Hjälp, vad ska jag göra?
hej, har skrivit förut om att min kanin var andfådd o så, well vi var hoss vetrinären för några dagar sen och det var inget fel men det kunde vara värmen.
Men nu inatt så tror ajg han fick värmeslag, 2 gånger.
Först när jag skulle gå och lägga mejj så satt han i buren och andades jättesnabbt och skakade i hela kroppen, det var jätte läskigt, så jag tog en kylklabb inlindad i en ahanduk och satte den mot honom, tog nog 10 min med den vid honom innan han blev lugnare.
Grejjen var juh också att hans öron och kropp var jättevarma.
SAmma sak hände 8 imorse, så vaknade jag och såg att det var samma sak. Jag hade lagt kylklabbar brevid där han sover men det hjälpte tyligen inte. Jag fick ta ut honom på golvet o kyla ner honom där.
Mitt rum brukar nt vara så varmt, det brukar vara svalt, även på sommaren om jag nt har datan på dvs. Jag vet nt varför det är så varmt, solen ligger lixom nt på. Tror jag måste kolla luftkonditioneringen sen.
Nu har jag förnstret helt öppet, med myggnät. Och lugn e han, men det känns endå som om han e annorlunda än vanligt. Äter gör han, han dricker också. Det är nästan så jag fryser där inne, och då tänker jag nästan att det borde va svalt för honom.
Men jag är fortfarande jätteorolig. Vi satte in en ''termometer'' där inne i morse och det var ungefär 25 grader. Vad jag läst förut så brukar det komma upp på 26 elr mer innan dom får såhär?
Jag la kylklabbar runt honom och en kall/sval handuk på honom imorse. Nu har jag också lagt en handuk i frysen, ej blöt. Ifall det skulle bli såhär ikväll igen, vilket det förhoppningsvis inte blir.
Men jag är orolig, vad ska jag göra? Lixom jag är ganska varm av mejj nu, varmare än vanligt så jag vågar inte sitta med honom.
Och han känns så slö, ska jag ''tvågsge'' honom vatten? elr ge honom nå grönsaker elr nått? För att han ska få i sejj vätska?
Uppskattar svar så snabbt som möjligt tack.
Vissa kaniner är känsligare och blir dåliga snabbare av värme, medans andra tål några grader till.
Finns det inget svalare rum att ställa honom i?
Blir han dålig så är han tvungen att få i sig vätska och får han inte i sig det själv är du tvungen att ge honom det.
Testa att ge honom ex vattenmelon, som brukar vara väldigt uppskattat och innehåller ju vatten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# aa jo han ÄLSKAR vatten melon, men har inte det hemma.
Och jag har inga pengar, kan nt heller gå och handla…
O mamma o pappa är nt hemma. Vi har bara gurka tror jag…
Vi brukar ha sallad hemma, typ nå ''kolsallad'' elr nått. Det är nå vitt tjockt och vattningt i mitten av salladen som han ÄSLKAR.
Glömde att skriva att han är lejonhuvad, så han har mkt päls, kasnke är det som gör honom känsligare.
KOnstigt är det att förra sommaren hände alldrig det här.
Har inte heller nå svalare rum, förutom badrummet då, men det är så litet…
SKa göra så att jag byter vatten i hans vattenflaska och ställer också fram en skål, som han antagligen kmr välta :P han brukar välta alla skålar.
Kom på att det är inte så konstigt att det nt ände förra sommaren, han brukade alltid ligga under mitt skrivbord då, och där var det jättesvalt.
Nu har vi gjort om mitt rum så han måste sitta i en inhängnad till skyddet för tapeten kmr. Och jag tror nt det är så svalt där, för det är inte så mkt drag lixom…
SKa nog göra ordning ewn liten plats där det bara är golv så det är svalt där, så kan han ligga där om han vill det :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har han fått i sejj lite gurka, och har börjat äta mer hö nu också. Så nu verkar han piggare.. :)