Jag känner mig taskig, hjälp!
Jag har tingat en kaninunge, för någon vecka sedan, jag har inte tingat med pengar.
Men nu ångrar jag det, för det är inte färgen jag vill ha och jag känner mig så taskig om jag säger att jag inte vill nu.
Åhhhhh, snälla hjälp, vad ska jag göra?
Jag mailade om jag fick ta bort min tingning för privata skäl.
Hon blev lite sur och irriterad, och lite missstänksam för att jag 5min innan skickat ett mail att han var jätte söt och om jag kunde hämta han en vecka senare.
Jag får sådan skuldkänsla, detta är inte jag, jag vill bara sjunka ner i marken just nu 
Säg bara att planer ändrades och att du vill boka av ungen,så var det med mig också jag hittade en annan kaninunge kvällen innan jag skulle hämta den som jag har tingat då fick jag ringa och säga så,det är mycket bättre än om du köper den unge som du inte gillar och så ångrar du dig i resten av kaninensliv,såna saker händer väl med alla jag är säker att de kommer att förstå dig.
Kramis.

Det är sånt som händer då och då, folk har tingat en kaninunge och sen vill dom ändra sig, dom har tingat och så kan dom inte köpa den. Att dom tingar och sen inte hör av sig igen, alltså inte hämtar kaninen. Det är ju därför en del tar ut en avgift, för att det inte ska vara lika lätt att ändra sig eller backa ur. Vi gör det inte, men ibland har man lust att införa det. Det är ju lite irriterande faktiskt.
jag bokade av en kaninunge och köpte en annan sen nu har jag haft mina två kaniner i ett år och jag ångrar mig inte för att jag valde att köpa dem istället för den som jag har tingad först.
#2 #3 jo, det är nog bäst, men jag vet inte om jag har hjärta till att att göra det! :(
Men jag är illamående nu, jag känner mig jätte taskig. Jag känner mig så taskig, håller på att gråta.

#5 Men hade du inte redan gjort det, då är det ju ingenting att fundera nåt mer över.
Det är ju ingen katastrof om det händer sånt att folk avbokar, visst kan man bli lite sur, men så farligt är det inte.
Det är ju bättre att avboka än att ha en kanin man inte vill ha 
Vist kan man bli lite sur som säljer kanin men du kan ju ge henne halva avgiften som du skue ha betalat annars
What doesn't kill you makes you stronger.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det Veronica? :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Varför tingade du ens kaninen ifrån första stund om de ändå inte var den färgen du ville ha?
Tänker du inte ta kaninen som du tingat så tala om det för säljaren på en gång, ju längre du väntar dessto "värre" blir det, större chans att hon haft andra intressanta som hon fått nekat osv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bättre att maila uppfödare om man verkligen vet att man vill ha kaninen, sedan om det uppkommer något speciellt som gör att man inte kan skaffa kanin alls är ju en annan sak sen…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Var ärlig, säg som det är.
Såg att du redan hade berättat för uppfödaren, och det är klart att hon blev besviken, för hon trodde ju att du verkligen ville ha kaninen. Men hellre att du är ärlig nu, än att du säljer kaninen senare eftersom du egentligen inte vill ha den, och är uppfödaren seriös så inser hon nog det själv så småning om. Om du vill kan du ju ge en symbolisk summa för tingningen, säg 100 kr eller något, bara för att visa att du är seriös och inte tog tillbaka tingningen av någon mindre seriös anledning.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag förstår uppfödaren. Sådant är inte kul. Där av tingas aldrig ungar här för än tingningsavgift betalats.
Men jag skulle uppskatta ärlighet oavsett.
Men sånt där kan inte hanteras på ett "snyggt" sätt.
Jag tycker det är fint av dig att vara så orolig för uppfödaren. Men att ta hand om ett djur är ett stort ansvar och jag tycker du gjorde helt rätt i att avboka. Känns det inte rätt är det bästa lösningen för både dig, kaninen och uppfödaren. Kram :)
#8 nej, hon heter inte Veronica
#9 Jag har mailat, men hon svarar inte…….
#9 jag tyckte den var söt och jag tänkte inte på Vilken färg? jag ville ha, och sedan en sak till jag inte vill säga
Jag tror att hon får den såld, för den är leveransklar om en månad, så antagligen kommer någon annan att nappa.
Tackar!
Jag tycker också att du valde rätt.
Jag ville ha en till hoppkanin att komma riktigt långt med. (hade 3 st då 1 var avlad för hoppning)
Jag såg en kull som jag tycket mycket om.
" Sa att jag skulle tjata på mamma ".. På min födelsedag fick jag 500 kr för att köpa en hoppkanin med grymma föreldrar. Sa då till uppfödaren villken jag ville ha och " halv tingade den tills jag skulle komma och kolla på den".. den var bara någon vecka gammal.
Det var då jag hittade Stella <3 " från en annan uppfödare "
Den mest ängla lika & sötaste kaninen ?jag tror att jag har sett?, det kändes bara så rätt !
När jag såg henne så visste jag att det var henne jag skulle ha ! så var det bara.(och det ångrar jag inte, Stella är lugn "typ förlamad" i famnen & helt grym på banan :)
Det var ju jobbigt att säga att man inte ville ha kaninen, uppfödaren blev besviken.. men det kändes bäst för MIG, det är ju jag som ska leva med kaninen ett långt tag av mitt liv ! :)
#14 Men det är det jag menar, bättre att fundera över vad man verkligen vill ha :) kolla runt på en massa innan man bestämmer sig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.