Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 669 ggr
[Asra1]
0

vad är ok och vad är inte ok?

vad ska man ge till en dräktig kanin och vad ska man absolut inte ge till en kanin? vill veta så att jag inte gör misstag!Skrattande

dermot
0

Vet bara att man ska ge samma mängd mat som man har gjort tidigare och sedan öka på när ungarna är födda :) Sedan så tror jag inte att något är mer giftigt för en dräktig än för en som inte är dräktig :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Asra1]
0

Tack för svar! så jag kan ge vatten melon och godis?Skrattande

dermot
0

#2 Vattenmelon går bra :) Men vad menar du med "godis"?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Asra1]
0

hahaha du vet mjölklinser choklad linser, kanin godis alltså e det bra?

dermot
0

#4 Nej, det är inte bra :) Bättre att du håller dig till grönsaker, frukt i liten mängd och fruktgrenar :) Speciellt Äppelgrenar! Tycker mina är jättegott ^^ Men om din kanin inte är van vid att få grönsaker/frukt så se till att börja i liten mängd, så hon inte blir lös i magen :)

// Anka

[Asra1]
0

aha ok , vet du nägra säkta tecken på dräktighet? vill vara säker för kaninerna gjorde bara en lyckad PARNING, för efter den lyckade parningen så ville inte honom mer, så vet du några säkra tecken och skulle du gissa på att hon e dräktig?Skrattande

dermot
0

#6 Hur längesedan var det du parade dem? :) Om hon är villig efteråt (någon dag/vecka senare) så är det troligt att hon inte blev dräktig, de drar ibland av pälsen väldigt tidigt om de är skendräktiga, men det är olika. Men jag väntar alltid månaden ut innan jag i så fall parar om ifall att :) (Kaniner kan ju ha två kullar i magen. Min ena rexhona hade det, hon var alldeles naken efteråt xd)

// Anka

Fridaaaa
0

#6 Man kan inte märka det förrän dem har gått ungeför halva dräktigheten, dem går ju ca 30-32 dagar. Men att hon inte vill mer, betyder inte att den blir lyckad, för det kan ju bli skendräktighet.
Tror du behöver läsa på mer om uppfödning osv :) Det är inte "bara till att ta en kull" liksom :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Asra1]
0

7# Tack för svar, Skrattande

8# har läst på jätte mycket mer är fortfarande lite osäker, men tack för svarSkrattande

Lina R
0

Det finns vissa växter som kan verka sammandragande. Ex hallonblad. De ska inte ges förrän efter förlossningen.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Asra1]
0

10# Tack för svar!Skrattande