Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1809 ggr
Twixxie
0

Kanin som låter konstigt

Hej! Jag har en hona som på den senaste tiden har börjat ge ifrån sig ljud.Ljuden är  pip med snörvlande inslag. Jag fattar inte riktigt vad dom beror på,hon piper inte alltid men när man klappar henne och ibland när hon hälsar på sin hagkompis. Först trodde jag hon blev rädd när jag klappade henne och därför pep men hon kan liksom komma och lägga sig och ligga kvar med slutna ögon när klappar henne samtidigt som hon piper. Eller kan det vara att hon är förkyld? Men borde hon inte ge ifrån sig ljuden hela tiden och sådär? Eller kan det vara något annat luftvägsproblem? Jag skulle bli jättetacksam för svar då detta är något som oroar mig.

mvh Nora

Sweetelle
0

Jag gissar att din kanin brunstar. Mina kaniner låter lite som att de är rädda/stönar/harklar sig, och så lägger de sig ner, för att underlätta PARNING. =)

Kassy
0

Är det Belle? I sådana fall är det ingen fara, mörk Gulis och Celia låter också så ibland ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Twixxie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej vad skönt! :)