Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 473 ggr
Jusse.
0

Är hon dräktig eller inte?

Hej, jag parade min kaninhona Saphire med min systers kaninhane Loka. Vi parade dom två ggr, men jag är inte säker på om hon är dräktig eller inte. Jag vet att hon har gått över tiden väldigt mkt isåfall - det har gått 41 dagar - men jag tror nästan hon är dräktig iaf.
Hon har plockat päls, gjort ett bo, spenarna har svullnat upp, hon har blivit mkt kraftigare och större, vilar hela tiden och pälsen "lossnar".
En tjej som har en smådjursaffär + uppfödning sa att Saphire var dräktig när det hade gått tre veckor och vi skulle klippa hennes klor.
Men det kommer inga ungar. :c
Och jag tror inte hon är skendräktig? heller, för det har ju gått över fyra veckor.

Är det någon som vet vad jag ska göra? Jag vet inte om man ska ta med sig henne till veterinären eller så. :/

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Zvintos
0

Har hon gått 41 dagar är hon garanterat inte dräktig.
En hona passerar extremt sällan 35 dagar och då föds så gott som alltid döda ungar.
Har hon ungar kvar i magen efter det är de ganska säkert döda och hon hade då blivit väldigt dålig redan.

skendräktig? kan hon absolut vara fastän det gått 4 veckor.
Vissa är skendräktiga längre än så, andra mycket kortare tid.

[mla0826]
0

Det låter nästan som om hon är skendräktig?,även skendräktiga honor kan bli större än dom brukar annars vara och få rundare magar och som NinniH sa det är mycket sällan att kaniner passerar 35 dagar.

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej tack, då får para om dom sen ^^

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

då får vi*

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )