Vilken färg kommer de få?
Idag har min lilla Kiara äntligen fått ungar! :D 4 stycken vackra ungar blev det, och jag är jätte glad! :D Men nu är det så att jag undrar Vilken färg? dom kommer få..
Mamman är chinchilla (hela hennes stam)
Pappan och pappans helbror är madagaskar
Och ungarna ser ut såhär. Färgen är någonstans mitt emellan dom 2 bilderna :)
Svårt att säga än, får vänta lite :) Eftersom du inte vet mer av pappans stam kan han ha dolda anlag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker dom ser svarta ut, men dom ser ut att vara ljusare i öronen så dom kan även vara viltgrå eller chinchilla..
Bäst att vänta och se.

Det kan bli svart och viltgrått, det är det enda man kan veta säkert, sen chinchilla om hanen bär på chinchilla, zobel ryss eller albino, ungarna ser ju mörka (svarta) ut så det verkar inte vara några andra färger. Du ser ju vilka som har viltanlag på att dom är vita i öronen. Sen ser man bättre när dom är nån vecka och pälsen har börjat växa ut.
Okej, tack! :) Då lägger jag in om några dagar igen, för jag suger på färger x)
Idag när dom är 1 dygn gamla, så syntes det att det var 1 utav dom 5 som var mycket mörkare. Så troligtvis blir 4 viltgråa, och 1 svart ^^
Är chinchilla eller viltgråa vanligtvis mörkast när dom är 1 dygn gamla? Dom är förresten rosa på magen, iaf nån av dem, har inte kollat alla på magen :)

Om dom är ljusa på magen och vita i öronen så är dom viltgrå, eller möjligen chinchilla, annars ser dom ju svarta ut från början i och med att hårtopparna är svarta och från början är det ju bara hårtopparna man ser, sen när pälsen börjar växa ut så kommer ju andra färger fram.
Okej tack! Är viltgrå eller chinchilla mörkast? För jag har 4 gråa och 1 svartare, som ändå är ljus på magen och i öronen… Vilka är chinchilla och vilka viltgråa? :)

Svårt att säga, då båda färgerna har svarta hårtoppar, men ser du att dom börjar skifta i brunt då är det viltgrå, chinchilla hårstrån är ju svart och vitt
#10 det där tycker jag ser ut som en Chinchilla? då den är grå i öronen och inte ljus.. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#11 Chinchillor är vita i viltzonerna, inte grå.
#12 Sa aldrig att det var rätt. Har aldrig sätt Chinchillor som vuxna eller bebisar, så kan inte säga med säkerhet.
Man ser fortfarande att den är vit under hakan och så, så tror Chinchilla oavsett om jag sagt fel med grå.
#13 Den som ligger närmast fingertopparna är viltgrå, tror jag?
Ja stämmer :) Syns ganska tydligt :) Det är den andra jag funderar på, om den också blir viltgrå eller om det är chinchilla :)