Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1203 ggr
Kiyona
0

Kaninunge rymt ur buren!

Hur långt kan de springa?

Har varit ute och letat och det har gått någon timma nu.

Lockas den tillbaka till buren av mammans lukt?

Går även omkring katter på området…

HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA?

3 Veckor gammal är den, det är inte kiyona som skriver utan hennes pojkvän. Då hon letar efter kaninen!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

imsuchadiva
0

En 3 veckors unge kan komma bra mycket längre än vad man tror.
Finns de katter i närheten är risken stor att de tar ungen.

Ingen aning om den lockas tillbaka av mammans lukt. Vilda harar/kaninungar ligger ju stilla tills mamman kommer.
Bara att leta o leta o leta..

Hur lyckades den komma ur buren?

Hoppas ni hittar den! Håller tummarna.

Kiyona
0

de har redan letat runt området i 2 timmar..Ungarna verkade blivit rädda när hon lade in halm i buren. 3 var de från början,så två är kvar. Men den som rymde är ju borta. Detta är även första kullen,och hon känner sig tvungen att hon måste hitta den tredje ungen..

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

moonii
0

Det finns nog inte så mycket att göra förutom att fortsätta leta. Fråga grannar, ring frivilliga osv. till att hjälpa till att leta är mitt enda tips?.. :/

Fridaaaa
0

Antagligen har en katt tagit den :( Men hur kunde den rymma? Öppnar man, och den trillar ut, så hinner inte en 3 veckors unge komma så långt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zezagena
0

Trol gömmer den sej under en buske el nåt annat dolt ställe (om den inte blivit tagen av en katt el kråka)

Leta på men håll koll vid buren oxå om den ev hittar tillbaka o vill in. De har en otrolig förmåga att hitta trots sin litenhet, är min erfarenhet men har de blivit skrämda kan det nog vara svårare för dem Obestämd

Mina lyckades rymma ur hagen in till grannen men de kom tillbaka hela gänget av sej själva.. de var dock större- ca 6 v då..

Lycka till

Kiyona
0

har inte sett skymnten av den sen den skutta jväg :(

Får gör någon säkerhetsanordning så detta inte händer igen. Det var en jäkla fart på ungen såg bara att den hoppade ur sen att den sprang iväg. Letat idag ockå men fortfarande inte hittat "henne".

Lilla himla :(

Kännner mig jättte dum. om hon nu ska dö ute så hoppass jagh det går fort…..men vill ju ha tillbaka henne :(

**Mvh//Andrea **