Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 500 ggr
[Asra1]
0

Nu är det igång! vad spännande!

hej!

jag har en hona som är dräktig och ska föda snart!(jag är trasslade till det lite och har glömt när hon ska födaSkäms)

så här är ¨historien¨

när hon blev dräktig bara några dagar efter dräktigheten så började hon bygga bo med hö och päls tills hennes burkompis som är skendräktig? förstörde denObestämd

jag särade på dom direkt!

men sedan dess har hon varit för lat för att fixa ett nytt och så har hon matvärgrat liteObestämd

men idag så hörde jag att det bökade lite i buren men jag orkade inte gå till kaninerna, men jag hade en liten känsla att hon boade. sedan efter ett litet tag går jag till kaninen så ser jag att den dräktiga(som heter Sötnos) ligger ner på sidan och vilar sig men det som fångar mina ögon är att allt halm och hö jag la till henne är borta!FörvånadSkrattande

jag öppnar burs-taket och får se att hon har gjort ett bo!Skrattande och nu för en liten stund så hör jag ett ljud utifrån buren så jag går till kaninerna och får se att Sötnos kollar ut ifrån ¨bolådan¨där hon aldrig brukar va om hon inte ska fixa till boet. så jag går iväg!Skrattande

efter en stund så går jag till Sötnos och ser att hon fortfarande är där så jag går och öppnar taket och ser nästan ingenting Obestämd( för att det är mörkt/natt) så jag stänger och går sen kollar jag igen (från fönstret) och ser att hon fortfarande är där!

då är väl ungarna på G!Skrattande

honan är en  helvit lejonhuvad kanin med blåa ögon

hanen är en kanske helvit hermelin med bruna ögon

om ni vill kan jag sätta ut en bild på föräldrarna, bara fråga om ni vill!

Så vad tror ni? ungar på G?Skrattande

[bubblans]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja gärna Glad ! De verkar så Skrattande

[Asra1]
0

1# jaaaaaa :D

ska skriva om hennes dräktighet alltså när hon föder och såt så kan ni i kif hjälpa mig just nu är hon inte inne i boet Obestämd

[Asra1]
0

nu är jag nervös och förvirrad! nu när jag var hos Sötnos så öppnar jag ju taket och får se att hon har förstört boet! det ligger kutterspån överalt jättemycket kutterspån och lite halm på.

varför gör hon så?

Zvintos
0

Det behöver inte alls vara så att hon förstört boet, utan det beror lite på hur det ser ut.
Vissa honor proppar in jättemycket över boet sen när ungarna väl är födda, just för att det inte ska synas.
Enklast är att gräva runt lite försiktigt överallt och se ifall där ligger några ungar eller ej.

[Asra1]
0

4# ok ska göra det nu men kommer inte mamman att känna min lukt? vad ska jag göra för att dölja min lukt?Skrattande

Zvintos
0

#5: Hon kommer antagligen känna din lukt, ja.
Men det är inte så farligt som vissa får det att låta.
Om det ändå är du som är ute och pysslar hos honan, ger henne mat, kelar med henne osv, så är hon ändå van med din lukt.
Om du är orolig kan du dock gnugga händerna i strö och lite bajspluttar.

[Asra1]
0

6# hahah tack för svar ska rota igenos boet nu, om hon inte har fött nu så föder hon väl snart.

[Asra1]
0

jag gnuggade i mig kutterspån så jag lukta de kutterspån! :D sen kände jag igenom men jag kände inget :/ hoppas hon föder snartSkrattande