lejonhuvad och hermelin :)
min kanin är kanske dräktig! :)
honan är en lejonhuvad kanin
och hanen är en hermelin
tror ni att det kommer bli missbildningar? :/
elr kommer det inte att hända någonting?
min kanin som är en hona är en villejon huvad kanin med blåa ögon
hanen är en vit hermelin med bruna ögon!
Vi kan ju inte direkt veta ifall det blir missbildningar?
sen om det kommer hända något får du ju se om nån månad.
Så länge inte någon av föräldrarna bär/har defekter så ska det inte bli några missbildningar :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Varför skulle det bli missbildningar??
#1 Fast vit med bruna ögon finns väl egentligen inte, så han måste nog vara nån annan färg.
Blir inga missbildning för att man korsar vissa raser, det uppkommer vid defekter hos föräldrarna eller om man korsar brokad+brokar, mantald+mantlad, mantlad+brokad, då kan det blir vitscheck, då dör ungarna innan dem har hunnit fylla 1 år av magsjukdom. (som ör obotlig)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om båda föräldrar bör dvärggen kommer du få muppar. Varför parar du två kaniner om du tror de får missbildade ungar?
#4: Vit brunögd är faktiskt en Godkänd färg?.
Trots att ingen direkt vet vad den har för genkod och hur man tar fram en sådan.
Däremot kan det ju vara att den ser "vit" ut, ex en väldigt ljus zobelsiames eller viltsiames.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för alla svaren, asså när jag parade kaninerna så hörde jag att det kunde bli missbildningar men jag ville bli säker att inget hände :) tack för alla svar
#8 Finns ju alltid en liten risk, med alla djur, men är föräldrarna friska, inte bär på bettfel osv så det ytterst liten risk
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8: Om man säger såhär - det är ingen risk för missbildningar för att man parar just dessa två raser.
Utan det är i sådana fall ifall just dessa två individer bär på defekter, som det kan dyka upp.
10# och 9# nej båda är friska! tack för svar :D 

#7 Jo jag har hört talas om en vit brunögd variant, men inte att det skulle vara en Godkänd färg?. Då bör man ju veta genkoden och hur den framkommit.
#12: Man kan tycka det ja.
Men läser man på SKAFs hemsida så står följande under färgen Vit:
"Ögonfärg: albinoröd, blå, brun."
Alltså är vit brunögd godkänd, trots att man inte vet hur den uppkommer.