Nöjda med Rabb-it´s selar?
Hej alla ;D
Jag kollade på en artikel om vart folk hade köpt olika saker och då kolla jag på vart folk köpt sina selar från och jag räkna och dom flesta hade köpt från rabb-it.se och jag bara undra om ni som har köpr där ifrån är ni nöjda och håller dom ??
Kram 
Kram
CrazyMarley
Jag har två bogselar därifrån och är supernöjd! De har hållt i 3 år och ser fortfarande fräscha ut. Rekommenderas starkt!
/ Emma
# 1 Tack såå mycket jag funderar på att köpa och jag tror jag ska göra det nu är det bara mammas bank kort som behövs lånas :D
Kram
CrazyMarley
#2 Om du köper, tänk på att förvara selarna på ett bra sätt så att de håller längre - t.ex hängandes på en krok. Samma sak med koppel som jag alltid viker ihop några varv och sedan slår en knut på, mycket praktiskt.
Sedan anser jag att rabb-it har väldigt bra storlekar på selarna för mina har passat på mina kaniner sedan jag fick hem dem som små ungar, tills nu 3 år gamla! :)
/ Emma
#3 Men jag har en fråga, jag vet inte vad jag ska ha för storlek på selen och hur långt ska kopplet vara jag ska börja träna han och vad ska jag ha för typ av sele så han vet att jag ska styra han eller? jag hade en h sele när han var liten men då rymde han ur den och det vill jag inte ska hända igen :P
Tack för alla tips? och jag är glad om du kan hjälpa mig med sista frågan :P
Han är en vädurskorsning om det skulle hjälpa dig :D
kram
Kram
CrazyMarley
Jag bara måste beställa från henne!. Men får bli slutet av augusti.
Så tassavtryck för min del.
#4 Läs på dessa länkar så borde du hitta svaren du söker :)
http://rabb-it.se/valja-ratt-modell.html
http://rabb-it.se/valja-ratt-storlek.html
Angående koppel så tycker jag att 250 cm är en bra början så man inte slipper rulla flera varv runt handen, och det är en rätt så lagom längd som gör att man hinner med när kaninen springer utan att det hinner rycka i selen. (så är det för mig iaf ;D) Sedan är det bara att pröva sig fram och se om man gillar längden eller kanske känner att det behövs ett längre/kortare koppel.
Angående att han brukade rymma.. du kanske spände åt för löst? Två fingrar på höjden ska få plats och inget mer mellan kaninen och selen. Om inte, då har du en smart liten rackare ;) haha!
/ Emma
Tack för allt :D Hoppas fler svarar som har köpt därifrån :D
Kram
CrazyMarley
Har köpt därifran typ 10 selar,är jättenöjd :D
håller länge
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#7 Ingen orsak ;D
/ Emma
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
personligen gillar jag INTE Rabb-it, vänder mej hellre till annesela.no eller till gnagarboden som nu har libras sortiment.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#10 Varför gillar du inte dom??
Kram
CrazyMarley
Rabb-it är kanon. H-sele har jag därifrån, kanon,både till kaninunge och vuxen:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 jag tycker dom är klumpiga. Banden är väldigt breda och selarna tappar formen på en gång. Sedan tycker jag personligen att dom är fula.
vill ha selar ned smalare band och lite mer stadga, som är snygga.
Köpte min första sele&koppel därifrån i våras. SUPERNÖJD! Många olika färger och mönster, kopplet vill inte göra knut på sig själv osv :)
#13 - Banden är 13mm breda, vilket jag inte tycker är så brett? :o Sen finns det ju massvis av olika färger och mönster, så något borde ju vara snyggt eller? :) Men förstår inte riktigt vad du menar att selarna "tappar formen"? :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#13 Mina selar har absolut inte tappat formen och de är som jag nämnt i tidigare inlägg, 3 år gamla båda två? Vad hade du för sele därifrån och hur förvarade du den/dem? Lite nyfiken :)
/ Emma
#14 och jag tycker dom är för breda. Jag tycker selarna i överlag är fula helt enkelt.
#15 selarna blir sladdriga på en gång, det finns ingen stadga i selarna. På en bogsele åker remmarna i nacken bakåt för minsta drag.
Vet att många delar min uppfattning om dessa selar.
#16 Varför dem dem så poppis då om dem nu är "så dåliga"?
Min sele är iallafall inte sladdrig eller något, och remmarna åker inte runt något (har bogsele)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Säger samma sak som BlossaTossa #18!
/ Emma
#17 tja förmodligen för att vissa inte har samma krav på sina selar som jag.
Jag har bildat min uppfattning efter flertalet köp från Rabb-it, men vänder mej nu inte längre dit. Att beställa går kanon! man får snabbt svar och leveranstiden + pris är skitbra!. Men som sagt, Jag tycker inte om grejerna och vänder mej hellre till annesela.no eller gnagarboden med libras sortiment.
#20 Vad ligger en sele och frakt på hos annesela.no?
#21 ganska dyrt, priset på en sele är nog minst 80:-. Du får kolla på hemsidan, kan det inte utantill
#22 ok:)
Är det någon som har köpt´den råsa H-selen å de rosa kopplet?? är de lika fin rosa som på bild???
Jag rekomenderar http://www.tsk_kaniner.3w.se/ då dom har låga priser och bra selar! :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag beställde därifrån för ett tag sedan. Jättefina selar som håller superbra!!
Kram Emelie och djuren!<3
#25 Jag tycker inte dem är bra. Går lätt sönder (mina kaniner drar knappt)
27# jag bestälde då en bröstsele och den har hållt bra till mina ialla fall :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Tack alla för alla tips? :D Men hur ska man förara den om den ska hålla??
Kram
Kram
CrazyMarley
Tack alla för alla tips? :D Men hur ska man förara den om den ska hålla??
Kram
Kram
CrazyMarley
Har en bogsele från Rabb-it, har haft den i tre år och den har klarat en vinter begravd under snö utan problem.. lite rostiga spännen men i övrigt är den i bra skick, används flitigt i hoppningen :) Däremot har jag sett och använt andra Rabb-it-selar som varit för mjuka, haft noll stadga och bara åkt runt på kaninen. Materialet verkar variera med färgerna, vilket jag tycker är synd.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Men ska man ta exklusiv eller ska man ta tvåfärgade? Är det skilnad på tyget eller? :D
Kram
Kram
CrazyMarley
Har köpt alla mina selar ifrån rabb-it. Alltid lik nöjd :) men "knapparna" kan bli rostiga ..
#32 "De exklusiva selarna är gjorda i extra påkostade bommulstyper." Så ja, det är skillnad på tyget, och mönstret ;)
Ska man köpa dom exklusiva håller dom bättre eller är det bara dyrare tyg?
Kram
CrazyMarley
#34 Dyrare tyg.