Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 452 ggr
[Angel88]
0

Skendräcktig eller Dräcktig?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej som sagt så parades ju Yume den 7/6 altså 9 dagar gången. Hon är mycket mer activ sedan parningen, inte så blyg längre. Hon bökar runder i buren, flyttar bajslåsan m.m. I dag upptäckte jag att hon gjort ett litet litet bo i buren, med lite päls i dock så syns det inte på henne att hon dragit av något. Hon har oxå blivit sur idag försökte hon till och med bita mig (Blen till och med en rispa på fingret. Hon har aldrig visat någon aggrisivitet innan, för då skulle jag inte parat henne). Hon vill inte bli klappad på magen. När man tar upp henne är hon jätte nyfiken, ska luckta på allt, och undersöka och hon är rätt kelig, fast vill inte med magen.

När jag och Ellahpella parade hennes kanin Monty och Yume, så trillade han av 3 gånger så som hanen ska göra, borde det inte ha tagit sig då?. Hon har ju blivit lite rundare om magen tycker jag.

Zvintos
0

Det går väl varken att säga bu eller bä i princip, då alla dräktiga eller skendräktiga honor beter sig olika.
Ni får helt enkelt vänta tiden ut och se ifall det kommer ungar eller inte.

Linnet
0

På 9 dagar märks det ingen skillnad på kaninen, så att den skulle blivit rundare beror på nåt annat i så fall. Ovanligt att dom gör bo och plockar päls så tidigt, kan väl ev. tyda på skendräktighet, men det är väl väldigt olika, fast i princip alla mina honor boar strax innan dom ska föda.

[Angel88]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1-2 hon är ju en förstföderska kan det spela någon roll i det hela? Cléo min ena gammla hona har nyss varit skendräcktig 2-3 gånger på raken, ser inte klok ut hehe.. Men hon e så go så..

Suck, vill ju ha små bebbar… vågar jag para henne igen om hon går tom?, hon  blev ju 1 år antingen den 12 eller idag, ska ringa uppfödaren (tjata om stamtavlan).

Linnet
0

#3 Ja visst vågar du para henne igen, har parat 3 år gamla kaniner utan problem (första kullen)