Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1674 ggr
moonii
0

Kaninunge går inte upp i vikt..

Nu är bebbarna 11 dygn gamla. Dom väger såhär nu:

Peach - 156

Cherry - 117

Kiwi - 91

Litchi  - 52

Det är ganska sjukt att Peach har gått upp 30 gram, Cherry 15 gram, Kiwi 10 gram, och Litchi bara 4 gram på 2 dygn!

Jag har stödmatat Litchi i cirka 5 dagar nu tror jag.. Jag matar honom cirka 5 gånger per dag utav honans mjölk, låter honom alltså dia extra. Men det är ju sjukt att han går upp så otroligt lite och ser så liten ut.. Varje gång jag kollar är jag rädd att han ligger där död. Han får heller ingen tjock mage efter att han har druckit, men han går ibland upp 1 gram efter att han har druckit men det försvinner när han har sovit i några timmar..

Jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att överleva. Det känns som att han inte riktigt orkar dricka så mycket heller. Jag måste hela tiden visa honom spenen, då dricker han lite, släpper och sover i min hand. Jag gör så om och om igen men jag känner att han kommer inte överleva om det fortsätter såhär :'(

Vad ska jag göra? Ännu en gång ber jag alla skriva alla era tips? ni har..

[Ellahpella]
0

Har du någon bild?

Buggar brukar vara hälfen så stora som sina syskon..

Litchi är ju hälften så stor som både Peach & Cherry..

moonii
0

Ska ta kort nu! Vad menar du, vem är buggar? Tack för svar!

moonii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en nytagen bild. Dock är Kiwi, den stora chinchillan mer utsträckt än Litchi, så han ser ju lite större ut. Men ni ser ju skillnad på Litchi och de viltgråa..

moonii
0

Ingen här som har tips??

dermot
0

Oj, ja den var liten! :o Matar du henne/honom extra? :) Finns väl egentligen ingenting och göra i detta läget. Inte vad jag vet, men om hon/han är pigg och kry så ska det nog inte vara några problem, det finns ju otroligt små kaniner som är vuxna. Du får hoppas på det bästa!

Lycka till! De var otroligt söta i alla fall! Skrattande

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

moonii
0

Ja, han är väldigt liten, mager ser han också ut :/ Ja, jag började för en vecka sen med att låta dia honom 2 gånger extra per dag. För cirka 3 dagar sen ökade jag till 5 gånger, men det blir inte mycket resultat..

Han ser inte direkt svag ut.. Men han är väääldigt lugn (kan ju vara personlighet också) Men han sover ofta i handen när han dricker. Sen visar jag honom spenen igen och så fortsätter han lite till, och så sover han igen.. Han kanske är svag?

Ja, det kan ju vara att han är liten helt enkelt.. I guess We'll see.. :)

Tack! :D 2 av dem (vet inte vilka än) är till salu också, så du får säga till om du är intresserad ;)

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 Åh, du får som sagt hoppas på det bästa! :)

En chinchilla hade inte varit fel ;) Men inte som det ser ut just nu :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

moonii
0

Ja, jag får göra de! :)

Okej okej ;)