Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 772 ggr
hobbymupp
0

Innekanin, Lär mig!

Jag har alltid undrat hur sjutton det fungerar med innekanin lös i huset. Funderar på en BJ eftersom att jag alltid (sen jag var typ.. 10) har varit lite svag för den rasen. Hur får jag den rumsren? Hur funkar det med att de gnager på allt? Övriga tips?? :)

Jag har tidigare bara haft hand om kaniner som bor i burar i ett stort kaninstall så jag är lite oerfaren på inne-kaninområdet. Lär mig :D

Bamse 08
0

Vill du veta om inne kaniner? bara spontant eller vill du bara veta om inne bj:ar?

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

Alla kaniner kan bli rumsrena.
Man kan ta en kattlåda, lägga det man vill ha som underlag, och sedan lite av kaninens kiss & bajs i lådan, så brukar den oftast gå dit och göra det den ska :)

Alla sladdar måste plockas undan eller skyddas med sladdskydd. Och ang gnagande på annat, så får man helt enkelt uppfostra kaninen att inte gnaga på saker, som man gör t.ex med hundar Eller om du är rädd om vissa möbler i rummet, kan du ju begränsa, så att kaninen bara är i 1-2 rum.

Gör gärna en "egen" hörna till kaninen så att kaninen kan vara i fred om den vill,

BJ är underbara kaniner! Har en, fast han bor i en bod ute då jag inte kan ha han inne lös pga katterna och hunden.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hobbymupp
0

#1 ville istort sätt veta det som #2 berättade :) Så tack så mycket :D

[nataschaj]
0

TS läs gärna artiklerna inne på jätte.kanin jag tror de va där dem hade artiklar om lös gående inomhus,

Fridaaaa
0

Inga problem. Ja, läs gärna våra artiklar på jättekanin.ifokus, som nataschaj säger :) Lär man sig mycket med på :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.