Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 747 ggr
brandie
0

Hur mycket ska hon äta?

De var så länge sen jag hade en liten kaninunge så har typ glömt hur mycket mat dom ska ha och om dom behöver nått speiciellt foderSkäms nån som kan berätta lite?

Kaninungen som jag har är 8 veckor gammal och korsning med lejon och hermelin;)

[nataschaj]
0

1-2dl om dan, dem små kan ju ha fri tillgång till dem blir ca 5 månader, sen kan du dra ned på det.

dermot
0

Jag ger mina 1 dl/unge om dagen, det håller de bra hull av. Använder Rabbit Royal :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

torpetskaniner
0

Jag ger min gamla hona Oxbow pellets för ungdjur, funkar nog super på ungar också :) Har en hög halt av alfalfahö har jag för mig.

Lina R
0

Jag ger aldrig fri tillgång, då äter dom oftast dåligt med hö med magstrul som resultat. Mina hermeliner får 0,5dl-1dl som ungdjur, beroende på hur mycket dom äter. Skålen ska vara tom innan nästa matning, annars får dom för mycket. Om jag har någon som behöver gå upp i vikt ger jag kraftigare foder istället för att ge för mycket. Solrosfrön är bra tillskott på energi (fett), protein och E-vitamin (som hjälper till för kaninen att tillgodogöra sig fettet).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se