Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 693 ggr
Magda
0

sjuk av avmaskning??

avmaskade dexter igår och idag känns han rent benig(han hade gått ner i vikt innan men kändes iinte såhär) & är slö!!

kan han has blivit sjuk av att avmaskas?

han har ätit ett par maskrosblad men vill inte skutta eller nått alls. känns lite vinglig att ta i Gråter

jag försöker få tag på veterinär nu såklart men vill höra om någon vart med om ngt liknande och vad man kan göra??

Twixxie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror inte han blev sjuk av pillren med tanke på att han var hängig redan innan ;) men tycker att du snarast bör ta honom till vet.

[sstorm]
0

Tror inte de beror på avmaskningen men är du orolig bör du besöka en veterinär

Magda
0

#1 han var inte hängig innan, bara gått ner i vikt men pigg ändå (och mask i avföring)

har pratat med veterinär nu iallafall.de tyckte vi skulle avvakta tills imorgon bara han äter och dricker..

Twixxie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Jaha men om han bara var mager över ryggen berodde det antagligen på masken han hade ;) Han kommer säkert bli bättre nu när han har fått maskmedel Skrattande

[Wera]
0

Jag tror inte det beror på avmaskningsmedlet.

Magda
0

han började piggna till dagen efter och numera skuttar han helt normalt är fortfarande smal men äter som en liten häst :) så jag hoppas han håller sig frisk.. annars måste de ju göra en mer ingående undersökning hos veterinären..

men vad kan det vara som får en kanin att bli helt svag och trilla omkring.. kan han ha ätit något mindre bra & blivit lätt förgiftad? finns det någon sjukdom som uttrycker sig så? han är ju bara 4 år..

[Wera]
0

#6 Våran gamla kanin var 4-5 år och blev sjuk, blev helt svag och hade knappt balans, "skuttade snett" ungefär och "trillade". Han hade en infektion i kroppen, som antagligen försvagade honom? Han fick anibiotika men infektionen kom till nacken och hela hans huvud blev "snett" och han blev inte riktigt bättre så han avlivades vid 5 års ålder.

Magda
0

#7 usch det låter inte bra.. det låter ju nästan som Dexter hade, men utan det sneda huvudet, han skuttade visserligen inte snett heller.. han skuttade inte alls.. men svag & ingen balans stämmer. petade jag på honom (försiktigt) så trillade han..  men nu ser han helt ok ut.. usch bara att hoppas att det inte kommer igen alltså..