Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1183 ggr
erkost
0

Hur får man på en sele?

Har försökt hitta någon tråd eller information om det, men det hittar jag inte.

Alltså - hur håller man i kaninen när man ska sätta på den? Och hur gör man för att snabbast sätta på den, våra kaniner vill ju inte sitta stilla någon längre stund!

elinab
0

Det som funkat för mig när kaninen är ovan:

Sitt på en stol/pall och låt kaninen sitta på dina lår med rumpan mot din mage. Bjud på en liten munsbit frukt eller annat gott så att den tycker det är trevligt i knäet. Stoppa sedan magremmen (om du har H-sele) under magen och spänn fast. Sedan tar du halsremmen. Spänn inte för hårt, du ska få in ett finger mellan selen och kaninen utan problem. Är kaninen mycket sprattlig kan det vara bra att vara två. Då kan en hålla en lugnande hand på kaninens huvud eller runt framtassarna medan den andra sätter på selen.

Fridaaaa
0

Mina brukar sitta på ett bord eller liknande, sedan lägger jag selen på ryggen (om det är h-sele då), och tar runt först remmen runt halsen och knäpper fast sedan den runt magen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

erkost
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker inte att de verkar så intresserade av godbitar när de är i hagen, och jag har inte kommit på det där riktigt smaskiga som de väldigt gärna vill ha. Men jag får väl vara lite detektiv och forska på vad de gillar bäst!

Jag tror det är en H-sele, man knäpper runt halsen och magen och så sitter kopplet på ryggen.