Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1914 ggr
flinabus
0

hjälp o tips burbygge

nu behöver jag hjälp med burrbyget då kaninfamiljen håller på att utvidgas, jag vill ha en två facksbur, eller 4 fackare, ska vara nått som inte tar så stor plats, vill att kaninerna (franskvädur ska ha ordentligt med utrymme att röra sig på, nån som har nå bra förslag, samt förslag på bra billigt matreial? sätta gärna in bilder på hur ni har de så kankse man kan få lite bra förslag :)

[h-malm]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några av mina burar. 2-fackare längst till vänster. Du skulle behöva större mått till franskvädur, men designen kan du ju göra lika ;)

flinabus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

va har du använt för matreial till din? :)

[h-malm]
0

Playwood på alla. Sen är ju benen något annat, vet inte vad för material. Har i allafall funkat super. Glad

flinabus
0

tack för tipset :D hoppas de kommer in fler förslag :) hur har du de med sitt hylla o sånt :)

Fridaaaa
0

Byggplywood eller OSB skivor är bra! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[h-malm]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Bild på översta facket.

Sitthylla är inte riktigt min grej, så det nedersta facket har nu mera ett hus som tar upp hela ytan där det inte är galler. Det översta facket har numera samma sitthylla men ett litet hus bredvid ;)

[h-malm]
0

Gå in på hemsidan i min signatur och klicka in på "KANINGÅRDEN" så kan du se mer bilder.

[Wera]
0

Här hos mig finns det material (av trä, vet inte vad det heter men liknar lite OSB) som kostar 70 kr/kvm2, jätte billigt. Jag ska använda mig ut av det när jag ska bygga lite i "kaninbodan", jag köper det i en affärsom heter "Carl Hedins".

Annars har jag alltid använt mig ut av plywood.
Finns en artikel om hur man kan bygga en två-fackare här på kif. :) Sök bland artiklarna.

flinabus
0

inga fler som har ?:(

monzun
0

Någon tipsade mig om att bygga i spånskivor.

Jag ska bygga innebur men har inte riktigt bestämmt mig i vilket material än. Ska ännu kolla upp vad det kostar å hur mkt jag behöver.

Fridaaaa
0

Spånskiva är inte bra ute, då det drar till sig massa fukt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.