Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 991 ggr
[Asra1]
0

Hjälp mig välja bra foder till min kanin.

Hej!

jag vill att min kanin ska få bra mat! så att hon mår bra!

så jag undrar ska jag ha pellets eller dogman vitaminberikad fullkostblandning för små djur. vad tycker ni är bäst för min kanin?

e det fodret jag har nu bra? eftersom det innehåller vitaminer? eller vad tycker ni?

Tacksam för svar!

Zvintos
0

Frukostblandning ska du definitivt inte välja, då denna räknas som gnagarblandning = inte bra för kaninen, då den innehåller för mycket fett och söta saker.
Välj hellre en vanlig pellets eller ex rabbit royale (müsli-liknande foder som faktiskt är bra att ge).

[Asra1]
0

dogman vitaminberikad fullkostblandning för små djur :) vad ska jag använda?

[Angel88]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rabbit royal har jag den är super bra, mina niner är tokiga i den.

#2 använd inte det, den är jätte dålig..

[Asra1]
0

förlåt jag skrev 2# innan jag såg 1# tack ska gå till affären och köpa pellets!Skrattande Tack för svar

[Asra1]
0

Tack för svar 1# och 3#

Emelie
0

Tänk på att att hö alltid ska stå till grund i en kanins foderstat. Hö är det allra viktigaste för kaninens tarmar, mage och tänder och de skall därför ha fri tillgång på detta. Pellets skall bara vara en liten liten del av kaninens foderintag.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Asra1]
0

så ska jag blanda pellets men gnagarblndning? elr hur mycket pellets ska jag ge mina kaniner? just nu har jag en dräktig hons så jag undrar hur mycket jag ska ge den dräktiga och den som inte e det

[Bolten]
0

#7 blanda inte med gnagarblandning utan ge ren pellets, kolla inehållsförteckningen. Ge samma mängd till den som kanske är dräktig som till den som inte är det och ge sen den dräktiga mer pellets när bäbisarna är födda. Hur stora är dina kaniner? Hur mycket rör de sig m.m.? Runt 0,5 - 1 dl tycker jag är rätt lagom för en normal stor kanin som rör sig normalt mycket :)

[Asra1]
0

dom rör sig normalt :) ok då ska jag göra det Tack för svar!Skrattande

dermot
0

Förlåt om jag lånar tråden lite här, men jag undrar om rabbit royal finns på t.ex lokal föreningen? Och vad kostar en säck ungefär? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zvintos
0

#10: En liten säck kostar ca 89kr och en stor säck allt ifrån 150kr upp till 400kr beroende på vart det säljs.

Foderakuten.se säljer fodret.
Sedan finns även en återförsäljare-lista på denna sida.

dermot
0

#11 Tack så mycket!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~