Kanindagis på sommaren?
Är det nån som vet nåt bra ställe att lämna kaninerna på under semestern? Jag har två stora kaniner och tycker inte det är så kul att nån bara kommer och matar dom och att dom inte får komma ut och skutta under de veckor jag är borta.. Jag bor i Tyresö utanför Sthlm.
Finns det kanindagis?

Jag undrar samma sak, fast runt göteborg.
En eller fler av Arken zoos butiker tar emot djur under semestern. Det står så på hemsidan.
På blocket.se verkar det finnas några som erbjuder sig att ta hand om andras kaniner vid ledigheter för en viss peng. Endel skriver att de har erfarenhet och kunskap.
Men vet inte om det är bra, dåligt eller jättebra! Jag har bara läst annonserna.
under sommaren kommer jag ha plats(a)
max 3 kg ca 3-4 platser under hela sommare, har inte bestämmt pris ennu.
finns liten bit utanför göteborg:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag brukar hyra in min på närmaste 4H-gård:)
/Isa

Jag skulle kunna ta hand om dina kaniner om du åker bort, har en stor sommarbur ca 2x2 meter med nät över och då skulle min kanin kunna bo i uteburen så länge.
Vad har du för ras? När ska du åka bort?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Vi på dragongården har pensionat över somrarna!
Daglig utevistelse och mycket kel!
Kolla in på våran hem sida för mer info!
Vi finns i Uppsala!
Dragongarden.weebly.com
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag kan ta emot djur över sommaren. bor 6 mil söder om gbg. har plats både inne och ute.
maila på brantas@live.se om intresse finns.
Har STORA burar…..
skulle ev. kunna ta hand om dom på sommaren, bor också i stockholm:) Det beror lite på vilka veckor;) Kommer då ta ut dom länge, såklart kommer hagarna ha skydd för sol, det finns vatten osv och bli mycket hanterade och gosade^^
Vilken typ av kaniner är det?:) Om det är hoppkaniner kan jag hoppa med dem om du vill oxå:] Vilken ras??:)
om du vill veta mer om mig och mina kaniner gå in på www.kulingenskaniner.weebly.com :) Mejla mig på: kulingenskaniner@telia.com
_**Hej!
**_
Jag kommer få en kaninunge om runt en månad. Den kommer vara runt sju eller mer veckor då. Men jag ska på semester i 2veckor på sommarlovet, i sverige xD . Jag bor i stockholm och jag skulle vilja att någon ska kunna ta hand om den. (Inomhus kanin)
Ras: renrasig hermelinkanin. Mer vet jag inte just nu.
Help:S
// Steph B.C

Jag har iaf bokat plats i västerås (närmaste!), Tassens kanin och marsvins pensiona. Ska ha dom där medans jag åker till London.
Gillar heller inte när man låter tex. kompis bara mata och sen gå istället för att låta kaninen komma ut och springa av sig :/ en gång fick min syster mata min kanin medans jag var borta över helgen, då blev kaninerna tjocka och jag fick veta att en dag gav hon bara pellets. blev skitsur på henne.Men nu är dom normala igen ^^
En del uppfödare tar imot kaniner på sommaren för passning :) Jag brukar själv ställa upp som kaninvakt under sommaren om jag har plats.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#9 Vet du när du åker bort? Jag kan nog ta hand om din lilla hermelin om det är i juli :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Wohooo ! =)
Yessss.
Det är slutet av juli till lite av början av augusti. Var i stockholm bor du?
// Steph B.C
#13 Det borde gå! :) Jag bor strax utanför Stockholms län, i Bålsta.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Jag kan ta hand om kanin under sommaren :)
Rest in peace Valkyrie!
finns i Tyresö, är dina kaniner stora? stor vädur?
Har ledigt fack 100x50, passar mindre/mellanraser..
:D _Yey !
_
well… Perfect ! ;D Hur kan jag kontakta dig då? =)
// Steph B.C
Du kan antingen skicka PM, maila eller adda mig på msn, msn är lättast :)

