Hane sökes Borlänge/ falun
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej jag söker en hane till min lilla tös.
Min kanin är en Lejonhuvad hona som blir ett år runt den 12 juni. Yume (Dröm på Japanska) har en fin päls och rätt så bra kropp väger väl runt 1,2- 1,5kg. Trevligt sätt, dock lite blyg. Hon har även full stam och är utställnings godkänd. Hon vart utställd i sommras/ höstas som 4 månaders unge, dock blev hon diskad då hon hade råkat av mistag blivigt anmäld som en hane av uppfödaren. Dock hadde dommarna ändå sagt att det vart ett trevligt exemplar som, om hon fortsatte utvecklas på samma sett, gärna ses i Avel och fortastt utställning. Och att hon presenterade sig själv på ett idialiskt sätt.
Hanen som jag söker ska vara lika stor som en lejonhuvad kanin eller mindre. Hermelin är väldigt gärna välkommen, även korsningar av små raser..
Jag har en hermelin hane! :D
Dock bor jag i västerbotten
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Tja då blir det ju lite krångligt tyvärr 

#3 jag vill låna en hane (jag betalar ju givet vis om det blir något) Du har ingen man skulle kuna låna? eller bara träffas och para dom?

Min kompis har en hane som är korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur. Han är svart korthårig och väldigt liten men kompakt om man säger så ;) Han är iallafall jättefin och min kompis bor mellan falun och borlänge :)
Paulina Borg
#5 du vet inte vart? skulle du kunna fråga?

#5 Hon bor i Stråtenbo (ligger nära Aspeboda, som ligger mellan falun och borlänge) ;)
Paulina Borg
Jag har en svart/vit wienertecknad hane.
Blandras mellan Rex & Löwen.
( Har i tidigare kull fått vit/blå BÖ, blå/gul BÖ och svart/gul japantecknade ungar med en viltgul hona )
Han kan alltså ge blåögda ungar :)
Monty är en liten och riktigt härlig kanin på 1 år.
Han tävlar i Kaninhoppning. Monty är tuff och nyfiken, han är kortfattat sagt en jätte snäll och vänlig kanin, som aldrig är sur eller försöker bitas.
Jag bor i Gagnef , ca en kvart från borlänge..
elinskaniner.weebly.com
#8 å va söt han va!, vad väger han?
Vi hade bara en lite mindre våg för matlagning :)
Så han fick sitta i en stor skål av plast.
I den skålen så vägde han 1.8 kg.
När jag vägde skålen så vägde den 400 g.
Alltså väger han runt 1.4 kg - 1.6 kg :)
#10 naw Superninen!
Vad vill du ha om vi skulle para dom då? om det tar sig?.. måste prata med pappa med för det är han som får köra… Dock så bor jag i övermora nära kvarnsveden så det blir väl lite längre att åka då?
Kvarnsveden är nära, det tar som sagt bara en kvart / tjugo minuter beroende på hur fort man kör :) Jag bor i Kyrkbyn, precis vid kyrkan i gagnef :)
Jag vill inte ha så mycket för det..
Blir det mindre än 5 ungar så vill jag ha 100 - 150 kr.
Mer än 5 så 200 kr :)
#13 låter vettigt :)
Du vill inte ha en unge då?
Nej , tyvärr så har vi inte mer plats.. :(
När hade du tänkt dig? :)
#15 pm:at dig
#20 uch fy, hon såg ju ut som hon var en levande död som om hon skulle falla ihop när som… på det nyare kortet ser hon väldigt fin ut…
Får man fråga vem uppfödaren är?
#23 tyvärr så är det lite långt bort… Jag har redan hittat en hane som Ellahpella har lilla Monty
# 21 - Ja, det var typ så.. vi kunde inte rida henne försen ett halvår efter att vi hade fått hem henne. Sedan gav vi oss utpå lugna skritt turer.. nu orkar hon galoppera sammlat och ut på längre turer, funderar på att tävla snart i dresyr. Det märks att hon har en mästare i släkten.
# 22 - Vi vet inte mycket om henne. Bara att hon var ute på foder ett tag, blev så halt att hon inte kunde stå upp och blev hem skickade igen. Där fick hon stå i hagen.. utan att bli handterad. Vi fick hem henne när hon var 15 år. Då var hon livrädd och så mager & smutsig! kolla bara skilnaden på färgen på manen och svansen. Hon har blivit jätte fin, och tjock :) Hon kommer från skåne..
#22 inte hästen utan kaninen som söker hane ;) hehe
Men de är hemskt med hästen med…
#26 jag och Ellahpella pratade om det tidigare, dock inte här på KIF. Det var nämligen så att jag hadde tänkt titta på den hästen för ca 2 år sedan då jag bodde i skåne, innan jag köpte mitt sto som jag har nu. Det var lite lusstigt att det var just den hästen :), världen är liten. Det är oxå Ellahpellas hankanin Monty som blir pojkvän till min lilla ninis tös. :)
# 26 - Ha Ha , ojdå ;)
#27 Ja men vem är uppfödare till kaninen du har XD