Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2583 ggr
Kickan90
0

Hittad KANIN, Skåne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag gick till affären så hittade jag och grannen en kanin.
Vi fick hjälp utav en barnfamilj att fånga in kaninen.
h*n är väldigt tam och go, lite nervös just nu då kaninen har fått flytta till våran innebur så att h*n inte bor nära våra kaniner eftersom jag inte vet någon om bakgrunden på kaninen då den kan bära på smittor osv.

Hittades vid Netto i Kristianstad, Österäng. 
Vi har även ringt Polisen och ägaren har 1 vecka på sig att höra av sig till mig eller polisen annars återgår kaninen till min ägo och jag får sälja kaninen om jag vill.

Jag säger inget om könet pga att jag vill att den rätta ägaren ska kunna säga det till mig.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Fia68
0

Åhh, stackars liten! Men vilken tur att du hittade den!

Fia

Magda
0

åh vilken tur att du hittade den! söt liten en! Kyss

Kickan90
0

Ja det var verkligen tur, det hade regnat hela dagen och h*n vara bara lite blöt. precis innan kom det en skur så kaninen kan egentligen inte ha varit ute så länge.

hoppas bara att ägaren hör av sig Glad

Medarbetare på

Magda
0

ja hoppas att någon bara tappat bort den, så att det inte är någon som släppt ut den för att de tröttnat.. det är ju inte ovanligt tyvärr Gråter håller tummarna för lille kaninen Kyss

Kickan90
0

hittade en annons som var väldigt lik kaninen och dessutom i närheten där jag bor, men dom svarar inte på mitt mejl :/

gissar på runt 10v och belgisk jätte =)

Medarbetare på

Kickan90
0

kommer snart att lägga ut en annons om kaninen, då ingen har hört av sig och polisen tycker att de verkar som någon har slängt ut den.

så hör ingen av sig senast tisdag så är tillhör kaninen mig.

Medarbetare på

Fridaaaa
0

Enligt lag är det 3 månader ägaren kan höra av sig på, inte bara en vecka.

Tycker inte att han ser ut som en renrasig belgisk jätte men han har nog mycket av det i sig :) Söt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kickan90
0

#7 polisen säger 1 vecka, jag har en uppfödning och kan inte ta hand om kaninen också.

vissa tippar på stora silver, vette tusan själv men tyvärr kan den inte stanna här behöver buren till mina egna kaniner :/

Medarbetare på

Fridaaaa
0

#8 Okej märkligt, för en polisen jag pratade med, som besökte jobbcoachen jag gick hos (han hade föreläsning för några st) och han sa att det måste gå 3 månader, sedan får den säljas inte före.
Jo vet att du har uppfödning ;)

Ja skulle kunna tro det med ja :)

Kickan90
0

okk, men oavsett så kan jag inte ha kvar kaninen längre, så om någon privatperson vill ha kaninen så länge så är de ok.
annars skickar jag den till ett omplacerings hem.

eftersom vi inte har flyttat till större boende ännu så har jag ingen plats att ha 3 kaniner på karantän.

Medarbetare på

Fridaaaa
0

#10 Ja jag förstår det. Synd att jag inte har plats.
Hur kan man kasta ut ett djur så :(

Suskiv
0

Men gud vad söt han är. Hade du bott närmare hade jag hämtat kaninen på studs.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Kickan90
0

jag ska upp till göteborg i mitten utav juni och finns i kristianstad, ska även ner till malmö så kan ju ta med mig honom då om någon vill hjälpa till.

men ser ju helst att han kommer till någon så snart som möjligt som kan ta bra hand om honom.

har lagt ut på omplacering iFokus.
det är en okastrerad hane, som verkar vara typ 10veckor då kulorna inte riktigt har kommit ännu.

vill inte ha något för honom mer än att man antingen behåller han om ingen ägare kontaktar mig eller polisen eller omplacerar honom.

han vill bara ha någonstans att bo under tiden och bli ompysslad med :)
han stör sig inte på våra hundar så det gör nog inget om du har hundar i huset/lägenheten

Medarbetare på

[Bolten]
0

Jag kan ta hem den, bor i malmö :)

Kickan90
0

#14 låter intressant :)
hade du kunnat mötas vid stationen då?
det blir någon gång mellan de 2 första helgerna i juni för då ska jag hämta min hane.

han kommer säkert bli väldigt stor, för han är lite större än mina dvärgvädurs rex xD

Medarbetare på

[Bolten]
0

#15 jupp de kan jag, PM:a mej ;)

Kickan90
0

#16 har pmat dig

andra kan fortfarande höra av sig, vill inte ha något för honom bara att han ska få det bra sen att man kan hålla honom lite till omifall ägaren hör av sig men det tror varken jag eller polisen att någon kommer göra.

Medarbetare på

Kickan90
0

Bolten har inte hört av sig och min kille väntar vid station i malmö nu en kvart till sen alf. Han hem igen. Men nu har jag fått hem min avels hane och han har ingen bur. Så ser gärna att någon tar honom nu.

Medarbetare på

Kickan90
0

Han bortskänkes omedelbart, kan inte alls ha kvar honom.

Medarbetare på

imsuchadiva
0

Dålig stil om Bolten inte hämtade kaninen om ni hade gjort upp det.

Synd att han bor så långt bort annars hade jag kunnat tagit honom tills vidare iaf.
Lycka till med att hitta hem åt honom!

[Bolten]
0

#20 ursäkta men jag är jätte sjuk och har varit inne på sjukhuset så inga påhopp tack! Du kanske kan ta redan på hur de ligger till innan du uttalar dig.

Baby-Blue
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle kunna tagit honom, synd bara att du bor så långt bort:/

HelloMyyPet
0

Hoppas du hittar ett hem till ''den''! :)

[Angel88]
0

#21 Oavsett om du är eller har varit jätte sjuk, så kontacktar man follk om man gjort upp en tid (dels för att inte oroa dem, att det kan ha hänt dig något på vägen dit och för att dom ska slippa behöva stå och vänta i onödan). Och kan eller kunde du inte göra det själv så ber man någon annan göra det.. Det vi pratar om här är att ett litet liv blir utsatt.. Jag menar det inte som ett påhopp nu, utan bara att du ska tänka på det. Hoppas nu att du blir frisk och kry igen… Krya på dig!

[Bolten]
0

#24 ett litet liv blir utsatt? på vilket sätt skulle kaninen skadas av att jag inte tog hem den idag? De kanske finns en möjlighet att jag inte kunnat kontakta någon förens nu? Ni borde kanske tänkta lite längre ;) tack :)

[sstorm]
0

Håll er till ämnet och ta personliga saker via PM Glad

millan1997
0

Stakars liten :( ifall jag hade bott närmare hade jag tagit han :(

du kan ju prova att stoppa upp lappar om upphittat kanin i närheten där ni hittade den,då kanske någon svarar? ifall du inte redan hittat hem till den? man blir ledsen när det händer sånt där,oavsätt ifall det är en bortsprungen kanin…Men den som bara släpper ut kanin/kaniner för att dom inte vill ha dom längre borde skämas…vettiga människor gör inte så Rynkar på näsan lycka till med kaninen och hoppas det ordnar sig GladRynkar på näsan

millan1997
0

skickar en ros till denna lilla stackare och hoppas det löser sig Rynkar på näsan

Suskiv
0

Det är verkligen jättetråkigt att det är så långt borta annars hade han kunnat bo här.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D