Boende till utekanin
Efter flera månader med kanin sug har nu sambon gett med sig
. Jag har hittat en kull som våran blivande skutt finns i. De är knappt 2 veckor nu. Kravet från sambon var att den inte skulle vara frigående inne. Så denna kommer få bli utekanin.
det gör mig absolut ingenting. Känns som man kommer kunna göra så mkt roliga hagar osv. Så nu är jag nyfiken på hur era utekaniner bor. har ni bara en eller två kaniner?
LÄgg in bilder. Ja allt. Detta blir kanin nr 6. Har haft fruktansvärd otur med mina skuttar. Men denna gången ska det funka.
Blir en rex, castor färgad
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 jag har två uteburar här som en kompis äger. Ska fråga om ja får köpa en. Funderar på att ordna så den har en isolerad del i buren & sen en stor Hage runt buren. Så den kan gå in & ut som den vill. Eller kanin säkra hundgården. Så den har hela gården. När inte hunden är där då.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 Ja det fungerar det med :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har förtillfället två kaniner, fler på G och alla bor var för sig.
Dom bor ute nu (har varit innekaniner).
Jag föredrar att ha så att kaninerna har fri tillgång till gård. :)
P.g.a planerad flytt bor dom hos min pojkvän nu i en "sommarhage".
Men efter flytt skall alla kelkaniner (4 st med min systers kaniner) bo i våran "hundgård" som skall avdelas i tre sektioner, en till varsin kanin men två bor tsm. Men de kommer enbart ha tillgång till en större sorts "bolåda på ben", ingen vanlig bur. Med pressening runt- och plåttak över halva gården, som vind- och regnskydd.
Varje del blir runt 1.20x4 m tror jag. (?)
De andra kaninerna jag har på G (avelsdjur) kommer bo i vanliga ute- och inneburar i en bod. Varje kanin kommer också ha en varsin rastgård att vara i över dagarna. Vi har både hembyggda lite mindre gräshagar och 20 kompostgaller. Här är en av uteburarna - tvåfackaren (har två enfackare också) och de gårdar vi har, ska nog bygga någon gård till nästa år om det blir fler än 4 st avelskaniner.
Just nu bor vår lille i en kompostgallerbur på 176x68x68 cm, där har hon hus och hylla, ska få ett rör att krypa i också. Denna lösning är tillfällig då vår vinterbur inte blivit färdigbyggd än.
Vinterburen blir 120x60x60 byggd i plank, Den är som sagt inte klar. Den är min pappa som bygger och senast jag hörde så hade han byggt klart en kortsida och baksidan. Två gallerdörrar för ordentlig ventilation. Hon får ett hus inne i buren för att lättare kunna hålla värmen.
När vinterburen är färdigbygg ska kompostgallerburen plockas isär och göras en Hage av, den blir större och barnen får plats att sitta tillsammans med kaninen.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jut det, glömde säga att det är ett hål med lucka mellan uteburen och buren i lekstugan;)
#8 Lyxigt & riktigt fint :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Tack!:D