Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 940 ggr
OddanFrallan
0

Hurs ka jag göra?!

Nu är det så att jag har köpt en kanin för ca:4v sedan, då köpte jag henne som en hona och hade allt mitt förtroende på uppfödaren.  Nu visar det sig att lilltjejen är en kille!

Hur ska jag bära mig åt då jag har han med en annan hona, jag ska skilja på dem snarast men jag har bara en bur… Vad borde jag göra? Ska säga till uppfödaren men hur kommer det att bli sedan??

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy

Zvintos
0

Jag tycker absolut att du ska höra av dig till uppfödaren och säga som det är.
En seriös uppfödare anser jag tar tillbaka honom och ger dig en hona, som du faktiskt ville ha.

Är du helt säker på att det är en hane?
Är i och för sig ganska enkelt att se vid den åldern, för då bör kulorna synas.

Kristall
0

Håller med Ninni. Sära på dem så fort som möjligt (låt t.ex. någon av dem gå lös i ett rum eller i Hage tills ni fått tag på bur) och kontakta uppfödaren.

Hur du gör sen är upp till dig, antingen får du väl en ny hona av uppfödaren, eller så behåller du hanen och kastrerar honom (vilket jag personligen skulle göra).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Linnet
0

Givetvis ska du få lämna tillbaka den till uppfödaren om det är det du vill och få en hona om det finns eller pengarna tillbaka. Annars går det ju bra att kastrera honom. Har hänt oss en enda gång att det blivit fel och då tror jag vi förväxlade ett par kaniner vid leverans, nånting blev galet i alla fall, så två honor visade sig vara hona hane.

OddanFrallan
0

#1 Ja, det är ganska lätt att se, dock har jag inte sett kulor än så länge? Men jag har en hona som jag vet är hona och könen är inte ett dugg lika varandra.

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy