(S) Två hanar och två honor
Nu har vi bestämt oss att skaffa hund och då kan vi tyvärr bara ha en kanin kvar pga tidsbrist.
Detta var ett mycket tufft beslut!
Men nu har vi i alla fall två stycken honor och två stycken hanar.
Honorna:
Lucy: 4,5 år. Svart, hermelin/därgvädur?, hoppar bra men har aldrig tävlat. Dock skulle detta kunna göras om man vill. Hon är väldigt kelig, men i buren kan hon vara lite revirmärkande. Dock inget som är problematiskt! :) Hon är nyfiken och glad. Hon har haft två stycken bra kullar (Kull 1: 3st. Kull 2: 6st), men jag vill inte att hon avlas på då hon inte är så ung längre? Eller?
Hon är min absoluta älskling och jag hoppas att hon får ett bra hem.
Bella: 2,5 år. brunbrokad? Lejonhuvad blandning med mycket hermelin i. Väldigt liten och riktigt kelig! Nyfiken! Hon älskar att mysa och utforska.
Vill komma till ett bra hem där hon får uppmärksamhet :)
Har haft en kull (5st) men alla dog vid 3dagar respektive 2 veckor.
Hanarna (Kastrerade):
Favvis: 1,5år (Född 19 augusti 2009), gul/svart japantecknad. Hermelin/dvärgvädur/vildkanin. Egenuppfödd (Lucy) och världens nyfiknaste kille! När man har honor ute och sätter sig ner kommer han gärna fram och hoppar upp i knäet. Har hoppats lite, och han gör det gärna.. När han vill :)
Vill komma till ett hem där han får uppmärksamhet.
har ställts ut i PET-klass och fått 48/50, avdrag för kroppsform (Han var mycket ung och inte helt färdigväxt) och klor (Inte tillräckligt klippta) så han kan få högre!
Tintin: 4,5år. Gul/Svart japantecknad. Lejonhuvad dvärgvädur. Helt underbar kille med spring i benen. Älskar verkligen att springa och busa.
Gosar gärna också. Har inte hoppats. Han är helt och hållet underbar och en bra familjekanin! :) Han behöver mycket uppmärksamhet, som vi inte kan ge honom här.
Alla kaniner är utekaniner.
Jag älskar alla enormt mycket och vill att de kommer till bra hem! :)
Det är ganska bråttom. Valpen kommer om några veckor och jag vill inte placera mina älsklingar på omplaceringshem där jag inte vet vad som händer dom.
Priset diskuteras, men det ligger väl runt 100kr.
**Hemmet är viktigare än priset!
**Bilder läggs upp!
Mvh Emelie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan säga direkt att jag tycker att Bella låter väldigt intressant! Var bor du?
Vill gärna se bild…
#1 Jag bor i Haninge, söder om Stockholm. Men transport löser sig säkert:)
Ska leta upp en bild på Bella!
vart finns dom någonstans?
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#3 Inte alltför långt från mig, dit skulle jag kunna åka! 
#4 Haninge, söder om Stockholm. :)
#5 Vad kul! Jag har ingen bild just nu. Men jag kan ta in henne och ta det. Hon är riktigt skitig i ansiktet just nu men kan tvätta innan ;)
#3 oj förlåt, jag måste ha skickat samtidigt för jag såg inga inlägg när jag skrev 
Haha, okej! :) Intresserad av någon?
#9 Ursöt!! Vet du någonting om hur hon är mot andra kaniner? Tänderna/bettet ok?
Får jag vara jobbig så skulle jag gärna vilja se en bild på Favvis också… 
#10 Hon har gått ihop med Tintin i hela sitt liv och det gick bra. Men han blev lite trött på henne, dock var det inte nånting som Bella tyckte var jobbigt.
Kollade bettet nyss och det ser fint ut! Bara för en säkerhetskoll igen för att jag visste att du skulle fråga det. ;)
Jag ska se om jag har en bild på Favvis..
#11 Ha, ha! Ja, har blivit en aaaningens petig med att kolla bett numera… Man lär av sina misstag… 
#12 Haha! Okej. Har du varit med om bettfel?
Gud så läckra! :)
#14 tyvärr så har hon det.. läs tråden; http://kanin.ifokus.se/discussions/4dc6f96e88f47216840038e9-hjalp-konstig-tand-kaninunge
#15 Juste, jag har följt den tråden. Kom inte på att det var hon! ;)
Ja, det är fina :)
#14 Jag trodde du kanske hade sett min tråd ang min nyinköpta kaninunge som kom hit med transporthjälp, och som visade sig ha någon "knas" med tänderna när hon kom hit… Ångrade då att jag tog för givet att uppfödare kollar tänderna på kaninungar innan de säljs kan jag ju säga.
Men Bella är hur som helst jättesöt! Ska fundera lite så hör jag av mig! 
Jag har ingen bild på Tintin, men det kommer imorgon! :) Hoppas han får någon intresserad!
#17 Ja, jag såg den tråden. Konstigt att man "missar" sånt..
Hoppas att ni köper henne! Hon verkar få ett bra hem hos er! :)
#17 Var du ev intresserad av Favvis (Kastrerad)? :) Eller är det bara jag som rör ihop det. ;)
Putt!
Putt? Ingen som e intresserad av någon? :S
Kan Majasmamma vara vänlig och kontakta mig ang. Bella via telefon/sms.
Jag har skickat mitt nr på PM.:)
PM:at! :)
Ingen som är intresserad av Lucy, Favvis eller **Tintin?
**Bella är eventuellt tingad (Hon ska tänka på saken).
#7 Är du intresserad av någon? Om du tyckte att det var för långt bort så löser sig transport alltid!:)
Putt!:)
jag kan kolla med min mamma, jag skaffar gärna kaniner men jag vet inte om hon är så sugen (vi har precis skaffat getter och höns, plus att vi har tre hundar
)
Haha då har ni fullt upp!
Ja, men ni verkar ju bo i väldigt bra läge då om ni har getter? Landet? :)
Perfekt miljö för ett kaninliv! :)
Det är ju hur mysigt som helst med en kanin mitt bland alla djur!
#30 jo jag tycker det, men mor min sa tvärnej tyvärr
fast jag förstår henne, för jag ska antagligen flytta snart och då får hon ta hand om alla djur själv 
#31 Ok! Ja då förstår man ju :)
Supersöta kaniner ju!
Bor i Trollhättan,ganska långt ifrån men ska på konsert i globen i Juli,fast det är nog lite sent. Och ska skaffa en kanin jag kan ställa ut aldså stamtavla och sånt…:/ men lycka till!
Putt? Ingen som är intresserad? :/
Vill inte skicka till omplacering..
Putt!
#36 och #37 Han är jättefin Emelie, vi vill gärna ha honom!
PM:ar dig…
Lucy, Favvis och Bella är fortfarande till salu!:)
Åh jag är ju lite sugen på Bella också… Fast hon och Tintin gick inte så bra ihop eller?
Du har inte tid/lust att ta någon mer bild på henne också? 
Haha förstår det! Hon är ju så charmig :)
Dom har alltså gått ihop en ganska lång tid förut (Typ hela Bellas liv), men då var hon ganska dominant osv. Det var hon även vi särade på henne och Tintin. Dock fick hon en kull senare, och efter den har hon varit jättelugn och supersnäll! Så hon skulle lätt kunna gå med Tintin igen!:)
Innan kullen var hon ganska 'bitchig' om man säger så. Nu märks inget av "den gamla tiden" innan kullen. Hon är så himla snäll och gullig. Lätthanterad.
Skulle passa perfekt i en barnfamilj (Här har vi en 4åring och en 5åring), så det passar bra då!
Tintin gillar sällskap och de har nu (Sen vi särade på dom) bott bredvid varandra i en stor bur som är delad på mitten med vägg. Svårt att förklara! ;)
Så de har hela tiden haft den andra på andra sidan gallret.
Nu skrev jag mycket.. Haha!
Men slutsatsen är att det inte bör vara några problem att flytta ihop dom. Om du bestämmer dig för att köpa henne också och ha dom två ihop kan jag börja ha dom i samma bur redan imorgon och vänja dom! :)
Är hemma hos min mormor o morfar nu, så jag har ingen bild. Men kan lägga in en när jag kommer hem!:)
Kul att du var så pass sugen på Bella. Då får nog inte Tintin "hemlängtan" ifall de nu får gå ihop. Fast han skulle nog i alla fall få så bra hos er att han inte skulle tänka på oss.. ;)
Hehe!
Men åååh vad svårt det blev nu då… ;o)
Jag har grubblat fram och tillbaks hela kvällen, men jag tror att vi får nöja oss med fina Tintin. Föröker klura ut hur vi ska lösa det med burplatser då vi även väntar på en avelshona som kommer om ett par veckor… Tanken från början var ju att Tintin ska få ta Prickens plats tillsammans med någon av honorna och jag vete 17 om jag vågar chansa på att ha två honor + en kastrerad hane tillsammans…
Svårt som attan!! Det lutar nog åt bara Tintin men Bella låter ju som en sådan mysig kanin… Jag kan väl "sova på saken" så lämnar jag besked imorgon??
Gör så! :) Hm, bur kanske man kan hitta billigt på blocket? Kan hjälpa dig leta om det är så att du behöver burplats!:) Men som sagt, sov på saken så pratar vi vidare imorgon!
Putt!
Putt!
**Lucy, 4,5år. Svart. Hermelin/Dvärgvädur.
**Mycket pigg! Älskar att kela, springa och funkar bra som hoppkanin!
Hon har inte tävlats, men möjligheterna finns om hon tränas mer regelbundet!:) Lucy har bott både ensam och tillsammans med kastrerad hane.
På somrarna brukar jag kunna ha henne lös på gräsmattan.
En envis och nyfiken liten dam i sina bästa år kan man säga, haha!
Har fått två friska kullar på 3, resp 6 ungar. Aldrig någon dödsfödd!
Favvis, 2,5år. Gul/Svart japantecknad. Hermelin/Dvärgvädur/Vildkanin (Märks inte av!)**.
**En mycket trevlig liten kille. Gillar att gå ut på promenader i sele och leka i hagen. Har hopptränats lite grann och har som högst hoppat.. *tänker*.. 30-40 cm högt! När man är ute i sele brukar han hoppa ut i knäet när man sätter sig och är riktigt nyfiken!
Bor ihop med mamma Lucy just nu. Men han är mycket mer framåt osv när han bor ensam. Bara han får kärlek och uppmärksamhet! :)
Han är kastrerad, så om man vill kan man ju sätta han tillsammans med en trevlig hona. :)
**Bella, 2,5-3år. Vit/Brun brokad? Lejonhuvad hermelinkorsning.
**En glad och söt liten tjej. Mycket lätthanterlig, kan ligga på rygg utan problem osv så kloklippning/borstning är inga problem alls.
Aldrig hoppat. Gillar att springa, men samtidigt är hon en lugn flicka.
Passar för familjen med barn.
Har bott tillsammans med kastrerad hane (Tintin), men bor nu ensam.
Hon skulle kunna bo ihop med trevlig kastrerad hane om man vill.
Bella vill ha kärlek och uppmärksamhet i ett bra hem!:)
Har fått en kull, dock dog dom efter ett tag. Fast vi tror att det kanske var så att hanen hade dåliga gener då det var tjuvparningskull. Hanen var en vildkanin.
**Vi vill gärna att alla kommer till sina nya hem så fort det går, då hunden kommer på fredag.
****På lördag kommer Favvis att ställas ut i PET-klass på Berga Naturbruksgymnasium i Västerhaninge. Så vi kan ta med t.ex Bella dit om någon kan hämta henne där då?:)
**Hoppas att de får bra hem! De som inte blir sålda måste, tyvärr, skickas till omplaceringshem. Och detta är något jag helst inte vill då jag gärna vill veta vad som väntar ninisarna. De förtjänar kärlek och inte flytt på flytt.. :)
Min kompis letar efter en kanin precis som Favvis, men vi bor i Umeå… 
#52 Hm.. ja det var lite högt uppe för att vi skulle kunna transportera.. :/
GUD! Så kär i tintin. Hur mkt kostar han? Redan tingad?
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
#54 Han har tyvärr redan flyttat. Men vi har hans kompis Bella kvar?:)
En söt liten tjej!
#55 Tyvärr inte intresserad =)
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
#56 Okej!
Snart kommer vovven, och då bör alla kaninerna vara borta.. :(
Fast Favvis ska ju på utställning på lördag, så han kan man hämta nästa vecka?:)
#57 Ska ni till Malmköping Emelie? :o)
#58 Nej vadå då?:)
Om det var något med kaninerna, så skulle vi nog kunna åka dit.. ;)
#59 Nej jag såg bara att du skrev att Favvis skulle på utställning så då blev jag nyfiken på om det var dit ni skulle. :o)
#60 Jaha, nej vi ska till Berga Naturbruksgymnasium. Det är Bergadagarna där och då anordnas lite kaninaktiviteter som t.ex Kaninhoppning, utställning (Både PET-klass och riksutställning). Men även massor av andra roliga aktiviteter! :)
Vi åker dit varje år!:)
Putt!
Lucy och Favvis bör hitta ägare snarast, då dom annars omplaceras imorgon. (Ringer då) :O :(
Vad synd att dom fanns så långt bort, annars hade Favvis varit perfekt som sällskap till min honkanin!
Men hoppas dom hittar en bra ägare tillslut iaf :)
#64 Vart bor du?:)
#65 Bor i Uddevalla, västra götaland. Men tillbringar också en hel del tid i Borås :)
#66 Och Göteborg hade nog heller inte varit något problem (:
#66 Okej! ja det var ju en bit.. :)
Har Favvis fått ett nytt hem? Letar efter en kastrat till min hona men de MÅSTE kunna gå ihop då hon är frigående inomhus (utom när hon bor utomhus). Han är ju gudomligt söt 
#69 Favvis är fortfarande hemma.
Har du henne ute på sommaren och inne på vintern då eller?:)
#70 Okej, han är hur fin som helst… ska se vad sambon säger haha. Jo, hon bor egentligen inne i min lägenhet och går lös men varma fina dagar vår-höst får hon gå ute i min pojkväns trädgård :)
#71 Han är då utekanin, men det kanske går att vänja honom?:)
#72 Min utebur gick sönder idag, väldigt typiskt… (får skylla mig själv med dåligt virke och mycket regn) och imorgon åker jag iväg till Grekland. Kommer inte ha möjlighet att ta honom nu i närmsta framtiden, men om han finns kvar ett tag till så kanske…
#73 Okej! Ja vi får se då.
Ha så kul i Grekland!:)
Ar i Grekland nu, harligt! Pojkvannen var inte sugen alls pa en till kanin, plus att jag snart ska ut och resa igen och kanns dumt att ta in en kanin som jag garna vill pyssla mycket med nar den kommit… sa far tillfallet far jag saga nej till den lilla sota! Men hoppas han hittar ett fint hem! :)
#75 Okej! :)
Putt!
Putt! De bör vara sålda inom en och en halv vecka nu :(
Finns Favvis kvar? Kaaaanske intresserad av honom isåfall. :)
Hör av mig om jag är det! :)
/ Tilda
Favvis finns kvar (Även Lucy o Bella)! :)
Putt!