med. De "blåser" upp magen, så det kan se ut/kännas som om de är dräktiga. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
8# haahah det vet jag men nu kände min kompis att dom studsade elr vad man ska säg och jag kände en bukli och några kulor :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9, Okej, men var försiktiga när ni känner bara, ni kan lätt skada både mamman & ungarna. ;)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
ungarna är födda!!!!!!! http://kanin.ifokus.se/discussions/4e3143e488f47239d9006f40-ungarna-ar-fodda-xd
läss detta