Kaniner som gillar vatten .. ?
Hej! Jo, jag har en fråga .. på YouTube finns det en hel del kaniner som simmar i sjöar och poler men ALLA klippen har fått kommentarer där det står att ägarna är djurplågare och att ALLA kaniner hatar vatten. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka för en av mina kaniner skuttar gärna ner i vattnet om vi är vid t.ex. en damm eller vid vår pol. Jag vet att jag inte borde ta åt mig men när folk skriver att man är en djurplågare om man "badar" sin kanin känner jag mig inte som en bra ägare ..
// Rosetta :)<3
skulle inte va fel och simma med kaninen i poolen :)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Om kaninen självmant kan ta sig i och ur säger jag ingenting.
Men om man kliver i en pool och sätter ner kaninen är det ingenting den valt själv, utan simmar instinktivt för sitt liv, dvs den simmar oavsett om den tycker det är kul eller ej.
Några av mina badar självmant :) Har hört om kaniner som älskar att bada.
Kommer aldrig glömma förrförra sommaren, då jag var ute vid stallet och gick med min lilla Pyret i koppel. Gick ned till stranden där och hon bara vadade ut i vattnet och började simma. Kan ju säga att jag blev klart chockad! :)
Haha :) om kaninen e.x hoppat ner i en lerpöl (som SJÄLVKLART min kanin gör emellanåt -.-) och är lejonhuvad kan det behövas ett bad så att det inte blir klumpar.
Finns ju kaninschampoo till salu så det borde ju inte vara djurplågeri om kaninen också vill simma självmant?.
Ställde fram en hink med vatten (skulle ha fötterna i den) men min kanin hoppade ner i den istället
och började simma runt…så djurplågeri är det inte om kaninen kan hoppa ur det när den vill
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker att kaninen ska bada OM det vill själv, alltså tar sig i själv, inte annars.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för svaren allihopa. :)
En av mina kaninunger (rex födda 20maj) satt en dag i vattenskålen när jag kom ut. Såg jätteroligt ut, skulle dock byta vatten så den var tvungen att hoppa ut ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hihi, naaw vad gulligt! :D
Förstår att den gjorde det! Det var ju dödsvarmt! haah :D
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~