OT- pressentation av din andra husdjur. =D
Många här på kif har ju andra djur änn bara kaniner, så i den här tråden så kan man pressentera dom andra =D
Gärna med en video, men de går bra med kort och information också :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Viggo, 6 år schapendoeshane :) Världens mysigaste hund att sova med och är alltid glad. Dock har han en (lite för) stark vilja och när han tröttnar på att träna eller så går han helt enkelt bara därifrån ;P Han har även en bestämd åsikt om vissa människor och det har hänt 3-4 gånger att han ogillat en person utan att den ens rört vid honom, men han har aldrig varit agressiv :)
Barn tycker han är huur kul som helst att titta och pussa på.
the vanity, it becomes insanity

Wilma, 1 år schapendoestik. Alltid glad och pigg på nya saker. MYCKET matglad och gör vadsomhelst för en liten bit korv. Vid matdags så blir hon så uppspelt att hon inte vet var hon ska ta vägen. Snäll mot hundar men när de blir FÖR jobbiga så säger hon ifrån ordentligt men glömmer det efter ca 10 sekunder. Har även världens finaste ögon :)
the vanity, it becomes insanity
Har en vovve tillsammans med pojkvännen, som bor med honom och hans familj.
Han heter Balder och är en 1 år gammal rottweiler.
Helmysig kille, som älskar allt och alla, vilket kan bli lite besvärligt när man ska träna. =P
Väldigt försiktig med små djur.
Funkar jättebra ihop med mina kaniner, han tycker det är superkul att ligga bredvid hagen och kolla vad de gör.
Märks att han fortfarande är valp i huvudet, även om kroppen inte ser ut som det.
#6 Haha, vilken rolig bild!
#6 Jisses vilken härlig bild!
Raushöjden´s Ozzian
Född: 030111
Ras: Helig Birma
Färg: Blåmaskad
Kön: Hane
Ozzian är min egna katt, och jag köpte honom när jag va 10år, tror att det är mitt bästa köp någonsin :')
Han är världens bästa, knäppaste, störigaste och coolaste katt! Det går inte att beskriva så mycket jag älskar honom<3
Han är inte riktigt som en katt utam mer som en hund, och han vet liksom att han är min katt för det är mig han störar sig med, mig han kommer till när jag är ledsen, mighan biter i benet när han vill ha uppmärksamhet, och mig han kommer till när han har tråkigt. Han lägger sig alltid på ex. böckerna om man håller på att plugga.. ska gärna ligga så nära som möjligt. När jag är i min säng är han i min säng, när jag sitter vid datan ligger han brevid (eller på xP) datan. När jag går ut i höket, går han ut i köket, när jag går ut sitter han och skriker på mig innanför, för att inte han fick följa med. Han är innekatt och får alltså inte lov att gå ut själv, men vi har fixat så han kan gå u sele på nästan hela vår framsida av trädgården och det trivs han jätte bra med, han går jätte bra ihop med våra hundar och kaninerna. Ja, jag hade kunnat skriva en helt uppsats om min älskade Tiis, men nu ska jag nog ta och avrunda, kort sagt är han världens bästa och underbaraste katt och jag hade inte kunnat leva utan honom <3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vår labrador Selma, underbar, busig, töntig och översnäll<3 älskade vovven :')
Sen har vi även en golden, men jag har inga bra bilder på henne då hon är väldigt gammal och väldigt smal så kommer hon inte orkar så mkt längre till, sorligt men sant, har vuxit upp med henne så kan inte tänka mig att hon inte kommer finnas sen<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#10 & 11: Vilka härliga bilder! :):)

Min lilla vovve Birk <3
Jämthund som fyllde 4år den 14april :D har haft han sen han föddes, hade nämligen hans mamma som dog i epilepsi liknande den 17mars 2008 ;´( Han älskar att busa, 1.a på utställningen, äger i älgskogen ;D Rent ut sagt våran lilla <---Mamman Ronja & Birk--->
Birk som vi har nu här nedanför åxå <3