Vem menar du? ^^
det beror ju på när du åker bort men jag brukar oftast kunna =)
Rest in peace Valkyrie!
Okej ;)
Valkyrie: Thanks for you trying to help =) <3 =D
Jag bor i Jämtland och skulle också behöva en kaninvakt nu i sommar. Vår bra kaninvakt kan inte ha våran lilla kanin och jag har inte hittat något pensionat i närheten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mathilda heter jag och är 15 år :3 bor i Lilla Edet (typ Trollhättan) och skulle kunna tänka mig ta hand om ca 3 kaniner :) har en Disney bur och så skulle jag kunna ha innekaninerna i lekstugan (används inte som lekstuga då mina syskon tröttnat) Eller garaget då garaget är svalare på sommaren
Pris 400 kronor i veckan och då ingår mat,vatten,hö,mineralsten,kalksten,färska grönsaker,hoppa i koppel varje dag,rasta av sig i inhägnad om du har en hoppkanin kan jag erbjuda lite hoppning också :).
Gör detta HELA sommaren då jag reser till Turkiet och Paris i Maj istället för på sommarlovet.
Vid intresse kan du kontakta mig på svart96@hotmail.com :) (vet ej varför jag valde den adressen xD )
Det finns ett "kanindagis" i Tyresö faktiskt, jag bor också här :) Tror det är en familj som tar in djur, antingen inne eller ute, bara man har med egen bur osv. Sen städar de, ger dem mat osv :) Hittar inte nummer el adress nu, fixar det när jag kommer hem!
/Jessica
Finns det något bra kanindagis i skåne? :)
#22 Tror ingen kommer nappa om du tar 400kr på en vecka. Det finns ju mycket billigare ställen, men det är såklart upp till dig själv! :)
Jo,jag vet. Men om man ska få det att gå runt blir det ungefär det priset som blir.
Mat,plats,vatten bland annat kostar ungefär 200 kr per kanin + ska köpa 2 burar just för detta, så i slutändan känar man ca 200-250kr för 1 vecka.
+ Dom flesta kaninpensionat tar (surfat lite ^^) tar 470 kr/vecka.
Och så lägger jag ner ENORMT mycket tid på kaninerna för det mesta hela dagarna då jag är ledig :)
Men förstår helt hur du tänker! :) om t.ex mat tas med sjunker ju priset till ca 250/veckan så då är det ju inte så farligt :)
#21 Var bor du, den kan vara hos mig, bor ca 2 mil utanför Östersund och har uppfödning!
#2 Jag försöker hitta på arken zoo:s hemsida där det står att de tar emot djur under semestern, men lyckas inte hitta… :)
sorry #21 gammal tråd såg jag
Nu har jag bestämmt med bonden (bor nära mig,bor inte direkt på landet :P ca 3 min från stan men med "landet feeling") att jag kommer få hö,halm och spån gratis om jag tar hand om hans häst lite extra :) låter som en bra deal för mig iaf!
Så nu är det bara att höra av sig! 250 kr/veckan mer om det på min press! :)
ca 20 minuter ifrån Trollhättan
ca 40 minuter ifrån Göteborg
/Mathilda
p.s gammal tråd såg jag nu ^^ men kan ju finnas någon som ska åka iväg detta året med!!!
#26 Gå runt? Du måste ha otroligt stora utgifter om du behöver ta 400 i veckan? Kaniner äter inte rysk kaviar. 
#26 400kr/vecka för en kanin är väldigt dyrt :/ Hade jag aldrig gett. För dem pengarna får jag mat,spån och hö till mina 4 kaniner så att det räcker nästan 2 månader!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
150 kr vecka är nog lagom :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#33 Ja det är mer rimligt.
Jag skulle ta ca 20-25kr/dag, vilket blir 140-175kr/vecka:)
Tänk bara på att ni måste ha tillstånd om ni förvarar 6 eller fler kaniner per år.

Finns i Göteborg med eventuell möjlighet att ta emot kanin/kaniner. :)
De flesta jag sett har tagit runt 20 - 25 kr per dag. Men om du kan ta 250 eller 400 kr på en vecka och någon nappar på dig så tjänar du ju ruskigt bra! :) Affärskvinna på högsta nivå haha :)
Kan inte någon Medarbetare elr Sajtvärd klistra detta inlägg elr göra en ny där det står
Kanindagis/pensionat elr liknande
i vilken region av landet/stad/ort m.m
När på året
hur många platser/ute/inne burar
priset
m.m
Det skulle underlätta rätt mkt, om det går alltså.
Tänk nu alla på, det #35 har skrivit 
#38 Vi vill inte ha så många nålade trådar, men jag ska höra med de andra medarbetarna var det har att säga om det. Den kanske kan ligga under sommaren iallafall.
Jag kan nog ta hand om dom under sommaren. Har två stycken honor av rasen fransk vädur. Så ensam skulle de nog inte känna sig. Jag har tillgång till grönt gräs och hagar som de kan springa av sig i. Jag bor nästan vid Stockholm. Säg till om du undrar något eller liknande.
Mvh Sonso :)
Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se