Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 15294 ggr
millan1997
0

Hur länge lever jättekaniner?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! jo jag undrar hur länge en jättekanin lever,alltså då menar jag antingen fransk vädur,belgisk jätte eller Tysk jättesheck? hörde från en att jättekaniner inte lever nå länge då dom kan ha problem med hjärtan och att det är sjuka raser men det är väll inte så Rynkar på näsan för det beror väll på hur man sköter dom också eller? Gråter det skulle ju vara jätte tråkigt att ens kanin dog i förtid…Men hur ligger det egentligen till? Vill så gärna veta det av nåon duktig  kunnig kaninmänniska! som kan svara? Jag ska själv köpa en Tysk jätte sheck

[aammE]
0

De lever kortare, precis som stora hundar.

millan1997
0

Hur länge brukar dom leva vid normalaste livsländen?? tack för svar!

Zvintos
0

Det stämmer faktiskt att ju större ras, desto kortare medellivslängd har dem.
En kanin av dvärgras har ex som medellivslängd ca 6-8 år, men kan bli ända upp till 15 år (även om det inte är lika vanligt).
Så en kanin av jätteras kanske har sin medellivslängd på ca 4-6 år.

Detta är ju som sagt ett medel och vissa blir äldre, andra inte fullt lika gamla.

millan1997
0

ok tack så mycket för svaren Cool

Fridaaaa
0

Jag har en belgisk jätte, och han är 3 år nu.
För att en jättekanin ska leva länge gäller det att den inte blir överviktig, att den får röra på sig, ha bra utrymme och bra mat. Vet uppfödare som har haft jättekaniner som har blivit runt 8 år gamla.
Gäller också att dem inte överbelastar leder osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

millan1997
0

ok vet ni nån bra foder som är bra för just Jätte kaniner? tänkte fråga det för ska och handla imorgon så då ska vi köpa kaninfoder och grejer så man har färdigt tills våran kaninunge kommer Cool

Fridaaaa
0

#6 Jag ger "kaninochmarsvinspellets" en blå säck med en dvärgvädur på :)

Tycker det fungerar bra till min :D

Annars är bla carrier bra :D

millan1997
0

ok ska prata med uppfödaren och se vad dom ger…Har ej fått hem Min Tyska jätte sheck ännu,det blir i början på Juli…Sitter här och väntar…Vill ha hem mitt lilla troll :)

Fridaaaa
0

#8 Men skrev inte du i en annan tråd att du hade sålt en kanin nyligen`?