#12 D e den finaste katten ja har sett på länge,han e verkligen stilig 
Attigårdens golden Flower in myMind heter våran Golden Retriever Ida på stamtavlan. Det är mamma som äger henne.
Världens underbaraste hund, född 2002-05-06.
Hon är jätteduktig med kaninerna, och ignorerar dom oftast. Tidigare så hade jag en blandras kanin (såg ut som en liten dvv) som Ida brukade busa med, kom hon för nära kaninen så bet han henne. Efter honom har hon mestadels ignorerat kaninerna, men jag har märkt att vädurskaninerna har hon varit nyfikna på.
Hon älskar pinnar, rå potatis (helst vill hon plocka den själv
), simma och att gräva. Att få kossorna i grannens Hage att springa gillar hon också
Lunnsjöns Tina heter våran Finska stövare Zazza på stamtavlan. Henne är det pappa som äger. Född 2006-02-12.
Hon används såklart i harjakt och är väldigt duktig. En utställning har hon varit på också, och hon fick väldigt bra kritik.
Hon är en lite speciell hund, matglad (som stövare brukar vara, stjäl mat om man lämnar det framme
). Hatar att vara ute när det är kallt (så igår köpte jag ett hundtäcke till henne
). Tassarna är hon väldigt rädd om, men det börjar bli bättre och bättre. En riktigt goshund är hon, som gärna vill sova i min säng, ibland har det hänt att hon har fått sova under täcket också…
Till sist: Pinarbäckens Niva, som våran Gråhund (egentligen Norsk älghund, grå) Tara heter på stamtavlan. Och henne är det jag som äger!
Hon är född 2008-04-01.
Hon ska användas i älgjakt, men jag tror inte att hon kommer få jaga något under denna säsong, p.g.a. hennes unga ålder.
En jättegalen hund som älskar att bråka och busa. Bitas är väldigt roligt enligt henne…
Hon är min snygga gosbrud, så mysigt att ta upp henne i famnen och bara krama om henne
Annars så är hon inte så mycket för gos, roligare att bråka…
#19 , #20 Underbara!!

Åhh, vilka fina djur alla har :) Jag kanske borde pressentera mina djur sen också … x)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Putt
What doesn't kill you makes you stronger.
Gammal tråd ser jag.
Rottweilern har vi av vissa anledningar inte kvar.
Däremot har vi en staffordshire bullterrierhane på 1 år, samt 4 guldhamstrar.
Här är Grim (staffordshire bullterrier) och en av guldhamstrarna.

Daffe, 9 år, är en blandras mellan Golden Retriever, Stövare och Lapphund men ser ut som en Golden:) Han älskar allt vad kel heter och så fort man rör han tycker han det är skönt. Bara av att man håller hans tass njuter han, riktig mysplutt! Han älskar snö, när det ligger snö på backen rullar han sig i den så fort han får komma ut, men kan även göra det på sommaren fast i gräset då :) Vi har haft Daffe sedan han var ca 10-12 veckor, och är en sann familjemedlem :)
Lägger inte upp bilder på alla mina djur, skulle bli för mycket hehe
Men har:
- 4 st marsvin:
- Lotus: Född 28 november 2010, Self buff. Från Strawberis. Hane.
- Morris: Född 2007 tror vi. Pet. Omplacering. Hane.
- Blixten: Född 2009. Skinny dalmatin. Fick han i nov 2010. Hane.
- Totti: Född 29 juni 2010. Semlilånghår virvelpet blackandtan. Hane - 2 katter:
- Findus: Född april/maj 2009. Röd bondkatt. Kastrerad hane.
- Fia: Född 1998. Sköldpadd. Kastrerad honkatt. Omplaceringskatt. - 1 hund:
- Lillan: Född 17 november 2007. Sankt bernhardstik. - 2 hönr & 1 tupp:
- Kläckta sommaren 2010. Blandras.
Bilder är på min katt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ska berätta lite om min fina kille Elvis. Fisen. Dumbo. Mannen. Myten. Legenden.
Han är väl då närmare 6-7 månader och väger runt 300-400 g skulle jag tippa på.
Är en black striped roan råtta, väldigt fin teckning osv.
Han har inte haft några kända sjukdomar.
Elvis har ett underbart temperament med sina ryck ibland. Han är väldigt nyfiken, energisk och social av sig.
Han är allt annat än rädd av sig, han chansar hellre än att missa ett stort äventyr om jag säger så. Han älskar att busa och handbrottas. Mat är ett av hans största intresse, han äter allt som går och rycker åt sig maten direkt, lite självisk om jag får säga det.
Det enda negativa med Elvis är att han har så mycket energi att han oftast har svårt att sitta still. Spelar man sina kort rätt och hittar rätt så stannar han gärna för att få kjel.
Gillar: Mat, aktivitet, bus, leka under täcket
Ogillar: få klorna klippta, sitta still, bada
om några månader är planen att antagligen låna ut Elvis för Avel, jag vet att han skulle få perfekta ungar med hans fina teckning och temperament.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Gammal tråd, roligt att den tas upp igen. #4, hästen har jag inte kvar.
Men jag har en kastrerad blandrashund, chinese crested/shih-tzu hane, vit-svart-golden färgad på 2.5 år.
Sedan har vi en svart/vit hittekatt, 5 år gammal (?) och en silverchoklad färgad långhårig rex guldhamster hane på 2 år.
Och min syster har också en hund, vit (m. "cremefärgade" partier) malteserblandis tik på 2 år.
Blir att köpa/låna häst till hösten eller våren igen sen! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förutom kaninerna har jag 4 katter (varav 2 är mammas), 3 råttor och en schäfer. Schäfern vet jag dock inte hur det blir med av olika omständigheter. Sen har jag även ett akvarium med malawiciklider - närmare bestämt arten pseudotropheus demasoni. En av firrarna får stå för bilden =)
Jag har utöver mina kaniner;
4st katter
Cecilia Ceasar Smilla Sotis
(har också en katt som brukar komma och tigga mat under sommarhalvåret, haha! Hennes namn är egentligen Smulan, men vi kallar henne Siri, hon är alltså stallkatt i stallet där min häst står
)
1 Häst:
Wildmarkens Wilma, Eller Milly som hon egentligen heter (står i passet).
Ras: Welsh Cob (Engelsk import)
Färg: Brun
Född: 2002
(Till de som undrar varför hon är så mycket ställd så höll vi på med våra volter och då tränar vi sådant, då det får henne mjuk i sidorna att ställa åt olika håll i volterna, hoppas ni förstod xd Detta var i vintras när hon knappt var i form alls)
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Arrack, kastrerad 2åring. En underbar Rottweiler hane, född -09. Älskar alla och allt, men för det mesta barn.
Har haft det svårt i livet då han var svårt sjuk som valp, han hade för många vita blodkroppar i sig och var nära på att dö. Han är även kuperad p.g.a svår diskbrosk, 2 ställen, och han började få väldigt ont, inget svårt val mer än att göra det som är bäst för hunden.
Han är en urmysig kille som är känd för sin otroliga charm. Ingen direkt tuff hane, utan lite mer försiktig och feg. Han älskar även att leka med sin tjejkompis Samba.
Samba, 1åring. En vacker och mysig Rottweiler tik, född -10. Hon är en mysig tös som älskar att busa, men även attackera med pussar.
En pipig tjej när folk kommer på besök som hon känner väl, "klappa mig, klappa mig!".
Hon älskar att gosa och busa med sin killkompis Arrack. En riktig busfia, snabb som attan och svårflörtad.
Vunnit en del rosetter på varje utställning hon har varit på.. Fick sin första CK på Rottweiler specialen i Härryda 21 maj.. fick även rosett som 4a.
Kommit 1a och 2a på övriga utställningar..
Hon ska få valpar nästa år.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min underbara ''bondkatt'' Ross! :)
Han fyllde 8 år den 12 maj. Han är också en ''skeppskatt'' som man kallar det, dvs att han har fler klor än vanligt (Anledningen till att det kallas skeppskatt är för att man ville ha katter med fler klor på båtar förr, de var bättre jägare och skulle då få bort alla möss på båten). Vanliga katter har ju 4 klor på var baktass, och 5 på var framtass, men Ross har 5 klor på var baktass och 7 på var framtass! Ross är kastrerad. Han är en riktigt stor katt, och vill bara ha det lugnt och skönt. Mat är det bästa han vet! Han är så snäll och gosig också, helt underbar katt!! <3
(på bilden myser han i mammas famn :) )
Vad fina djur alla har! 
Utöver kaninerna har vi två huskatter, båda kastrerade hanar.
Hemulen är äldst med 2½ år på nacken. Han är världens snällaste, skulle aldrig göra någon illa. Han är lika gammal som min syster, och är även den som lärde henne att hanteras med djur från första början, då han var den enda som inte flydde så fort han såg henne ;) Satt snällt och lät sig bli klappad och undersökt av en liten bebis, hur lugn som helst. Förra sommaren skadade han sig dock allvarligt, flådde upp ena bakbenet (kunde skymta musklerna..) Tog hela sommaren att få honom frisk, då det sprack upp hela tiden och blev infekterat pga värmen osv.. ingen trevlig historia, och det var nära att han skulle ha fått somna in. Lyckligtvis klarade han det, och är nu helt återställd. Däremot är han inte riktigt samma, lugna kisse längre, utan är mer försiktig av sig och till en början var han riktigt skygg, höll sig undan och ville inte bli klappad eller nåt, så skadan har satt sina spår i honom. Han blir dock bättre för varje dag som går och börjar så småning om bli sig själv igen.
Stinky är ungefär ett år gammal, men som en kattunge i sinnet. Hittar alltid på något bus, sitter aldrig stilla i onödan! Väldigt social, snäll kisse, men har inte samma tålamod som Hemulen och förstår inte riktigt när man får leka hårdhänt och inte 
På bilden är det Stinky, på dagens promenad :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)