Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 328 ggr
jees94
0

vad ska men tänka på?

Jag ska få en kanin när jag fyller år ( 25 april) och då undrar jag vad jag ska tänka på inför köpet och vad jag gör när jagkommer hem med den ( den är 8 veckor och ska bo ute)

ciss
0

Har den bott inne förr?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Det finns massor att tänka på :) Många kommer säkert vara i tråden, men jag länkar lite lite olika artiklar du kan läsa om du vill!

Innan du köper kanin

Skötselråd

Vad ska en kanin äta?

Kaninens språk

Aktivera din kanin

Frukt, Gönsaker och ätliga växter

Hehe, du får ursäkta alla artiklar men jag tycker de alla är väldigt läsvärda när man ska skaffa kanin :)

Var lugn och ta det i kaninens takt, skräm den inte och försök att lära känna den och få den att lita på dig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jees94
0

aa det har den i en djurafär….

myriis
0

#3: Jag vet inte vart du bor, men då måste den nog bo inne ett tag till (beror på hur varmt det är. Om det är snö eller mindre än 10 grader varmt på natten kommer den frysa alldeles för mkt)

jees94
0

ok jag bor i västerås.. men då kan han bo inne ett tag innan han kommer ut..!

jees94
0

men när kan man ta ut den?

Tina-A
0

#6: Om du vill ha en utekanin och inte innekanin så kan du flytta ut kaninen när det är lika varmt ute som inne och inte blir så kallt på nätterna. Det ska vara sommar när kaninerna kommer ut, så att de kan vänja sig och få tjockare päls på hösten. Sätter man ut dom för tidigt kan de frysa jättemycket på nätterna!

Men om du menar en speciell ålder så går alla åldrar bra. Och det går också att ha kaninen inne hela livet, om man vill det.

jees94
0

ok men vilken månad ungefär? jag bor i västerås

Tina-A
0

#8: Nästa månad går nog bra :) Det brukar vara rätt okej väder i Maj.. Om det inte har blivit varmt tills dess (vilket jag är övertygad om att det blivit) så kan du ställa ut kaninen i juni istället!

jees94
0

ok men det är ju inte så lånkt kvar…..