Kaninunge hjälp!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! jag ska få en kaninunge av en som köpte mina kaniner det är en blandning mellan belgisk jätte och lejonhuvad kanin.jag undrar hur stora dom kan oftast bli? modern är lejonhuvad och fadern är Belgisk jätte
Jag har sålt både den lejonhuvade honan och den belgiska jätten till dom och nu ska jag få en unge av dom som minne av mina kaniner….
men undrar hur stor den kan bli? kan den bli lika stor som fadern även om det är en lejonhuvad som har fått ungarna? den är jätte söt! den är viltbrun en liten tjokis, om 2 veckor så får jag komma och hämta den :) men jag är tacksam för svar! 
Ingen aning men den borde nog bli något där emellan (;
Tror inte att det är så många som kommer på tanken att para en 1,5 kg hona med en 8-9 kg hane faktiskt… Du får helt enkelt vänta och se.
Jag håller nog med jag tror också det kan bli lite blandat

Den parningen kanske inte är så klokt att göra, skillnad om det hade varit mamman som var stor, hanen ska ju helst inte vara större än honan.
Men räkna med att den blir nånstans mittemellan mamman och pappan.
okej tack så mycket då får jag bara vänta och se :)
dom som har kaninerna nu sa att det var ett litet misstag,att det var den lejonhuvade honan som dom fick av mig som hade fått ungar med den belgiska jätten…. men det var ju tur att förlosningen gick bra och det vart ingen döfödd unge så det var ju iallafall tur
ibland kan det inte gå lika bra men det gick ju bra för dom så det är ju bra 
Vilket foder är bäst för en 8 veckors unge? jag brukade ge grovfoder och havre/hästfoder från lantmännen till mina förra kaniner,men den kanske behöver nå annat foder? är Selective kaninfoder för ungar bäst?? har hört att många använder det till sina men ifall ni vet nå annat som också är bra så kan ni gärna svara :)
Ingen bra blandning, stackars mamman när hon födde. Ingen bra bladning anser jag.
Det är bara att vänta och se, dem kan bli olika stora alla i kullen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Jag kommer få sån korsning kanske om ca 2 veckor (tjuvparning) men kommer plocka bort ungarna vid födsel, pga blandningen och risk för vitscheck.
Jag skulle aldrig ta en sån kull medvetet eller behålla men visst upp till var och en.

#8 själva korsningen är väl ingen fara om nu ungarna väl blir födda och enfärgade ungar kan du ju utan vidare behålla, känns ju korkat att ta bort friska ungar bara för att det är blandraser.
#9 Nej det är inte därför, det skrev jag inte. Risken är för hög för vitscheck, för båda föräldrarna är brokade. Sedan är mamman (om det nu blir ungar) korsning själv, så blir 3 olika raser i kaninen i så fall. Men visst enfärgade ungar kan man ju behålla och sedan ta bort dem med mkt vitt.