Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 644 ggr
engens
0

Vad är detta för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 16/5 föddes 7 små pluttar hemma hos mig, och nu är de ca 2 veckor. Mamman är isabellabrokad och det enda jag vet är att det ligger viltgult i släkten där. Pappan är blå otter och hans släkt är helt okänd.

Nu undar jag om någon kan hjälpa mig med denna bäbis färg. Han ser nästan siames ut men jag tycker det liknar mer isabella. Dessutom är han vit runt nosen och lite runt ögonen, på magen och ljusare i öronen. Kan det vara isabella otter? Kullsyskonen har blivit blåotterbrokad och två är blå otter.

Vore jättebra om någon kunde hjälpa!

engens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

från sidan

Zvintos
0

Jag ser ingen direkt klar otterteckning (dvs inget "creme" vid det vita), utan den ser mer white ut.
Då zobel white.
Den skulle kunna vara white zobel blå, men tycker den är lite väl ljus.
En white zobelsiames blå torde vara ännu ljusare än denna, så känns inte riktigt som rätt färg.

Det enda man kan säga med säkerhet är att det är någon blå variant, i och med att båda föräldrarna har blåa färgervarianter.

engens
0

bilder är dock något mörk, detta är en lite mer rättvis bild där man kan se hur ljus den är i färgen :)

[Luppa]
0

Jag tycker att den ser ut som viltzobel blå. Kan det vara så att mamman egentligen är viltisabella?

engens
0

Nej, hon är väldigt mörk så det är inte möjligt :)

[Luppa]
0

#5 Det kvittar om ho är mörk eller ljus, hon kan vara vilt ändå ;)