Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1164 ggr
Pelzi
0

Ta kanin till stugan.

jag har tänt ta med en av mina dvärg kaniner till stugan över några dagar  men buren jag har tänkt  ha med dit  (en utebur) är 80x65x65 längdxbreddxhöjd

Alltså 5 cmför litet från en halv kvadrat meter, gör det något om den är det?

det gäller ju bara 2-3 nätter då isf.

Och hur är det med kaniner kan dom åka båt ungefär en halvtimme dit till stugan då kan man typ sätta bommul i öronen så att det inte hörs lika mycket då under resan?

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

är det bara 2-4 dagar tycker inte jag det är någon fara.
När jag har haft t.ex kanin i bilen eller på tåg så har jag inte haft något i öronen på kaninen / kaninerna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Fast den är ju inte för liten?
80x65 ger en yta på 0,52 kvadratmeter och den är alltså laglig.

Pelzi
0

ja okej vad bar att den är laglig :)

räknade fel då :)

Pelzi
0

putt

Jills
0

Jag har en liknande fråga… skulle det vara okej att ha kaninen i transportburen under natten, i några dagar? Tänker på när jag åker till stugan så ska han ha en gräsbur, men jag vet inte om jag vågar lämna honom där över natten då det finns grävlingar osv… som tar sig igenom även bra nät.

Fridaaaa
0

#5 Jag har rävar som är här och springer och jag har min ena utekanin ute året runt, dygnet runt, har inte grävt sig in. Har du nät runt hela uteburen, även botten och tak, ska det inte vara någon fara.

Jills
0

Fast jag har varit med om att en räv har tagit sig igenom en gräsbur, trots att vi hade bra nät, botten och tak. En kanin försvann och den andra var död… och dessutom är grävlingar ännu värre, de kan bita sig igenom även kraftigt nät.

Fridaaaa
0

#7 Beror på vad man har för nät. Men jag hade inte haft en kanin i transporbur flera nätter i rad. Men det är jag det.  Går det inte att ha en innebur i stugan den kan vara i på nätterna?

Jills
0

Jo, det klart. Vi har "vanligt" fyrkantigt nät, dvs. inte hönsnät. Dock vågar jag inte lita på att det står emot grävlingar.

Jo det var det jag tänkte höra med er här på iFokus, vad fler folk tror. Jag vet iaf att jag reste med lillen i 24 timmar, och då klarade han det fint. Det var ju dock bara en gång… :S

Jo i värsta fall får jag ju fixa en innebur till stugan, men eftersom jag inte är där särskilt ofta funderade jag på transportburen istället…

Fridaaaa
0

#9 Beror ju på hur står transportburen är, kaninen måste ju kunna röra på sig en del, under natten :)

Jills
0

Det är en vanlig Atlas tio och kaninen kommer vara typ 3-4 månader då… (lejonhuvad)