Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 955 ggr
[mla0826]
0

Vill skriva av mig

Jag vill skriva av mig bara,för några dagar sen så gick jag in på blocket och där var det en tjej som skänkte bort sin kanin,kaninen var typ 5 månader gammal och hon skrev att hon har haft honom i EN MÅNAD och att hon ville inte ha honom mer.

Jag blir så arg och jag fattar inte hur man kan skaffa en kanin utan att tänka på om man orkar med den elle inte,det är så oansvarsfullt tycker jag,stackars djuret:/

Fridaaaa
0

Ja jag håller med. Skillnaden hade varit om hon t.ex hade blivit svårt sjuk eller liknande. Tycker det är dåligt att man säljer sina djur för att "man har för lite tid" bara någon månad efter man har köpt det N/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Jo visst är det trist, men ofta har väl barn och ungdomar svårt att sätta sig in i vad det innebär att ha ett djur, det är roligt i början och sen inte längre. Har fått tillbaka kaninungar ibland, eftersom barnen tröttnat.

Men egentligen är det väl bra då, att hon letar ett nytt hem åt kaninen, tror inte att kaninen far illa av det. En del uppfödare hyr ju ut kaniner över sommaren och då får dom ju också flytta omkring.

[mla0826]
0

# 2 ja det är väl bra att hon letar upp ett nytt hem,men det stog att hon var runt tjugo år och man borde ändå tänka på ansvar man tar när man köper ett djur och tyvärr så händer sånt både med katter,hundar osv. oftast så har man de i några år eller nåt sånt och sen blir man trött på dem och ska sälja dem och då är det oftatst gammla djur som inte så många som vill köpa..och då blir det svårt,ibland så avlivar man djur bara för att man orkar inte med dom och ingen annan vill köpa dem,det är så hemskt tycker jagRynkar på näsan

Sweety
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Håller med .. :/

Jag har alltid velat ha ett djur. När mamma och pappa äntligen sa ja till att vi skulle skaffa kaniner väntade jag några månader som ägnades åt att läsa på om kaniner och burar m.m. Jag ville helt enkelt vara säker på vad jag gav mig in på. Nu har jag 2 kaniner som bott här i snart 1 år. Dom är så goa så! :)

Loka på bilden. ^^

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[mla0826]
0

#4 oh vad söt den varGlad

Sweety
0

#5 Hihi, man tackar! ;D

Fridaaaa
0

Såg idag på blocket 2 jättekaniner som satt i en bur som är knappt godkänd för 1 dvärgkanin (ni vet sån bur med Hage undertill, trixiebur tror jag det är, som många har)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

teddybaby
0

Det är så sorgligt att det är på det här viset. Givetvis bör man tänka igenom noggrant om man klarar av att uppfylla kraven som ställs på en som djurägare. Och det är lite tufft ibland, speciellt när man har fler än ett djur… det ska man ju veta…

Sweety
0

Ja .. Mina dvärgkaniner bor en varsin trixie bur med två våningar. Där trivs dom väldigt bra. ;)